Jump to content

Este dodatok


Cyper
 Share

Recommended Posts

Tento vikend sa mi stala taka vec, ktoru nechcem nikomu dopriat.Prepadova hadicka, ktora ide z cerpadla do chladica(toho na turbo, hore nad blokom motora) si zacala takhat naftu do sacieho potrubia a motor nabral take otacky, ze som skoro zosedivel ked to skoncilo.Myslel som,ze je koniec, ojnica v prdeli, vsetko rozbite...ale ku podivu nic sa nestalo, motor ide a hadicku som pre istotu vypojil a vsetko slape dalej.Len to cerpadlo na to asi dopaltilo a zacala nejak kvapkat...som zvedavy na odpovede k tomu ventilu.

Diky, cavte zatim...

Link to comment
Share on other sites

čerpadlo nech komplet přetěsnit a seřídit( mě to stálo 4.litry:grr).No a s těma hrozně vysokýma otáčkama bych to viděl na turbo,propouští olej,ten chytil a proto ty vysoký otáčky.Ta hadička od toho chladiče interkoleru,přidává na čerpadle tlakem,podle toho,kolik tlačí turbo tak že pochybuju,že by se tama dostala nafta.

Link to comment
Share on other sites

Zatial sa nic podobne nestalo (vysoke otacky), ale keby to nahodou prebehlo este raz, tak asi to bude to turbo. Aj ked nejde mi do hlavy ako sa moze olej chytit...?

Ked sa to stane este raz, aj tak bude po motory, to uz neprezije, definitivne!

Moj otec je mechanik s 30rocnou praxou a tvrdi, ze raz sa mu to stalo na Fiate Scudo a tam sa ohla ojnica, takze Peugeot sa zatial drzi, ale on proste vypojil tu hadicku a cely Intercooler bol plny nafty, ten sme vycistili a zatial vsetko slape.Hadicka je tam len tak vyvedena nabok a nesplna ziaden ucel. Okolo turba nemam ziaden olej a mal som ho aj dole, lebo sme menil mrazove poistky, nic ako olej tam nebolo, ani v jednej hadici....tak neviem..co sa tyka toho turba...vypada v poriadku!

Ale dakujem za rady...

Link to comment
Share on other sites

Pokud máš intercooler plný oleje, tak máš v pr... turbo - propouští olej - a hrozí zničení motoru! Zajedno motor na ten olej snadno chytne, a nejde pak žádným způsobem vypnout, jen udusit přes kvalt, a zadruhé díky propouštějícímu turbu klesá tlak v mazání a motor se snadno zadře (i tak jsou na to tyhle TD značně náchylné). Takže v první řadě je třeba řešit to turbo, a to akutně!

Že je hadička \"len tak vyvedena nabok a nesplna ziaden ucel\", to jsi vedle jak ta jedle. To si vážně myslíš, že je něco dané do auta jen tak pro srandu králíkům? Ta hadička slouží ke snímání plnícího tlaku a řízení čerpadla - dává čerpadlu informaci o tom, že úměrně plnícímu tlaku je možné zvednout dávku nafty. Pokud se tohle odpojí, čerpadlo jede jen se základní dávkou nafty, tudíž stejně jako by tam žádné turbo nebylo! Pokud se to po odpojení chová stejně a není vidět žádný rozdíl, tak za a) může být v háji celá ta regulace na čerpadle - tzn. koupit jiné čerpadlo, protože oprava nemá smysl (zvláště ne u Lucase); b) turbo je totálně v háji c) oboje dohromady.

Link to comment
Share on other sites

Diky, ale Turbo je uplne suche, ani jedna hadica od Turba nema v sebe olej.V tom Intercooleri bola nafta, nie olej. Chapem funkciu tej hadicky iba ciastocne a registrujem pokles vykonu, hladam niekoho kto ma BOSCH cerpadlo, lebo LUCAS je naozaj nanic.

Turbo je fakt v pohode, ani kvapka oleja nevyse okolo neho.Vsetko to sposobilo to cerpadlo...podla mna!

dakujem za radu kazdopadne...!

Link to comment
Share on other sites

cyper: diesel je prose diesel... ak si uz niekde cital tak dieselove motory sa daju velmi jednoducho upravit na spalovanie rastlinneho oleja... oleja nie nafty... ono je viacej podmienok ktore musia byt splnene ale proste preloz si to tak ze diesel dokaze jazdit aj na olej... z toho logicky vyplyva ze ak sa ti dostane do sania olej, davkovanie nemas nicim regulovane, motor spali co dostane...(diesel nejde podla bohatosti zmesi ale mnozstva nafty) z toho tie vysoke otacky. Co sa tyka toho IC tak treba jedine jedno... bola v nom nafta alebo olej?? odtial by som zacal a rozhodne na tom aute nejazdil. Ocovi povedz ze vypajat regulaciu cerpadla je blbost a posli ho po 30 rokoch na preskolenie :D

Link to comment
Share on other sites

aa no uz bola odpoved skor ako moja otazka :D no co sa tyka toho cerpadla a cr popremyslaj nad tym na sk je vacsinou vela spekulantov a je dost realne ze ked pojdes po cerpadlo do cr bude to lacnejsie ako ked ho tu kupis :D... alebo bude aspon v lepsom stave... alebo sa popozeraj po inzeratoch a burackach mozno sa nieco postasti...

Link to comment
Share on other sites

On vie, ze to nie je len tak nieco vypojit, ale je to lepsie docasne riesenie ako nechat si uvarit motor zbytocnym pretacanim na 6000 otackach.

Uz som spomenul, bola to nafta a ako tvrdi tu odbornik Oddie, tak asi praskla membrana v cerpadle a prepustala naftu do IC. Proste sa tam dostala nafta podtlakom a saciemu potrubiu je to uplne jedno kolko doda nafty do spalovacieho prietoru. Toto riesenie s tou hadickou je samozrejme docasne a je uplne jasne, ze nieco to sposobi, ale da sa aspon jazdit a ja potrebujem auto a nie chodit s MHD alebo SAD.Takze ked bude druhe cerpadlo, uvidime. Co sa tyka turba tak mne je uplne nanic. Aj tak ten Peugeot nema ani 75PS, lebo treba doladit vstrekovanie. Proste nema dostatok zmesi aby tam dodal 90PS. Ja som to auto kupil za smiesnu cenu a preto mi bolo jedno ci TD alebo D, ale dnes viem, ze D by bol vyhodnejsi.

Kazdopadne, moj otec to vyriesil zatial takto a je hlupe ho urazat, mam dost skusenosti na to, aby vedel co je nejlepsie na docasne riesenie.

Link to comment
Share on other sites

Spekulantov je dost, to je pravda, ale napr. pred pol rokom sme v servise take cerpadlo mali a predali sme ho iba za 2000Sk a novemu majitelovi posluzilo urcite dobre. Keby som vedel ze sa aj mne raz nieco stane, urcite si ho necham. Nuz, clovek nikdy nevie...ale urcite poznam vela ludi, ktori su schopni to zohnat za rozumne ceny starych dielov...

Dakujem za vase poznatky...

Link to comment
Share on other sites

Poperte se ;)

S tou odpojenou regulací, pokud je to turbo v pořádku, se dá v klidu jezdit, akorát to holt nejede, stejně jako atmosféra - ale aspoň to nekouří a nežere... Nicméně bych tam stejně dal místo toho Bosch čerpadlo, zpravidla to vyjde levněji než oprava toho Lucase...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...