Jump to content

Ventilatory u motoru


WiZiPoK
 Share

Recommended Posts

Ahoj,

tak pri prohlidce za 99.- jsem pozadal taky o kompletni diagnostiku. Podle PC byl rozsouhlas mezi zadanymi a skutecnymi otackami ventilatoru u chlazeni motoru.

Technik okamzite nabidl vymenu 2 predradnych oporu a minuly tyden uz jsem je nechal i vymenit ...

myslim si ze ted uz "sahary" funguji ... alespon podle uctu ...

Ted nekdy se mi stava, ze po nastartovani po kratkem stani jeste pred rozjezdem okamzite slysim huceni ventilatoru, jedou jak jen mozou, pak to casem prestane ...

Nevim jak je to u peugeotu, ale u stare opel astry po vypnuti motoru v pripade potreby ventilator u motoru se tocil dal a pak automaticky se vypinal.

Ted kdyz po dlouhe jizde se zastavim a vypnu motor, okamzite se zastavi veskere chlazeni motoru a nic nedobiha nedochlazuje ...

Pak kdyz ho casem nastartuje ventilatory jedou jako blazen ...

Je to spravne?

Diky

WiZi

Link to comment
Share on other sites

No ja mám 306 a jazdil som celé leto a vetrák mi spustilo len raz.Ručička proste drží na devedesiat a ešte som ju nevidel vyššie.Proste Peugeoty majú fakt dobré chladenie.Ale skús to proste testnú? tak že na mieste pridaj plyn cca 2000 otáčok a pochvýle keď sa auto zohreje by sa mal zapnú?.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: WiZiPoK

Ahoj,

tak pri prohlidce za 99.- jsem pozadal taky o kompletni diagnostiku. Podle PC byl rozsouhlas mezi zadanymi a skutecnymi otackami ventilatoru u chlazeni motoru.

Technik okamzite nabidl vymenu 2 predradnych oporu a minuly tyden uz jsem je nechal i vymenit ...

myslim si ze ted uz \"sahary\" funguji ... alespon podle uctu ...

Ted nekdy se mi stava, ze po nastartovani po kratkem stani jeste pred rozjezdem okamzite slysim huceni ventilatoru, jedou jak jen mozou, pak to casem prestane ...

Nevim jak je to u peugeotu, ale u stare opel astry po vypnuti motoru v pripade potreby ventilator u motoru se tocil dal a pak automaticky se vypinal.

Ted kdyz po dlouhe jizde se zastavim a vypnu motor, okamzite se zastavi veskere chlazeni motoru a nic nedobiha nedochlazuje ...

Pak kdyz ho casem nastartuje ventilatory jedou jako blazen ...

Je to spravne?

Diky

WiZi

U nových modelů ovládá řídící jednotka otáčky sahar podle teploty motoru a podle potřeb klimatizace. Pokud vypneš zapalování, vypne se počítač a nechladí se. Ono ani není potřeba chlazení, když už nikamnejedeš. Naproti tomu některá auta mají ovládání termostatem a to jedno, nebo vícestupňovým. V takovém zapojení může být tenhle okruh nezávyslý a auto chladí dokud nerozepne tepelný snímač, nebo nedojde baterie. Jak moc má smysl vychladit při vypnutém motoru vodu v chladiči ..... :)

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: WiZiPoK

zdar,

no funguje to tak jak to popisujes ....

jaky ma smysl dochlazovani? no aby pripadne naakumulovane teplo v bloku motoru a kolem neho neohralo vodu lokalne nad teplotu varu .... a at lokalne nevznikne nejaky pruser ...

No tak to je lokálně blbost. Není v motoru místo vodou chlazené, kde by po vypnutí mohla stoupnout teplota nad bod varu. Bod varu u přetlakového chlazení glykolovou směsí je až 135stupňů pana Celsia.

Dochlazování vody v tělese chladiče, bez cirkulace vody při vypnutém motoru nemá vůbec žádný smysl.

Link to comment
Share on other sites

Mě se to po vypnutí motoru taky vypne. Pokud bych ale otočil do pozice startování ,ještě by to dochladilo, ale to opravdu nemá smysl.

