Milda106

Peugeot 106 GTI - Olík

7 posts in this topic

Zdravím všechny klubáky,

Ani nevím, kde bych měl začít. Tohle fórum jsem sledoval ještě když jsem neměl papíry, ale v posledních pár letech nebyl čas, jinak jsem ho měl projitý každý den. Nicméně to už je historie a až dnes jsem se dostal k tomu abych Vám přiblížil své vozítko, ale vemu to postupně. Psal se rok 2012 a jako svoje první auto na vyježdění jjsem sdědil rodinné vozítko a to Peugeota 309 z roku 1989. ( tatík si pořídil Pe. 307 break v naftě). Na svůj obsah, byla to 1.4, to bylo čiperné auto, takže mě to stačilo. Přibližně rok jsem s ním jezdil a já se začal pokukovat po něčem trochu mladším a živějším. Výběr jsem zužil na modely 106gti/rally, 306 gti-6 a 406 coupe. Co si pamatuji, tak moc aut moc na výběr nebylo. Coupátko jsem zavrhl, jelikož jsem chtěl nejlépe v6, ale rozum mi říkal, že bych 6 hrnků horko těžko utáhnul a 306 po faceliftu jsem nemohl najít, tedy za slušný peníz.

Po chvíli hledání na netu jsem narazil na svou 106. Najeto 196tis, (podle techničáku v roce 2006 přihlášeno u nás a jsem 5. majitel) Rok 1996, plná výbava včetně klimatizace a kožených sedaček a na liťákách ze Saxa vts. PO chvilí uvažování jsme sedli do auta a vyrazili jsme kousek k Příbrami. Auto mi padlo do oka a už nebylo nic jiného k zbytí, i přesto, že bylo ťukanci na předek. Nutno podotknout, že to bylo jedno z nejlevnějších Gtiček co bylo k mání. Aneb kdo chce tam.. :-) Po motorové stránce to bylo fajn, až na to, že se svíčky koupaly v motorovém oleji, kastle neshnilá a zadní náprava celkem o.k

S autem jsem byl spokojený, fungovalo fajn. Nikde mě nikdy nenechalo(cca 2 roky) teda až jednoho dne, kdy se roztrhla převodovka, ale začnu postupně, takhle vypadal, když jsem ho přivez domů. 

z1.jpg

z2.jpg

z3.jpg

Během těch dvou let jsem dělal lehkou držbu. Oleje, filtry a přetěsnvání ventilových vík a gufer vaček a taky nějaký ten styling k obrazu svému.

z6.jpg

z5.jpg

z7.jpg

Ted už se pomalu dostávámme do doby, kdy se převodovce tu nelíbilo být a a vypověděla službu na okruhu v HK. Po odtahu auta na laně přes půlku Hradce byl snad po 2 hodinách doma.. a tak se začalo s výměnou. Sehnat převodovku z gti byl na mě moc velký ukol, tudíž jsem vzal první co byla k mání a to z motorizace 1.1 s tím, co vydrží to vydrží. :-) Musím zaťukat zatím žádné problémy nenastaly. Mezitím jsem si pořídil nový/jiný kola a to Exip 15" s pneu 195/45.. Musím říct, že když jsem měl hotovo, tak mě pořádně bolely ruce, ale s výsledkem jsem byl spokojený! :-)

z9.jpg

z10.jpg

z11.jpg

z12.jpg

z13.jpg

S Olíkem jsem odjezdil 3/4 roku a na řadu přišla spojka a další věci, tudíž velký servis minulou zimu. Ale jelikož, při  montáži převodovky zpátky, (měněno venku asi ve 4 stupních a na zemi) se mi vytrhnul motor ze silenbloku a bylo rozhodnuto. Kola dolů motor ven! :-) Popravdě jsem byl 5 měsíců nepojízdný, takže jsem mezitím osedlal séstřinu 106. 1.0.. z15.jpg 

z17.jpg

z19.jpg

Jelikož byl motor venku z vozu, tak jsem začal rozebírat, zkkouat, šťourat atd. :D To přišla na řadu hlava válců. Jelikož když jsem viděl, jak je zaprasená od karbonu a gufírka netěsná, tak rozhodnutí bylo jasné. Nové těsnění pod hlavu a nové šrouby (pro jistotu), nová gufera na vačkách a ventilech, nová hydraulická zdvihátka a nové ventily. Jak sací tak výfukové! POsléze hlava vyčištěna od karbonu a lehce vyleštěné kanály, srovnaná a otlakována. S čistým svědomím můžu říct, že hlava je jako nová, tudíž po GO. Potom následoval nové oleje do převodovky i motoru, včetně filtru. Vyčištěné sání a skrtící klapka. Nové uložení motoru a převodovky. Nový řemen alternárotu, výměna všech "o" kroužku na klimatizaci později její naplnění. Nový termostat s přírubou a vnitřní manžety poloos a ložiska v těhlicích. Určitě bych si ještě na něco vzpomněl, ale z hlavy si to moc nepamatuji. :D

z18.jpg

z21.jpg

z20.jpg

z22.jpg

Po složení motoru přišla na řadu i změna barvy. Někdo se bude divit, někdo ne. Někomu se to může líbit, někomu zase ne. Auto si skládám pro sebe na vyblbnutí a né na show car. :-)) Chtělo jsem nějakou zajímavou barvu. Moje nejoblíbenější barva je zelená, takžže nebyl k zbytí a volba byla jasná. Je to odstín Slimer od Montany, takže matná. :-)

z23.jpg

z25.jpg

z26.jpg

Poté co byl motor na místě, přišla na řadu přední náprava. a to: Nové čepy řízení, tyčky stabilizátoru, kompletní uložení předních ramen včetně spodního čepu, horní uložení tlumičů s ložiskem a stavitelný podvozek od Ta. 

z24.jpg

Po složení auta jsem najel asi jen 1 3xx km, jelikož mám na normální ježdění 307 1.6 na plyn. Zatím auto drží a slouží, tak jak má za což jsem rád. Teď už, ale odpočívá u kámoše v garáži a čeká teplejší počasí a já opět sháním nové díly! :-) Ted pár fotek před zimou. 

07074250.JPG

07074266.JPG

07074273.JPG

07074261.JPG

07074275.JPG

Plánu do příštího roku je zase hodně, tak uvidíme, co se povede a co ne. Takže to je ve zkratce pro letošek vše. :-)

13592664_10206132474451586_8702012765263878979_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slušná práce :) Já teda zelenou barvu nemusím a ta kombinace stříbrno zelené na prvních fotkách mě hodně vyděsila :D ale musím podotknout, že po tom celolaku je ten odstín docela líbivej a v matu to vypadá pěkně :) Za mě :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někde jsem viděl fotku stejně zelené 106ky a pod ní napsáno, chce někdo nějaké díly? Tak snad to nebyla ta samá. :myslim


Edit: našel jsem tu fotku. Prý nepojízdná obsah 1.4
4c83809d276a5bef8ed4b4aa486bdfd4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne.ne. CCa po půl roce od složení mi napsal jeden mládenec, že se mnou inspiroval.. Co k tomu říct. :-)

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.