durino81 Odesláno 24. listopad 2005 Sdílet Odesláno 24. listopad 2005 Ahojte, tak som si kupil teplomer 3 v 1 (teplota in, out, hodinky, stopky, napatie v aute) a zistujem, ze mi alternator nedobija tak, ako by mal. Pri zatazi (svetla, ventilator kurenia a rozmrazovanie zadneho skla+radio) dobija len na 13,2-13,5V, bez rozmrazovania skla tak okolo 13,8-13,9V, a ked je studeny, tak 14,2V. Takze ma caka repasia alternatora. Nastastie mam este jeden nahradny, ale tiez nie je najnovsi... Tak sa chcem spytat, ci nepozna niekto nahodou na Slovensku nejaku dobru firmu, co sa tym zaobera. Najlepsie v okoli BA, pripadne zapadne SK. Posielat do Ciech sa mi to moc nechce, ale ak by inak neslo, tak to spravim. A novy altik z magnetonu sa mi tiez moc nechce kupovat - uz by som mal potom 3... Dik za mozne tipy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viktorg Odesláno 25. listopad 2005 Sdílet Odesláno 25. listopad 2005 Nechcem sa teda s tebou hadat, aly myslim ze je to normalny pokles napatia pir takom obrovskom odbere co pises:papa Tvoj altík je podla mna absolutne v poriadku... Ale ak mas zbytocne prachy:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viktorg Odesláno 25. listopad 2005 Sdílet Odesláno 25. listopad 2005 Inak ak by si sa predsa len rozhodol poznam nejakeho manika, co sa zaobera autoelektrikou..ak dobre viem robi aj repasy altikov. Je odtialto z Komarna...ak mas zaujem napis typ a ja za nim skocim ci by to zvladol:D... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 25. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 25. listopad 2005 Původně zaslal: viktorg Inak ak by si sa predsa len rozhodol poznam nejakeho manika, co sa zaobera autoelektrikou..ak dobre viem robi aj repasy altikov. Je odtialto z Komarna...ak mas zaujem napis typ a ja za nim skocim ci by to zvladol:D... OK, pozriem sa na to. Zatial info o aute - je to P309, novy model, 1990, 1,4 benzin. Inac, nemyslim si, ze je to normalne, aby altik dobijal pod 13,5V pri maximalnej zatazi. Podla mudrej knizky Jak na to P309 je pripustna hodnota dobijania medzi 13,5-14,5V. A to pri maximalnej zatazi. Mne to napatie mierne klesa, ked sa to rozohrieva. A pri tychto zimach a kratsich jazdach sa mi postupne baterka vybija. Citit to pri rannom startovani. Spickovo som tam videl pocas jazdy aj 12,9 a to som nepridal este napr. hlmlovky, takze nieco s nim bude. Bateria je cca rok stara. Dam ti vediet ten typ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matt Odesláno 25. listopad 2005 Sdílet Odesláno 25. listopad 2005 vetsi auta maji dokonce indikaci dobijeni baterie (budik na palubce) a tam je ten pokles normalne videt, ale pokud chces repasovat altik nebudu ti v tom branit akorat pak nerikej ze to mas spatne zrepasovany kdyz ti to bude delat to samy :super:super:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 25. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 25. listopad 2005 Tak uz som si nasiel repasarov aj v BA. Na tieto opravy sa specializuju od roku 1998, tak to skusim tam. Dik za ochotu, potom sa ozvem, ci mi to dobija stale tak zle, alebo nie...:D:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matt Odesláno 25. listopad 2005 Sdílet Odesláno 25. listopad 2005 sem zvedavej jestli to opravdu bude v tech hodnotach jak pise chytra knizka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 26. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 26. prosinec 2005 Chvilu to dobijalo v tolerancii (14,2V) pri zapnutych svetlach+hmlovkach, ale radoval som sa len cca 2 minuty. Uz to nedobija vobec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Steve McSteve Odesláno 26. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2005 celkom mozu byt vadne uhliky ale aj regulator,,,, ale pri jeho poruche by to skor prebijalo,,,,,, nechcem strasit, ,,, ale nedavno som dal opravit jeden altik a ono to bol zhoreny stator,,,, podla toho co si pisal,,, ak to klesa su tam diody a ak jedna je kill,,, alebo rovno dve,,, dobija slabsie,,,, cena za diody nieje az tak vysoka,,, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 26. