Sign in to follow this  
Followers 0
Ivouš

Úsporná jízda

12 posts in this topic

Hoši brácha mě říkal že někde četl že prý třeba při jízdě z kopce u benzínových motorů co už mají vstřikování,je prý úspornější než vyřadit do neutrálu tak mít zařazenou rychlost a jet ,pochopitelně bez přidávání plynu.Že takhle to má menší spotřebu.Já jsem vždycky dával neutrál z kopce no a po této informaci jsem v rozpacích co je teda úspornější na palivo.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle me je to strasne sporny a zalezi kde a jak jedes. V tu chvili co zarazeny mas je ta momentalni spotreba urcitre nizsi, ale zase tak daleko nedojedes, protoze te motor brzdi. Takze ja rikam pripad od pripadu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano, je to tak.. i na pal.pc při zařazené rychlosti jízdy z kopce ukazuje 0... při neutrálu kolem 0,8-1,6litru (u mně)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: @re

ano, je to tak.. i na pal.pc při zařazené rychlosti jízdy z kopce ukazuje 0... při neutrálu kolem 0,8-1,6litru (u mně)

Jojo,už se to tu hodně řešilo.Palubní PC nemám,ale věřím těm,co ho mají,takže nevyřazuju,nechávám rychlost a nešlapu na plyn,když jedu z kopce.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: @re

ano, je to tak.. i na pal.pc při zařazené rychlosti jízdy z kopce ukazuje 0... při neutrálu kolem 0,8-1,6litru (u mně)

Jinak samozrejme 0 to byt nikdy nemuze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejúspornější jizda je jízda na laně:D

teda co se benzinu/nafty týče, o opravach se tu ale nebavime ne?:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vysvětlení je jednoduché. Pokud tam necháš 5-ty rychlostní st. a jedeš s nohama mimo pedály , poloha plynu je nula. Do motoru nejde žádné palivo a motorem točí kola jedoucího vozidla. V okamžiku kdy vyřadíš , musí jít do motoru alespoň palivo v objemu pro chod motoru v volnoběžných otáčkách, jinak tento chcípne ! Proto je u stříkaček hospodárnější jezdit stále s kvaltem. Pokud se mýlím, tak mne opravte !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kobra

Vysvětlení je jednoduché. Pokud tam necháš 5-ty rychlostní st. a jedeš s nohama mimo pedály , poloha plynu je nula. Do motoru nejde žádné palivo a motorem točí kola jedoucího vozidla. V okamžiku kdy vyřadíš , musí jít do motoru alespoň palivo v objemu pro chod motoru v volnoběžných otáčkách, jinak tento chcípne ! Proto je u stříkaček hospodárnější jezdit stále s kvaltem. Pokud se mýlím, tak mne opravte !

Jako uplne presne to nevim, ale pochybuju o tom, ze tam nejde absolutne zadny palivo. Kdyby to tak bylo, tak v tom momentu, co "dupnes" na spojku by to podle me naskocit nestihlo. Ale pouze muj nazor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ježisi chlapi,je to tak jednoduchy.př.jedu z kopce rychlostí 80km/h,buď podřadím na 4 rychlostní stupeň nebo necham páty,zavřu škrtící klapku(dám nohu z plynu):)a brzdím motorem..ted řj motoru pozná podle snímače otáček a snímače polohy škrtící klapky,nebo potencionmetru š.k tenhle stav vyhodnotí a dá pokyn(vypne přívod napětí) do vstřikovacího ventilu(SPI)nebo ventilů(MPI)tudíš elektromagnetické ventily jsou zavřené a do motoru nejde žádné palivo,to se vrací zkrs regulátor paliva zpet do nádrže,tenhle stav trvá pouze do př.cca 1500 ot/min a pod hranicí 1500 ot/min se opět obnoví dodávka paliva do motoru,,právě z důvodu náhlého chcípnutí(jde měrného paliva pouze na volnoběh),,,tudíš když vyšlápneš spojku třeba při brždění motorem a otáčkách vyšších než těch cca 1500ot/min např.2500 ot/min,tak otačky padají dolu(decelerace)a jakmile narazi na tu hranici 1500 ot/min tak se v mžiku(ten fakt nemuzes postřehnout a jeste jeden fakt že je palivovy systém neustale pod pracovním tlakem,tudis akorát otevře elektromagnetický-é ventil-y a připojí dodávka paliva do válcu a klesne ti to na běh naprazno....:):roker

Toto neplatí u vozidel s karburatory,respektive s karburatory bez odpojovače běhu naprazdno,,,tam jde při zavřené škrtící klapce stejne monožství paliva jako na volnoběh...:aut

[upravil dne 12/9/2007 Pája Rybišár]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pája Rybišár

Ježisi chlapi,je to tak jednoduchy.př.jedu z kopce rychlostí 80km/h,buď podřadím na 4 rychlostní stupeň nebo necham páty,zavřu škrtící klapku(dám nohu z plynu):)a brzdím motorem..ted řj motoru pozná podle snímače otáček a snímače polohy škrtící klapky,nebo potencionmetru š.k tenhle stav vyhodnotí a dá pokyn(vypne přívod napětí) do vstřikovacího ventilu(SPI)nebo ventilů(MPI)tudíš elektromagnetické ventily jsou zavřené a do motoru nejde žádné palivo,to se vrací zkrs regulátor paliva zpet do nádrže,tenhle stav trvá pouze do př.cca 1500 ot/min a pod hranicí 1500 ot/min se opět obnoví dodávka paliva do motoru,,právě z důvodu náhlého chcípnutí(jde měrného paliva pouze na volnoběh),,,tudíš když vyšlápneš spojku třeba při brždění motorem a otáčkách vyšších než těch cca 1500ot/min např.2500 ot/min,tak otačky padají dolu(decelerace)a jakmile narazi na tu hranici 1500 ot/min tak se v mžiku(ten fakt nemuzes postřehnout a jeste jeden fakt že je palivovy systém neustale pod pracovním tlakem,tudis akorát otevře elektromagnetický-é ventil-y a připojí dodávka paliva do válcu a klesne ti to na běh naprazno....:):roker

Toto neplatí u vozidel s karburatory,respektive s karburatory bez odpojovače běhu naprazdno,,,tam jde při zavřené škrtící klapce stejne monožství paliva jako na volnoběh...:aut

[upravil dne 12/9/2007 Pája Rybišár]

Tak to ji napsal zcela přesně a není k tomu co dodat. Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.