Jump to content
antonioskywalker

chladící kapalina únik u 1.4 8V 54Kw peugeot 207 SW,r.v.2008

Recommended Posts

Vlastním Peugeot 207SW,r.v.2008,motor 1.4 8V 54kw, od začátku s vozidlem byly problémy, už ve dvou letech životnosti vozu výměna termostatu( asi výrobní vada) a těsnění podhlavou, které mi Peugeot neuznal jako závadu, takže opraveno na vlastní náklady.Potom jsem měl od závad klid a nyní mám vozidlo 9 let, najeto 136tis. km. Zjistil jsem, že mi  ubývá chladící kapalina v nádržce a rovněž pod autem  v garáži jsou na podlaze vidět velké kapky červené tekutiny(chladící kapalina), rovněž mě na budíku ukazatele teploty chladící kapaliny létala teplota nahoru dolů. Byl jsem poprvé u automechanika(neautorizovaný servis). Zjištěna závada: prasklý termostat uvnitř.Výměna termostatu. Teplota už byla vpořádku na budíku,ale stále mi unikala chladící kapalina z nádržky. Nádržka byla lehce zašpiněná od mastnoty uvnitř. Automechanik měl podezření na ložisko vodní pumpy. Došlo tedy na výměnu vodní pumpy + výměna rozvodového řemene. Bohužel po této opravě stále úbytek chladící kapaliny z nádržky a pod autem na podlaze fleky od chladící kapaliny.Sám jsem se koukal pod auto, ale není nikde vidět odkud chladící kapalina teče.Ani mechanik na žádný únik nepřišel. nepřišel. Navíc mi opět začala špatně ukazovat teplota chladící kapaliny na budíku. Motor se ohřeje na 90st. pouze ve vysokých otáčkách nad 3000tis, tj. při rychlosti kolem 110km/h. Jedu třeba 50km po dálnici do práce, teplota chl. kapaliny je normálně na 90st. a poté co sjedu z dálnice, teplota ihned klesá na 70st., přestože je motor ohřátý, tak ručička ukazuje něco jiného. Topení topí normálně. Pokud jedu po městě, tak se motor při těch malých rychlostech na normální teploty 90st. nedostane, maxim. na 70st. Připadá mi, že ručička na budíku si dělá co chce a to je termostat nový. Znovu jsem vyhledal automechanika vyhledal, ten mi natlakoval expanzní nádržku na chl. kapalinu a zjistil, přes kontrastní látku, že mám plyny v chladící kapalině, která se zbarvila do zelena, takže prý těsnění pod hlavou. Takže 9 let starý vůz a už budu podruhé dělat těsnění pod hlavou. Mám na Vás dotaz, zda někdo neví, zda prasklé těsnění pod hlavou může mít vliv na teplotu chladící kapaliny, respektive, zda může způsobovat lítání ručičky na budíku chladící kapaliny. Automechanik mi na toto neuměl odpovědět.Takže zatím dolévám chladící kapalinu( za 14dní asi 2cm) a čekám až bude mít automechanik čas mi udělat těsnění pod hlavou.Také mi bylo řečeno, že může být zkroucená nebo prasklá hlava, ale musím doufat, že to tak strašné nebude. Ale recenze ne tento motor jsou bohužel dost špatné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nech vyměnit těsnění pod hlavou a uvidíš, jak se to bude chovat. Ohledně prasklé hlavy - záleží jaké ty úniky byly. Těžko soudit, jestli je 2 cm za 14 dní hodně nebo málo. Podle mě bude stačit hlava jen přebrousit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 přebrousit--srovnat--hlavu, možná ji  nech i otlakovat, (i když možná na starém těsnění bude vidět, kudy to teklo--je to u těchto motorů stabilní problém-- zpravidla teče u olejového kanálu)..., je to jinak BEZPROBLEMOVY motor, po opravě si dej pozor na TEPLOTU motoru, motor nesnáší nějaké honění a z toho plynoucí přehřívání atd.

porušené těsnění pod hlavou samozřejmě má vliv na teplotu vody, tím pádem i na teploměr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky moc za rady,nechám udělat to těsnění a snad to vyřeší i problém s teplotou.Jinak právě jezdím velmi klidně,na dálnici většinou 110 až 120km/h.Motor moc nehoním.Co jsem si zjišťoval,tak tento motor je dost zastaralý,ještě z 80let a prý je jednoduchý,tak mě trochu udivuje,že má tak závažné závady,jako je těsnění pod hlavou.Vzhledem k tomu,že tato závada se projevuje u majitelů dost často,tak to vypadá,že hlava motoru je z nekvalitního materiálu a to možná způsobuje brzké opotřebení těsnění pod hlavou.Není normální,že po najetí 40tis. km jsem už musel měnit těsnění pod hlavou.Vyměním těsnění a uvidím,děkuji všem za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

konstrukce motoru je opravdu hodně stará, na druhé straně velmi jednoduchá...,osobně nechápu, že problém s těsněním pod hlavou už dávno nevyřešili, není to materiálem, ale kolem hlavního mazacího kanálu do hlavy je málo ,,masa'', těsnění má tím pádem málo prostoru k utěsnění hlavy k motoru, dnes se myslím ten motor už nedodává :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když po dvou letech mi jiný automechanik opravoval poprvé těsnění pod hlavou,tak mi měnil těsnění,nové šrouby a rozvody,hlava se brousila. Tak ještě mě napadlo,zda to těsnění opravil tehdy dobře.Ale jednalo se o zkušeného automechanika(ale to už dnes nezjistím,zda to udělal blbě).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...