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 26. prosinec 2005 Moja situacia s repasovanym alternatorom je blizsie popisana tu: Dal som skontrolovat/zrepasovat moj druhy (nahradny) alternator, ale ten je teraz momentalne zly a nepouzitelny. Teraz budem musiet nahodit moj povodny stary alternator, co mi dobija slabo (12,5-13,5V pri velkej zatazi - svetla, radio, vyhrievanie skla, ventilator kurenia) - vid zaciatok prispevku. Takze som tam, kde som bol. Dufam, ze na tom zlom bude stacit vymenit regulator napatia a bude ok. Skusim asi ineho repasara. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rimmer Odesláno 26. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2005 Původně zaslal: durino81 Ahojte, tak som si kupil teplomer 3 v 1 (teplota in, out, hodinky, stopky, napatie v aute) a zistujem, ze mi alternator nedobija tak, ako by mal. Pri zatazi (svetla, ventilator kurenia a rozmrazovanie zadneho skla+radio) dobija len na 13,2-13,5V, bez rozmrazovania skla tak okolo 13,8-13,9V, a ked je studeny, tak 14,2V. Takze ma caka repasia alternatora. Nastastie mam este jeden nahradny, ale tiez nie je najnovsi... Tak sa chcem spytat, ci nepozna niekto nahodou na Slovensku nejaku dobru firmu, co sa tym zaobera. Najlepsie v okoli BA, pripadne zapadne SK. Posielat do Ciech sa mi to moc nechce, ale ak by inak neslo, tak to spravim. A novy altik z magnetonu sa mi tiez moc nechce kupovat - uz by som mal potom 3... Dik za mozne tipy. pozor..upozornil bych, ze jine napeti muze byt uvnitr auta na kablech a jine napeti muze byt na alternatoru...pac pri tom je tak velky proud, ze ubytek napeti na kablech muze cinit klidne 0.5-1V...temer...me taky pohasinaji ocividne svetla pri zapnutem vyhrivani skla, ovsem kdyz jsem meril napeti na baterii a altiku, tak tam bylo STALE porad a nemennych 13.9 a nehnulo se to at jsem delal co delal i na volnobeh...cili toto muze byt normalni jev, samozrejme merak je napojen v kabine, takze se na tom podili i prave ten ubytek..zkus jej napojit primo na baterku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardaned Odesláno 27. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 27. prosinec 2005 Původně zaslal: rimmer pozor..upozornil bych, ze jine napeti muze byt uvnitr auta na kablech a jine napeti muze byt na alternatoru...pac pri tom je tak velky proud, ze ubytek napeti na kablech muze cinit klidne 0.5-1V...temer...me taky pohasinaji ocividne svetla pri zapnutem vyhrivani skla, ovsem kdyz jsem meril napeti na baterii a altiku, tak tam bylo STALE porad a nemennych 13.9 a nehnulo se to at jsem delal co delal i na volnobeh...cili toto muze byt normalni jev, samozrejme merak je napojen v kabine, takze se na tom podili i prave ten ubytek..zkus jej napojit primo na baterku Jo,jo,přesně tak jsem to chtěl napsat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 27. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 27. prosinec 2005 Myslim, ze rozdiel napatia na baterke a na vnutornej zasuvke (kde je aj ten teplomer s meranim napatia) bol po merani voltmetrom takych 0,1V. Takze tam by problem nemal byt. Dnes som akurat dal repasnut moj druhy altik. Do 2 dni uvidim, ze co s tym bolo, resp. budem vediet cenu. Ponukaju vsetko - od vymeny lozisk, previnutie statora, rotora, vymenu diod, uhlikov, komutatora, regulatora... Ceny sice nie su najnizsie, ale ked uz sa to robi, nech sa to urobi poriadne a je na dlho pokoj. Resp. az do konca zivotnosti auta. Stary altik, co nedobija dobre, som si zatial nechal, lebo s autom chcem ist tento piatok na Oravu a nemozem ist bez altiku, keby to nahodou nestihli spravit, alebo by bola oprava neumerne draha... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.