Jump to content
exBURN

Za studena neudrží volnoběh.

Recommended Posts

Zdravím ve spolek.

Včera jsem si pořídil shodou náho sedánka 406 s motorem 1,8 16V. Původně jsem chtěl sice 306 kvůli financím, ale pak se nabídla příležitost za stejné peníze vzít 406 která se mi vždy moc líbila.

No ted k věci:

Za studena mi nedrží potvora volnoběh. Když ho už udrží, tak stačí lehce přidat a jak se otáčky vrací tak začne silně kolísat a někdy umře. Zajímavé je, že když jí vytočím nad 3000 tak volnoběh většinou udrží levou zadní.

Měl jsem podezření na krokáč, tak jsem jej vyčistil (byl pěkně zahumusenej) a odojil sem na chvíli baterku pro restart řj. Po demontáži spět je to ještě horší - ted musí být opravdu zahřáto aby ten vonloběh udržela. Pokud startuju s pootevřenou klapkou tak naskočí na brnk i studena.

Tak co vy na to? Má někdo nějaký tip co a jak zkontrolovat? Nerad bych začal měnit pul motoru nez vypatram zavadu. Nebo mám dát čas ŘJ aby si natáhla nové data?

Předem děkuji každému za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

svicky, zapalovaci rampa, lambda sonda, teplotni cidlo pro RJ (zelene na termostatu), muze byt spatnej i ten krokac, spinavy vstriky, to se tezko urcuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ted jsem ho odpojil a motor naskocil na tuk a drzel 1100 otáček.....

Kdyz přijdete do uplne studene 406 a nachystáte klíčen na start - pohne se vám budík teploty? Mě ano - skočí kousek výš.

Nedá se zelené čidlo proměřit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest servisman

myslím že se dá někde byly i hodnoty asi i zde na foru

[upravil dne 10/9/10 od honza406]

post-10650-14109612709375_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest servisman

koukni drobet nahoru já to mám v příloze :)

další zde

[upravil dne 10/9/10 od honza406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky moc. Až budu mít chvíli tak se na to vrhnu a budu měřit. Akorát ted mám 4 dvanactky po sobě takžře se k tomu nedostanu. Každopádně díky všem a doufám, ža tímto bude ten nejhlavnější problém vyřešen a budu moct opravovat věci další :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest servisman

mne auto nedrželo za studena volnoběh tak jsem ani neměřil koupil čidlo zastudena vyměnil a pohoda.Nemusí se ani vypouštět chladící kapalina.Vyndáš nandáš a je to .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemusí? já právě myslel že musí... Tak to je supr, to čidlo se dá udajně sehnat za 300 kč. Snad to bude ono at se muzu potom vrhnout na další :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest servisman

jak budeš vyndávat čidlo tak to zacpeš prstem a hned dáš nový ,drobet vyteče proto píší studený motor. Mne stálo čidlo asi 480 ale záleží kde jej seženeš .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dneska jsem ho při návratu domů proměřil a při necelých 80 stupnich melo 336 ohmu, takže to sedí a auto chcípá i při této teplotě. :-( Dokonce ráno naskočilo hned, vyletělo do otáček a pak chcíplo. Hned sem nastartoval a pak už naprosto v pohodě bez chybičky. Tak jsem dojel do práce. Bohužel při cestě zpět mi to na první křižovatce umřelo a nešlo to ani nahodit. Naskočilo to tak na potřetí a pokud sem to nechal padnout na volnoběh tak to umíralo.

Dá se nějak proměřit krokáč? Nerad bych ho měnil zbytečně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenapadá mě, co by to mohlo být jiného než pomalý nebo zasekávající krokáč. Když při startu přidám plyn tak se auto rozběhne na vyšší otáčky a chová se předpisově.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkus jeste nejake aditivum do benzinu, ktere by vycistilo vstriky a palivovou soustavu, mohl by byt treba taky spatny regulator tlaku paliva na vstrikovaci rampe, je ovladan podtlakem ze sani, mohl by treba spatne regulovat.

Taky to muze byt ta lambda sonda, pokud je opotrebovana, reaguje pomalu a pak by mohla byt prilis bohata nebo naopak chuda smes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenže když pootevřu klapku o milimetřík tak je vše OK a motor drží v pohodě třeba 1100 otáček. Motor jinak táhne v celém spektru otáček bez cukání s výborným projevem. Takže kdyby to byly vstřiky atd neprojevovalo by se to spíše i za chodu?

Každopádně moc by mi pomohlo kdyby měl někdo k zapůjčení a eventuálně k odprodeji krokový motorek. Když jsem ho měl venku tak jsem jej možná poškodil, jelikož jsem otočil tím válečkem na tom trnu. Každopádně ta hřídelka se ani nehla - ikdyž jsem jí pak zkoušel zamáčnout nebo otočit (lehce). Je to krokáč s označením B13/00 2295.

Jinak kdyby se někde z místních BrŇáku nudil a měl by chuť se se mnou trochu pohrabat v autě, tak nechŤ se klidně přihlásí :-) Odměna jistá

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám podobný problém auto ráno chcípe,otáčky vyletí nahorua pak se neudrží a chcípne,jinak auto jede dobe vše ok když se ohřeje,auto bylo na diagnostice lambda sondy ok,krokáč taky,čidla teploty takyok diagnostia nic neukázala a ani nebyly přechodný chyby....ale je zajímavý když ranní teploty klesnou pod 10 stupnu auto chytne hned a otáčky udrží předpisově,ale jak je teplo tak chcípe i kolísají otáčky po ránu když celou noc stojí jinak přes den ok tak fakt už nevím:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam novy poznatek- blbne to i za tepla ale v daleko mensi mire nebo vubec. hlavne mi to drzi volnobeh kolem 1000 otacek coz je celkem dost podle meho. rano jsem promeroval zelene cidlo a opet spravna hodnota. da se zmerit kabelaz? ta mi totiz po napichnuti zmerit nesla- coz je asi pochopitelne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×