Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1,6 VTi startování vlažného motoru v horku


Ajap

Recommended Posts

Ahoj,

 

Kdo máte VTi, stalo se vám někdy, že vám v horku nechtěl motor naskočit? V posledních 2 dnech se mně to stalo 3x. Vždy start vlažného motoru po několika hodinách v tomhle horku (32-36°C). Ve všech třech případech motor jen točil naprázdno, při druhém startování pak okamžitě chytil naprosto bez problémů. Nijak jsem ho netrápil, stalo se mně to už někdy dříve, takže jsem věděl, která bije. Kdybych ho točil cca 5-10s, tak chytne, ale myslím, že by pak stejně chcípnul. Takhle stačí jen protočit a zjistit, že nechytne na první druhé otočení, vypnout a pak už normálně nastartovat a jet...

 

Auto mám ještě pár měsíců v záruce, nicméně horko má být možná ještě zítra a tak rychle to do servisu samozřejmě nestihnu a pak už se závada neprojeví. Nějak moc mě to netrápí, kromě těchhle specifických podmínek startuje na drc (a při druhém startu už taky), tak jen jestli to náhodou někdo neřešil. Momentálně je v nádrži Agip, kde tankuju většinou, minulá nádrž byla na no-name, ale osvědčené benzínce a navíc s aditivem na čištění benzínové soustavy - to "speciální" pro VTi přímo od PSA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska ráno to startovalo malinko později, než normálně, s neklidným chodem první 2-3 vteřinÿ. Čerpadlo před startem bzučelo. Ale vzpomněl jsem si, kdy už jsem tohle zažil (sklerotik :D) - když jsem pár let zpět tankoval na Shellu jejich tehdy nový Fuel Save. Symptomy byly stejné, jen teď jsou malinko výraznější. Agip má zase nějaký "Super Tech", který má taky snižovat spotřebu. Agip u nás stejně končí, tak přejdu na Benzinu nebo OMV a uvidím, jestli to bude ok. Nebo zajedu k Makru, tam tankuju už 10 let a nikdy žádný problém :cool:

 

Tankovat budu asi o víkendu, tak dám pak vědět, jak to dopadlo. Ale pokud má někdo nápad, čím by to mohlo být jiným, tak sem s tím :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bych to nijak neřešil, horko dělá všelijaké problémy, může tam vznikat odpařováním benzínu přetlak, na kvalitu benzínu bych to neviděl. Taky mi to na jednom autě dělalo, když to stálo dlouho na slunci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak s novou vlnou veder se problém opakuje. Není to, že by auto někdy na poprvé nenaskočilo, při současných teplotách (35°C) je to jistota. Tankováno na Benzině, Agipu, u Makra + VIF. A protože má být tohle příšerné vedro i příští týden, tak toho využiju a hodím to do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to něco úplně jiného, ale skorotchán měl ten samý problém s Fiatem Brava. Jak bylo teplo nebo auto na slunci, tak nenastartoval. Startér točil a ani prd. Ale jak bylo auto studený nebo ráno, tak napoprvé. Nakonec to bylo palivový čerpadlo. Když to ráno chytlo, tak jsme to zavezli do servisu a tam to v průběhu dne zkoušeli s přibývající teplotou. Odpoledne už nechytlo. Od tý doby chytá v pořádku. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...