Pokud se spouští kdy mají, tak je to OK. U 605 je to 92 a 96 stupňů. Pokud ale jdou po stání a je tam třeba 80, to asi není správně. Ničemu to podle mě neškodí ale neměly by běžet.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: WiZiPoK

zdar,

no funguje to tak jak to popisujes ....

jaky ma smysl dochlazovani? no aby pripadne naakumulovane teplo v bloku motoru a kolem neho neohralo vodu lokalne nad teplotu varu .... a at lokalne nevznikne nejaky pruser ...

No tak to je lokálně blbost. Není v motoru místo vodou chlazené, kde by po vypnutí mohla stoupnout teplota nad bod varu. Bod varu u přetlakového chlazení glykolovou směsí je až 135stupňů pana Celsia.

Dochlazování vody v tělese chladiče, bez cirkulace vody při vypnutém motoru nemá vůbec žádný smysl.

Aby si vedel načo je dobré chladi? motor aj po vypnutí sprav si cel leto malí test.Rozohrej auto na mieste do maxima čo to pôjde potom vypni motor chvýlu počkaj tak cca2-4 minútky a len potoč klúčik aby si vydel akú máš teplotu.ak je fakt horúce leto a nefúka vietor vybehne ti teplota aj nad 110-120 stupňov.Mne takto kolko krát skoro zhorela škodovka.:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ahoj.Mám 806 a ještě nevím,jak by se měla chovat teplota motoru.Nejdříve bych potřeboval vědět,kde je snímač na teplotu?V létě se ručička teploměru držela na rovné 70°C a než jsem zajel do garáže,pustil se i větrák.Teď v zimě jednou stačlo stát chvíli na červenou a teplota se vyšplhala na 90°C,dokonce jsem měl dojem,že to i zabublalo v motoru - větrák (ky)se nezaply.Řekl jsem si,že pokud to udělá podruhé,hned s tím něco provedu, a ono to zase drží na 70°C !a už třetí týden.Na ten snímač a jeho umístění se ptám proto,že 70°C (beru to jako poměrovou hodnotu,určitě není kalibrovaný) by asi pro motor nebylo zdravé.....Co s tím?Má někdo nějakou zkušenost?Mám benzín 2Oi .P806

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Kubis

Ahoj.Mám 806 a ještě nevím,jak by se měla chovat teplota motoru.Nejdříve bych potřeboval vědět,kde je snímač na teplotu?V létě se ručička teploměru držela na rovné 70°C a než jsem zajel do garáže,pustil se i větrák.Teď v zimě jednou stačlo stát chvíli na červenou a teplota se vyšplhala na 90°C,dokonce jsem měl dojem,že to i zabublalo v motoru - větrák (ky)se nezaply.Řekl jsem si,že pokud to udělá podruhé,hned s tím něco provedu, a ono to zase drží na 70°C !a už třetí týden.Na ten snímač a jeho umístění se ptám proto,že 70°C (beru to jako poměrovou hodnotu,určitě není kalibrovaný) by asi pro motor nebylo zdravé.....Co s tím?Má někdo nějakou zkušenost?Mám benzín 2Oi .P806

To vyzerá na zlý termostat keď sa ti stále drží teplota na 70. To je dos? málo. U peugeotov to je štandardne podla typu buď 80 alebo 90.

Link to comment
Share on other sites

Tak tohle mi dělá na xsaře. A zřejmě je to kolečkem na změnu směru foukání nebo jak to nazvat. Prostě tím co se ovládáj klapky foukání na okna nebo nohy a tak. Když mám zapnutej ventilátor a otáčím tim ovládáním, tak je cítit takový mírný cvakání a když to dám ůplně do posledních dvou poloh před ůplným otevřením na okna, tak se rozběhnout ventilátory jako když zapnu klima. Takže kolečko je v tomhle autě furt vodorovně doprava těsně před tim než by to mělo spustit ventilátor a jezdí se s tim dál. Takže možná je to tim stělováním nebo nějakým čidlem ale zatim to neřeším. Ale párkrát jsem to zkoušel a ventilátory se nerozběhly. Takže to dělá jak kdy. Jinak všechno funguje jak má. Spínaj při teplotě asi 95 stupňů a klima taky jde. Kdybyste někdo věděl čím to je tak dejte vědět. Sám se do toho hrabat nebudu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...