EliM

korekce laku ???

28 posts in this topic

Ahojky … tak jsem si zpětně prohlížela nějaký ten váš pokec a strašně jste si stěžovali, že se tady s vámi nebaví holky … a jelikož jsem byla asi dva roky majitelkou P 205 GTi a teď jsem čerstvě přesedlala na P 106 … tak vás tady asi budu prudit nějakými dotazy :).

Na poloosy jsem se už ptala (opravené je ještě nemám), takže teď z jiného kufru!

Předchozí majitelka chtěla (nyní již mého) „Peršana“ uchránit před bouřkou a tak ho píchla pod střechu, ze které ovšem popadaly tašky :(, takže teď jsem majitelkou trošku puntíkované 106-ky (s vymlácenýma poloosama). Jsou to asi tak tři nebo čtyři dolíky na kapotě motoru a střechy, velikosti cca 2x2mm. Vzhledově to vidět zase tak není (no je, ale není to hrůza), ale problém je v tom, že je to až pod lak a i když to zatím nic nedělá, mám strach, aby to za nějaký čas nerezlo.

Je nějaká rychlá a pokud možno levná :) pomoc? Slyšela jsem o nějakých korekčních tužkách, ale nejsem si jistá, že pomůžou, když je to až na plech? Má někdo nějakou radu?

Díky

EliM

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, melo by se to nejak ocistit a pak zapatlat :D:D:D:D

nezlob se, ale s timhle zkusenosti nemam. Asi bych to zabarvil tou tuzkou a kdyby to zaclo reznout, tak bych to resil.

mam na tebe 2 otazky, jestli muzu: proc jsi vymenila 205GTi za 106-ku?

prijedes na sraz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... no jo ... až to bude reznout, tak asi bude pozdě :(

otázka 1. - 205GTi byla/je (ještě jí mám, dneska ji vezu do bazaru a rve mi to srdce) super autíčko, ale rok výroby 85 (to je dost), a motor 1,6GTi napovídá, že si něco benzínu vzala (nechodím z obrazama, ale jsem chudá kancelářská krysa)

P 106 je rok výroby 96 :) a motor 1,1 takže podle toho vypadá i spotřeba, asfalt už rozhodně trhat nebudu,ale jelikož jezdím hlavně po městě, je to pro mě nezanedbatelná položka.

Otázka 2. - na sraz bych jela ráda, ale je to pro mě z ruky, takže si raději počkám až bude nějaký na Moravě :D, BUDE NĚKDY ??? A taky musím dát svého nového Peršana trošku do kupy :)

Zatím jen pod kapotou a potom doufám i z venku :D:D:D:D, né, že by se mi nelíbil, ale vylepšovat je pořád co!

EliM

Share this post


Link to post
Share on other sites

to elim:

mam volna mista v me rakete s podelanym homokinetakem ... :) takze cestovni rychlost je ustalena na 100kmh , pri 130kmh uz auto chyta amok (to jsem se snazil ujet letite 205tce 1.8D :D:D

takze kdybys mela zajem muzes jet se mnou ...

PS: mozna uz prijedu 306tkou ale to jeste nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmmm ... díky za nabídku ... ale už vidím jak to hlásím doma ... \"hele nezlob se,ale na víkend nebudu doma, jedu s borcem z clubu na sraz Pežo?áku\", tak to by mi asi neprošlo :D:D:D:D:D:D, raději si počkám, až bude něco blíž. ... joooo a navíc se chci taky chlubit svým novým Peršanem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

... to bych mohla, ... ale nevím jestli bych nemusela tlačit, vlastně ti sponzoři, jelikož do konce srpna ty poloosy rozhodně nevyměním a navíc se chci vážně chlubit, a puntikovanou 106-kou s poloosama \"hin\" se moc nepochlubím :(.

Héééééééj ... nepřemlouvat ... ptala jsem se na lak !!! ;););););)

EliM

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D:D:D hehe no asi bys dostala povoleni s privlastkem a zpatky uz jet nemusis ... ;) ne ale vazne klidne vem i sveho pritele(manzela) , mam dve mista (beru max 4 lidi do auta vcetne sebe) takze kdybyste chteli jet napis na foru ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

V poho me je to celkem jedno hehe ja se jen pripojil k diskuzi a s lakem Ti asi take moc neporadim :( Takze hodne stesti..

