JoseA Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Zdravím kolegové Tak jsem si to tady pročetl a trochu dostal strach z poruchovosti, protože plánuju koupi 406 break. Nicméně je mi jasné, že ojetina je ojetina a i u nových aut se najdou poruchové kusy. Mám sedana 306 a cabrio 306, pokud se podaří oba prodat, chtěl bych 406 break, 1,8 16V s LPG. Najezdím sice za rok cca 10tis km, ale na druhou stranu předpokládám, že pokud koupím dobrý kus, bude mi sloužit minimálně 5 let a za tu dobu cosi ušetřím a co se týká zvýšených nákladů za tlakovou nádrž a revize, tak s tím počítám. Jde o to, že dřív sem měl favorita na jezdění do práce, přepravu materiálu na dílnu a všeho možného, zadní sedačky tam nebyly roky. 306 v garáži na víkendové výlety. Jenže přes léto jezdím na vodu a do sedana je problém nacpat dvě složené pálavy a výbavu, takže max ve dvojku nebo vzal někdo větší auto. A favorit před rokem dosloužil. V zimě na lyže by bylo ideální řešení střešní nosiče, ale už sem se rozhodl pro combi i z důvodů přepravy větších břemen. Taky po jednom pokusu o přespání v autě kdy pršelo a nechtělo se nám stavit stan mám potvrzený zájem o combi. Hlavně by mě zajímalo klasicky na co si dát u nového modelu 406 s benzínovým motorem 1,8 16V pozor, jak je dělaný kufr - myslím tím hlavně jestli je pro sklopení zadních opěradel rovná plocha pro přespání, jestli je v kufru zásuvka 12V na chladničku, jak je řešeno umístění rezervy - jestli je vana v karoserii nebo rezerva jenom zespodu na konzole jako mám na 306 sedan. Taky jestli má někdo zkušenost s tímto motorem na LPG. Určitě bych chtěl tlakovou nádobu na místě rezervy, ikdyž v případě umístění pod autem nevím nevím jestli je to reálná přestavba, případně asi vzroste cena za úpravy. Zatím je to výhledové řešení, dokud neprodám aspoň jedno auto tak další nekoupím, ale do budoucna dobré mít přehled. [upravil dne 16.7.2010 JoseA] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 Ahoj, tak já začnu když se ti zatím nikdo neozval. 1. 10 tis ročně považuju z hlediska návratnosti LPG za poměrně málo, ale to je na tobě. 2. sklopení sedaček dělá poměrně rovnou plochu tkaže to bude asi pro tvoje účely OK 3. zásuvka vzadu není, tedy aspoň ne u těch verzí co jsem kdy viděl, ale dodělat ji je velmi snadné takže to bych považoval za drobnost. 4. rezarva je 15\" a je an ní \"vana\" pod podlážkou kufru takže pro LPG asi OK. 5. úprava se pojhybuje cca okolo 25 tis. u slušnejších firem tady v Jižních Čechách, výsledek je myslím naprosto OK, ale jak jsem psal návratnost při tvém počtu km nic moc. Pokud na LPG trváš tak bych možná spíš uvažoval o autě které ho už má zabudované. Kupní cena bude jen minimálně vyšší, ale samozřejmě budeš mít menší výběr. Na co si dát u 1.8 pozor není otázka na mě ( mám HDI ) ale myslím, že motor patří mezi držáky, takže se spíš setkáš se společnými závadami pro tohle auto obecně a ty vidíš taky okolo na fóru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoseA Posted July 17, 2010 Author Share Posted July 17, 2010 Díky za objasnění. Taky jsem někde viděl, že byly 406 break se sklopnými sedačkami v kufru schválené jako sedmimístné. Napřed mě to lákolo, ale už ani ne, protože předpokládám že bude menší prostor v kufru a využil bych toho minimálně, nehledě na pohodí, které tam asi žádné nebude. Každopádně chci koupit už auto po přestavbě na LPG, pár jsem jich našel i na sauto. Ta návratnost je určitě diskutabilní, ale tak měl jsem dvě auta na LPG a krom velké nádrže v kufru naprostá spokojenost a u obou v pohodě starty na plyn i v mrazech. Pravda ale že to byla škoda 130 a favorit 136, tudiž obě auta s karburátorem, jednoduchá a poměrně levná přestavba. Se sekvenčními vstřiky nemám žádné zkušenosti a nevím jestli je u modernějších aut náročnějšíí údržba co se týká LPG. Tlakové nádoby už jsou tuším na 10 let, každoroční kontroly těsnosti byly když sem jezdil na plyn nepovinné a docela to byla fraška když mi očmuchal kolem motoru s detektorem plynu, ale žádná kontrola hadic pod autem atd... hlavně že měl revizák vydělané 3 stovky:roll Pořizovací cena je určitě vyšší a vypadá to i na vyšší zájem o auta na LPG, k tomu musím počítat, že majitel auta na LPG nejezdí asi jenom v neděli do kostela a o to větší pravděpodobnost stočených km a horší celkový stav. Ale tak stejně bych LPG zase chtěl, nějak mi to po pár letech co jezdím na benzín čímdál víc chybí. Další věc je, že s těžkou a plně naloženou 406 break s 1,8/16V už asi nebudu jezdit jak se sedánkem1,6/8V za 6,8 litru/100km. Aspoň dost lidí si tady na spotřebu stěžuje a nebo když sme se bavili osobně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
