t0m@s Odesláno 28. září 2014 Sdílet Odesláno 28. září 2014 (upraveno) Ahojte,počas riešenia problému, kedy otáčkomer náhodne padá na 0 spolu s blikaním žhavenia a diagnostiky, som asi prišiel na príčinu. Hľadal som tu na fóre kde som našiel tému s rovnakým problémom. Tak som prišiel na to že problém bude buď v sentore zdvihu ihly alebo v elektronike motora. Začal som pozerať ceny vstrekovača aj so senzorom, cena nového 270-400eur, použité "rozdávajú" za 30-40€. Dnes som však pri kontrole asi objavil totálnu príčinu problému.Káblik pred konektorom je zlomený. Zdá sa mi to ale zaujímavé, nakoľko konektor je 2pinový, hlavné dva drôty sú v úplnom poriadku, no je tam ešte jeden "drôt" ktorý vedie neviem kam. Pridávam fotky:Zbieram názory a nápady. Problém je ten, že je to časť drôtu na celom káblovom zväzku motora. Čiže výmenou vstrekovača sa môj problém neodstráni - dokonca je možné že by bolo zbytočné meniť vstekovač lebo senzor je v totálnom poriadku. Vedie ten drôt, ktorý tam trčí, ďalej až do vstrekovača? Ako by sa dal konektor opraviť/nahradiť/vynechať? Na čo ten káblik vôbec slúži? Je niečo "zaliate" pred tým konektorom, k čomu to vedie?Všetky názory a nápady sú vítané, ďakujem dopredu Upraveno 8. říjen 2014 uživatelem t0m@$ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 29. září 2014 Sdílet Odesláno 29. září 2014 A nie je to len tienenie - opletenie tých dvoch káblov? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 29. září 2014 Autor Sdílet Odesláno 29. září 2014 To ma napríklad nenapadlo. Je to možné. Skúsiť káblik trochu nižšie narezať, a pozrieť sa či to fakt nie je len tienenie? Ako to je zlomené, tam sa mi ale nezdá že by to bolo celé dookola otienené... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 30. září 2014 Autor Sdílet Odesláno 30. září 2014 Ešte otázka - myslíte si že by so malo dopad taký ako to má, ak je to len tienenie? Že by sa to správalo ako chybný senzor zdvihu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroja Odesláno 1. říjen 2014 Sdílet Odesláno 1. říjen 2014 Ak je to tienenie potrebne a ma tam byt a mas ho odtrhnute na oboch stranach kabla, tak by vplyv mat mohlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 1. říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 1. říjen 2014 Bude to obtrhané z obidvoch strán... problém je v tom že ma nenapadá žiadny normálny nápad ako to normálne opraviť. Jediné, čo ma napadá, je využiť ten zbytok tienenia ktorý je vidno na fotke, a na ten hodiť niaky druhý odizolovaný kábel - vytvoriť ním niaky obal okolo celého konektora (ako keby zasieťovať) a obaliť to buď sťahovaciou bužírkou alebo izolepkou. Len či to tak bude dosť... ak nie, tak vymeniť celú časť kábla... ale aj v tom spoji to treba niako otieniť Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 8. říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 8. říjen 2014 Takže, problém sa mi (zdá sa) podarilo vyriešiť. Svoju púť som začal na vrakovisku, kde som našiel 2x 406 1.9TD a 1x Xantiu 1.9TD. Zaujímavé je, že všetky tri tieto vozidlá mali vyššie zmienený konektor rovnako zlomený ako bol môj - t.z. úplne pri konektore na d*bilnom mieste. Nevadí, pre istotu som ich ocvakol a zobral zo sebou. Pozrel som si z odrezaných kúskov stavbu káblu. V strede sú dva drôty, ktoré majú na sebe pôvodnú izoláciu (červený a zelený), pritom priložený nezaizolovaný drôt (tienenie) a na tomto vrstva akokeby pozláteného alobalu. Toto ako celok je zabalené do čiernej bužírky. Opravu som vykonal tak, že som trocha bužírky s môjho pôvodného káblika orezal, aby som sa dostal ku kábliku tienenia a mohol ho použiť ďalej. K tomuto som pripevnil drôt, ktorý som najprv odizoloval, týmto som obtočil kábliky ktoré bolo vidno (červený a zelený) ale úplne až po koniec konektoru. Toto som potom obalil riadnou vrstvou alobalu. Oblepil izolepkou, ďalej nahodil ďalšiu vrstvu alobalu a znova oblepil izolačkou. Po tomto zásahu sa pri prvom naštartovaní ešte chyba opakovala (predpokladám kvôli uloženiu dočasnej chyby v diagnostike), potom sa však auto začalo správať úplne normálne, takže si myslím že senzor je v úplnom poriadku a na vine bolo fakt chybné alebo teda chýbajúce tienenie kábla. ďakujem za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.