Jump to content

Vymena loziska zadniho kola


573v0
 Share

Recommended Posts

Čaute, dnes mi z ničoho nič začalo na 405ke veľmi hlasno hučať pravého zadného kolesa, tak som zastal, skontroloval či sú dotiahnuté šróby na kolesách, či sa niekde niečo nehýbe čo by sa nemalo ale nič som nenašiel tak som za toho hluku došiel až domov (cca 120km). Počas jazdy som nezaznamenal že by to malo nejaký vplyv na jazdné vlastnosti, no hluk to bol poriadny (bolo viac počuť hučanie ako hluk motora, čo je pri dieselovej 405ke už čo povedať). Keď som došiel domov, zdvihol som auto, dal dolu koleso a bubnom nešlo skoro vôbec otáčať voľnou rukou. Tak som dal dolu aj bubon (šiel ľahko, takže pakne neboli pritlačené na bubne) no a nábojom kolesa nejde vôbec otočiť. Takže asi výmena. Čo som pozeral tak sa nedá zohnať samotné ložisko ale len celý náboj no vzhľadom k celkom priaznivej cene neriešim. Otázka je, zvládnem to vymeniť sám? V jak na to písali že mi na to treba nejaké sťahováky nábojov a iné prípravky, bez toho to nepôjde? Neviem koľko budú za to pýtať v servise, asi nie veľa no ak by to šlo vymeniť v domácich podmienkach bol by som rád.

 

Inak, stalo sa vám už takéto niečo že sa ložisko len tak z ničoho nič zadrhne?

 

A nevie niekto z hlavy aký orech budem potrebovať na stredovú matku náboja?

 

Díky.

Link to comment
Share on other sites

No hľadanie tu na fóre mi moc nepomohlo ale v podstate je to jedno, skoro všetky autá majú tento systém podobný.

 

Vydrží mi to ešte aspoň 300km? Lebo momentálne som v Brne kde mám len základnú výbavu, keby som sa s tým dostal domov tak tam by som si už zohnal potrebné vybavenie. Zas ak sa mi to má celé rozsypať niekde uprostred diaľnice tak to radšej zverím nejakému servisu tu v Brne, i keď tam si zapýtajú asi minimálne 700Kč.. Inak ložisko som našiel buď nejaké noname za 850Kč alebo potom FEBI MEYLE a podobné značky okolo 1300Kč a vyššie a SKF za optimistických 2200Kč.. celkom rozdiel, oplatí sa mi priplatiť aspoň na to FEBI? Autu dávam ešte tak 50000km max a pôjde do hajan, to by mohol zvládnuť aj ten noname šunt že?

 

No ale hlavne či mi to vydrží aspoň tých 300km

Link to comment
Share on other sites

Myslim ze ako vacsina tu na fore sa zhodneme, ze kupovat tie No Name nema cenu, Febi neviem-mozno, Meyle su nemci, v poslednej dobe ak kupujem nieco na auto, z 90% su to Meyle diely, aj ked v autodieloch s nimi nemaju dobre skusenosti, neviem preco, ale mam skoro celu napravu Meyle / Meyle HD

 

FEBI nejak osobne neverim, par km dozadu mi menili silentblok zadneho ramena, a bol totalne, ale totalne na sracky... Aby to tam nevydrzalo ani 10t. km je ubohe.

 

Ak by sa ti nieco dojekazilo prejazdom cez Zilinu, ozvi sa :).

 

Ale podla toho co som videl na videach, tak ak das dole bubon, tak dat dole naboj je uz asi easy, staci mat stahovak, a to zase az take drahe nie je a vyuzijes to aj pri inych autach. Mozno tiez budem nuteny si tento pripravok kupit, lebo tiez cakam kedy mi odidu loziska :)

Link to comment
Share on other sites

No a toto som ešte chcel... vonku to pôjde sťahovákom, to je jasné. Ale jak pôjde nové dnu? Pôjde to tam len nejak rukou nastrčiť? Či zháňať trubku s priemerom ako má vnútorná časť ložiska? Alebo môžem poklepať aj po celom náboji a nejak ho tam naklepať?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...