čakom Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 ještě upřesni 1,8 XU nebo EW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie 1 Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 jak píšeš,auto s Lpg bude mít nalítano mim.2500000km a kdo si lpg pořizuje tak s tím autem hoodně jezdí,nejvíc stočený auta s LPG Holandsko a belgie i když můžeš najít i kus s málo km,radši bych koupil benzín bez Lpg a LPG si nechal dodělat víš ,že máš 2 roky záruku servis blízko nádrž platnost na 10 let,plyn z ciziny může být problém s náhradními díly a servisem může LPG servisovat a rozumět tomu jedna firma z republiky,nebál bych se 2.0. 1.8 se musí točit aby jela,ale není špatná mám jí spotřebu mám jezdím 18km do práce a zpět ,8km vesnice zbytek okresky a mám spotřebu 9.2 LPG na dalku jsem jel 7.3 rychlost max do 130km/h,takže 1,32 km a méně se dá jezdit s 1.8 a servis 1 ročné nebo 10000km servis a revize LPG +vyčištění vstřiku LPG cca 600kč.povinný platím na 1.8 1740 kč/ročně Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoseA Posted July 17, 2010 Author Share Posted July 17, 2010 čakom: Ještě nemám vybraný kus, ani by to nemělo cenu dokud neprodám aspoň dvě ze tří aut. charlie 1: Taky bych se nebál 2,0. To už záleží co se naskytne jako nejvhodnější koupě. Ale ta 2,0 je maximum, žádný šestiválec nepotřebuju. Tak já to mám do práce 2km, ale když je hezky jezdím na kole, nebo na motorce, a asi na to koupím nějakou babetu. Teď přes léto je to pořád někde k vodě autem, na víkendy nebo v neděli někam na výlet, v zimě zase různě na lyže, cosi se najede a předpokladám že to bude čímdál více. Když bych bral k úvaze, že si ten plyn nechám za nějakých 25tis namontovat, tak pokud počítám na 1km ušetřenou 1kč, tak za dva a půl roku se mi investice do LPG vrátí, přičemž auto bude mít pořád trochu zvýšenou cenu o LPG. Jasně když odpočtu nějaké ty náklady na servis a revize 600kč/rok tak se mi to vrátí až po 3 letech, ale pořád počítám s tím, že si to auto už nechám co nejdéle a pokud nekoupím past, tak snad vydrží ještě 150tis km, což je u mě 10 let provozu. No a za tu dobu by se mi určitě příplacení za plyn vrátilo. Možná už nad tím až moc špekuluju, ale do tří let si chci stejně pořídit vlastní bydlení, pak zřejmě přijde i rodina, takže větší auto se určitě využije a úspora peněz za provoz jakbysmet. Jinak díky že reagujete, radíte, odpovídáte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dano406 Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 Ohledně Benzínu + LPG bych radit nemoh,ale exkurzi kufru a možnosti jeho variability můžu předvést,jestli by byl zájem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoseA Posted July 17, 2010 Author Share Posted July 17, 2010 Dano406 : Jejda Vsetiňák:papa. Tak to by bylo fajn kdybych se k tobě mohl zkusit natáhnout do kufru jestli se tam vlezu :-). Ale tak stačilo by vědět jestli je tam rovná plocha, případně jak dlouhá, určitě to bude v případě nutnosti přespání lepší než na sklopených sedačkách. Včera si u mě byl pro kolo uživatel \"chuck11\" se 406 sedanem, tak jsem si do toho zkoušel sednout, ohmatat si interier a je to podstatně prostornější než 306, kde mám nad hlavou 1cm místa ke stropu. Doporučoval mi HDi, ale já mám nějakou fobii z turbodieselů. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dano406 Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 Lepší jednou vidět,než 50x vysvětlovat.Stačí se domluvit a uděláme malý muchlovací mejdan v kufru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoseA Posted July 17, 2010 Author Share Posted July 17, 2010 http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/peugeot/406/8114929 Sice mi připadá docela drahý, ale výbava slušná a pokud jsou poctivé km, tak snad by stál za zvážení. http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/peugeot/406/8099242 Cena trochu lepší, ale zas malá naděje poctivých km myslím http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/peugeot/406/7980126 Docela mladé auto, první majitel se serviskou, málo km ale zase nedůvěra v prodejce už jenom z uvedené průměrné spotřeby 6,0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie 1 Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 to 3 auto teplice nebrat měl jsem tam vyhlídlou 406 se serviskou byl jsem se tam podívat a pak mi zjistili v peugeotu že po 2 rokách auto mělo najeto 120000km z holandska a on ho prodával 8 let starý se 145000 a v servisce po 2 letech 42000,takže sfalšovaný papíry ono se to blbě ověřuje někde v cizině co kde bylo servisovyný spíš bych dal na dojem z auta a ze svezení servisku šikovný dovozce sfalšuje....2.auto podivná cena tam bude nějaký zádrhel když prodává takhle pod cenou a na to první bych se jel podívat LPG v autě jen 2 roky to by nemuselo mít moc nejeto a cena dobrá... