Jump to content

Kolísání otáček a chcípání 306 1.8 16V


Jim808
 Share

Recommended Posts

Zdravím, mám takový problém, mám nově 306ku Break (r.v. 1999) s 1.8 16V a LPG, na benzin i na plyn kolísají otáčky volnoběhu a auto chcípá, po zahřátí na LPG sice kolísání je, ale menší a nechcípne to, na benzin ale ano. Navíc při přidání auto začne škubat a občas vystřelí do výfuku. Musí se jet s hodně lehkou nohou cca okolo 2000 ot./min. a pak to jde, po zahřátí jede na LPG v rozmezí 2000 a 3000 otáček slušně, pokud se moc nešlape na plyn. Při benzinu jede také, ale víc škube. Předpokládám tedy, že je problém někde v elektronice (nějaký snímač?) benzinu, protože ŘJ plynu pak upravuje data z ŘJ benzinu a už tedy pracuje se špatnými údaji. Netuší někdo, kde hledat chybu?? Předchozí majitel říkal, že diagnostika nic neukázala, já to zatím nezkoušel. Díky za každou radu!

Edited by Jim808
Link to comment
Share on other sites

Tak zatím jsem sundal zapalovací lištu (cívky Sagem) a zjistil, že u první svíčky je prasklá objímka, lepená bůh ví čim, ale na funkčnost by to nemělo mít vliv. Každopádně mě napadlo, jestli to není cívka. Zkusil jsme bluetooth modul a načíst chyby na mobil, ale nechce si to povídat :-( Vyměnim to čidlo a pak asi diagnostika na servisu. Čerpadlo to určitě nebude, protože to dělá i na LPG, i když na plyn to po zahřátí to nechcípne, jen houpá a dusí se až ve vyšších otáčkách. Díky za rady, budu rád za další :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak kolísání otáček a chcípání vyřešeno výměnou cívek. Jen mě štve, že teploměr i po preventivní výměně čidla (zeleného) stále ukazuje při běžné jízdě 80 stupňů a v kolonách stoupá na 100. Nevíte kde je chyba?

Link to comment
Share on other sites

Tak kolísání otáček a chcípání vyřešeno výměnou cívek. Jen mě štve, že teploměr i po preventivní výměně čidla (zeleného) stále ukazuje při běžné jízdě 80 stupňů a v kolonách stoupá na 100. Nevíte kde je chyba?

chyba neni nikde, takhle to proste u tohodle motoru je a je to zcela normalni, ze rucicka cestuje, pokud to nepoleze nad 110st C, neni se ceho bat a neni treba hledat problem

Link to comment
Share on other sites

My máme 306 1.6 a tam běžně 80 stupňů a víc ani ťuk. Pouze v kolonách , když se posouvá po metru , jde ručička na 100°C . 

Jinak nám to taky škube a někdy kolisají otáčky . Navíc to žere olej takže se budou teď dělat gufera a hlava . Pak se uvidí co dál . Možná ještě i svíčky rovnou.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...