Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kúpa P 308 HDi r.v. 2009


janci77

Recommended Posts

Čaute,

 

mám v pláne obmeniť moju 206-ku 1,9D za niečo novšie. Do oka mi prišiel Peugeot 308, 1,6 HDi - 80kW, FAP, r.v. 2009, najazdené cca 140000km, 6 rýchlostí, digi klíma, vyhrievané sedačky, panoráma, dažďový senzor, tempomat...

 

Chcel by som Vás poprosiť o radu, či je to dobrý výber, čo by ma pri týchto kilometroch čakalo... Aký je ten motor? A hlavne podvozok, lebo ten v 206-ke je taký, že keď prejdem po nejakých nerovnostiach, tak sa až bojím, že tam nechám podvozok... je v 308 dobre odhlučnený? 

 

Vopred ďakujem za rady a tipy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ty jako kupuješ auto, které nemáš projeté? V dnešní době, kdy je X možností jednotlivé modely vyzkoušet, je to přeci nesmysl?! :myslim

Při 140tis může být na výměnu klidně všechno možné - turbo, spojka, brzdy a některé díly podvozku. Navíc v našich krajích se kolem 160tis dokonce doporučuje udělat i rozvody. Záleží na tom, kdo a jak s tím jezdil a jaký to mělo servis :nevim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Projet auto asi úplně nestačí ne?....Tak tragicky bych to fakt neviděl... Já osobně bych tedy hledal spíš po FL tj. verzi e-HDI 82kW. Na motoru je dost významných konstrukčních změn k lepšímu, ale pokud toto bude v dobrém stavu tak proč ne. Je to jako všude jinde bez ohledu na to zda to je Peugeot nebo něco jiného. Nelze dopředu říct co tam může být špatného je potřeba to prohlédnout. Pří 140tis pokud s tím majitel zacházel slušně toho moc nebude... Určitě auto nechej prohlédnout a udělej diag. ať víš jak je na tom. Taky si zkus nechat auto ověřit v peugeotu zda sedí km.

 

Co je ale charakteristické pro tento motor (alespoň co jsem se dočetl...)

 

1. Zkontroluj jaké byly interval výměny oleje. 30tis (původní interval daný výrobcem) bylo často fatálních z důvodu vytvoření velkého množství karbonových úsad, které v lepším případě zacpaly sací koš olejového čerpadla, což se zjistí hned. V horším případě to ucpalo síto v dutém šroubu u přívodu oleje do turba což se zjistí až když turbo řekne sbohem...

 

 

Jinak asi nic.Co se týče podvozku a brzd to všechno ti řeknou v servise  při prohlídce. Co se spojky a dvojhmoty týče tam to může být horší. V době nákupu to může být ok a pak během pár měsíců to řekne sbohem. Ale to se může stát i u auta s 80tis na tachometru. Jediný způsob jak přesně říct v jakém stavu je spojka a setrvačník je se na to fyzicky podívat. Cena spojky (repas přímo od peugeot je cca 3700,-) to je dobrá cena. Ten setrvák to je podstatně horší (15tis,.) ale dá se sehnat i z aftermarketu za mnohem lepší cenu (kvalitativně ale netuším jak je na tom). Pokud se toho děsíš tak si kup auto bez dvojhmoty jiné řešení není....

 

stav DPF filtru by měl jít zjistit z diag. 140tis km by pro něj mělo být nic, pokud vše funguje jak má... Naštěstí peugeot tyto filtry mění také za relativně ještě rozumné peníze...  Rozvody bych měnil podle příručky pro zhoršené podmínky tj. při 180tis km.

 

Pokud se toho všeho děsíš (dvojhmota, DPF, turbo, vstřiky)  kup si atmosférický benzín jiná rada není :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Projet auto asi úplně nestačí ne?...

Tak na to, aby zjistil, jaký má ten model podvozek, a jak se chová při nerovnostech to snad stačí ne? :o Stejně tak zjistí, jestli mu vyhovuje i takový motor a celkově koncepce toho vozu  :nevim  

Je třeba rozlišit vlastnosti modelu a vlastnosti konkrétní ojetiny :myslim Pokud by chtěl poradit s konkrétním autem, které chce koupit, tak by musel dát mnohem podrobnější info včetně fotek a i tak to budou jen obecné rady, které se týkají prakticky každé ojetiny. Osobní prohlídku zkušeného oka žádné internetové klábosení prostě nenahradí - přesně, jak píšeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...