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dano406 Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 U toho 3kusu by byla šance jak ověřit zhruba stav km,ale muselo by se tam zajet a opsat si VIN a potom tady někoho poprosit o zkouknutí historie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoseA Posted July 17, 2010 Author Share Posted July 17, 2010 Charlie 1. To třetí je asi bazar že? Dano406: S tím vinkem sem si už všiml že se tady zjišťují km, ale nevím jak to funguje, jestli to jde najít podle servisních prohlídek, nebo technických prohlídek. To by nemuselo být špatné, pokud bude chtít prodat, určitě rád naskenuje a pošle kopii velkého tp, jak mi to udělal prodejce na cabrio. Ale ty ceny se mi zdají pořád docela vysoké na to jak šly ceny dole, auta se vubec špatně prodávají a zrovna peugeoty mám pocit nikdo nechce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie 1 Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 to 3 je chlap co tahá auta a má malý bazar,z VIN se dá zjistit jen opravy v záruce to jsou 2 roky a pak i dál pokud auto chodilo do origo servisu Peugeot,ale za ty 2 roky ti to napoví.To se pleteš podívej se třeba na S-auto za 3 týdny a polovina aut Peugeot 406 tam nebude,je to dobrý kompromis mezi kvalitou a cenou a komfortem a neplatíš značku jako u VW Group,kde by jsi měl oktavii bez výbyvy a stejný rok o 20000Kč a více dražší... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoseA Posted July 18, 2010 Author Share Posted July 18, 2010 Charlie 1: Tak to je hlavní důvod proč chci peugeota, protože VW group jsou předražené a díky tomu se hodně kradou. Měl jsem dva týdny zpátky nabídku od kolegy z práce na octavii SLX 1,9TDi (66kW), vše v el., klima manuální, poctivých 245 tis km a velice pěkná. Chtěl za ni původně 60 tis, nabízel mi ji za 50tis a nakonec to za tu cenu koupil druhý kolega. Jinak rok to byl 99 a už to taky není až tak žádané auto a hlavně se celkově špatně prodávají auta. To že za tři týdny většinu aut na sbazaru nevidím spíš myslím bude končící platností inzerce. Sám sem tam měl svoje auta a kromě pár šmelinářů, co nabídli 1/3 ceny žádný velký zájem. A to chci za kabria i sedana vše v dobrém stavu 40tis/kus a najdeš kousky s cenovkou nad 100tis. Ale to jsem odbočil, ono se to pozná až budu mít prachy na hromádce a budu objíždět auta jestli se bude dát mluvit o ceně. Já myslím že vesměs jo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benžík Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Pokud chceš ušetřit na provozu, kup si 1,9td, pojede to tak stejně jako ta 1,8i a pokud do toho započítáš i přestavbu na lpg, tak ten diesel Ti na těch pár let a pár desítek tisíc km určitě vyjde levnějš a bez starostí. Jinak si dej pozor na prahy (proreznutý zevnitř, zvenku vypadají pěkně) a horní uložení tlumičů. Vzadu často bývají KO tyčky stabizátoru, ty však nejsou nijak zvlášt drahý a vymění se dobře. [upravil dne 18/7/10 Benžík] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoseA Posted July 18, 2010 Author Share Posted July 18, 2010 http://auto.bazos.cz/inzerat/6400121/Peugeot-406-18-16v-LPGrv2000nova-STK-85kw.php Sice starší ročník, když plní euro 2, ale cena zajimavá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie 1 Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 nebude končit platnost nádrže?jinak nová nádrž na kapalný vstřik LPG tak 12000-20000kč,protože v nádrži je vysokotláké čerpadlo,které tlakuje LPG,a nádrž je komplet s čerpadlem.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miku Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Taky se řadím mezi spokojené uživatele lpg u svého kombíku. Radím koupit a poté si ho nechat předělat ( máš poté zajištěn servis ). Spotřeba u mé 2.2 na benzín byla v průměru 8-9l , teď na plyn 9-10l , což u ceny 13,80 za lpg je pohoda. Návratnost investice je v mém případě asi jeden rok.Mám toroid a dojezdové kolo je v kufru , pesanovi nepřekáží Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoseA Posted July 20, 2010 Author Share Posted July 20, 2010 Nevím kdy končí platnost nádrže, zatím nikomu nepíšu, pořád čekám že prodám svoje auta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.