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) a k tomu laku...ja bych ten obnazeny plech opatrne napatlal nejakym ochranym naterem(zeptal bych se v barvy, laky) a trochu i s presahem a pak zamaloval tou tuzkou... urcite bych to nebrousil - to pak budes muset zamalovat velky kus a slo by to na prvni pohled poznat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dík za radu ... tak to snad zvládnu ... napatlat a zakrýt, jo to svedu :D:D

PS: přítele na sraz pežotků ? On má škodulu - pick-up, ale zeptám se a dám Ti vědět! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

az uvidis mojeho modreho sipa, tak teprve uvids co jsou vady laku ... :D:D:D:D:D:D obcas upadne kus laku ... atd ... hehe nekdo totiz velmi itelgentne nastrikal novou barvu primo na puvodni ... ani to nebrousil ... fakt nejakej \"talent\":D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem EliM

dík za radu ... tak to snad zvládnu ... napatlat a zakrýt, jo to svedu :D:D

To sice napatláš a zakreješ, ale tím tomu moc nepomůžeš. Reznout to bude stejně a navíc to napatlání bude vidět. Pokud je to az na kov tak v kostce je potřeba minimálně odstranit rez a odchlipující se kousky barvy, pak umýt a odmastit, natřit základovkou (aby to nerezlo a neloupalo se), nechat zaschnout a natřít barvou, nechat zaschnout, zabrousit a vyleštit.

podrobně je to popsáno na autopii... http://www.autopia.ws/articles.php?articleId=27 btw doporučuju přečíst i ostatní články, minimálně ty o mytí a voskování, je to velmi poučné...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to impact:

... ono tam žádná rez zatím není :o a barva se taky neodlupuje, takže by mohlo stačít umýt, odmastit, zatřít základovkou, zahladit a nastříkat? Dá se nechat namíchat barva přímo v servise a kolik by mě to tak vyšlo, nevíš? Stačila by mi jen troška, jsou to fakt tak tři-čtyři tečky velikosti tak 2x2mm.

Díky za odkaz, ve volné chvilce na to mrknu ;), přelouskám :D a snad i uvedu do praxe!

to ajsik:

... jo to mi povídej na té 205-ce bylo to samé, stříbřenka přestříkaná na původním laku, no jo majitel byl asi kouzelník ... ale zase si říkám lepší tak, než by to mělo být rezavé, ne?

Ale tu 106-ku si chci trošku hýčkat, takže žádná barva přes původní lak ...

EliM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tečky 2x2mm stačí ta tužka, nebo kapička štětečkem, a pak přeleštit. Stříkat takhle malou plochu nejde.

Pokud by to byla nějaká větší plocha, je potřeba to přebrousit, příp. překitovat, nastříkat plničem, zase přebrousit, a pak barva a lak. to je třeba ale dělat od hrany k hraně, jinak je to poznat - takže např. půlka dveří. Nedoporučuju dělat doma, když nemáte potřebné vybavení a zkušenosti, je to vždycky poznat.

Nicméně, barvu si klidně můžeš nechat namíchat, a to klidně i do spreje, ten stojí od cca nějakých 250,- (obyč. barva) nebo 300,- (metal.) výš...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm ... tak jo, zkusím to tou tužkou a kdyby to nebylo to pravé ořechové, tak to umyju, odmastím a nechám si namíchat barvu (základní pastelová zelená) na zakápnutí, žádný nástřik :P

díííííííky, to snad zvládnu, jak finančně, tak manuálně :cool:

EliM

Share this post


Link to post
Share on other sites

a místo špičkou štětečku tu barvu do toho škrábance kápni párátkem, které má tu výhodu, že je levný a po použití ho můžeš zahodit... štetce se musej pracně vymejvat a to je hodně otravný

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, mám dotaz. Jak trefit ten správný odstín barvy. Nemáte někdo zkušenosti jestli jsou náký čísla a jestli se to dá normálně koupit v barvách lakách nebo se to musí nechat namíchat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cislo je z pravidla napsane na podbehu, ale to je kod Peugeotu. Nejlepsi je nechat si barvu namichat podle vzorniku barev.;)

Nechaval jsem si delat barvu v Peugeotu, tam se podivali na kod a stejne to jeste museli doladit pododstiny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D:D:D myslím, že tím štětečkem to bude jistější, od párátka bych byla špinavá až za ušima :D:D:D , nehledě na to, že se mi jich doma válí (ještě z dětství) spousta :D, jak dlouho to asi bude schnout a co když mi na to sprchne?

to rudolf:

... na ten kód barvy bych asi moc nespoléhala, taky si myslím, že každý lak časem vybledne, tak to stejně musí v servise namíchat dle stávajícího odstínu, nebo ne?

EliM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.