lacek206 Odesláno 17. únor 2008 Sdílet Odesláno 17. únor 2008 Zdravím Tunerov. Má z Vás niekto skúsenosti so športovímy katalyzátormi všeobecne, alebo so značkou--HJS. Zaujímala by ma ich funkčnosť oproti sériovým s dvoma lambdamy, ako sa správa diagnostika motora a celkový výkon motora po namontovaní. Prosím napíšte Vaše skúsenosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 20. únor 2008 Sdílet Odesláno 20. únor 2008 Koukám, že nikdo neodpovídá, tak ti to řeknu já, jelikož na tenhle motor taky plánuju laděné svody a sportovní katalyzátor a mám to trochu nastudované. Takže takhle: tenhle motor má v originále katalyzátor přímo na sběrném paroží. A dvě lambdy. První je hned nahoře a "čumí" do katalyzátoru, druhá je dole pod katalyzátorem, v ohybu trubky. Ta první je naprosto zásadní pro funkci motoru, ta druhá (opravte mně, jestli se mýlím) nezbytně nutná není a poskytuje akorát informaci o kvalitě "filtrace" katalyzátoru. Problém je, že když sem dáš laděné svody, tak první lambdu do nich umístíš bez problémů, ale jelikož jediné místo, kam jde dát sportovní katalyzátor, je místo středního tlumiče výfuku, tak tam ti kabel druhé lambdy nedosáhne. A jelikož lambda funguje odporově, tak kabel pochopitelně nastavit nejde. Možnosti jsou: 1) zkusit sehnat lamdu s delším kabelem z nějakého modelu, který má katalyzátor pod autem (třeba S16, ale nevím, jeslti jsou ty sondy zaměnitelné) 2) píchnout druhou lambdu přímo do svodů, hned za tu první a nechat si na diagnostice deaktivovat chybovou hlášku spálenýho katalyzátoru (prej to jde), kterou to pochopitelně bude řvát. Druhá možnost je jednodušší a výrazně levnější, přijdeš jen o případnou hlášku, že ti nekatalyzátoruje katalyzátor. První řešení je dražší a náročnější, ale zase je to práce dotažená do detailu. Záleží jen, co si vybereš. Ještě k těm sportovním katalyzátorům - nevím, jak je to se značkama (imho je to stejně všechno čína nebo thaiwan ), nicméně k té "sportovnosti" - je to menší dusítko, než sériový a je díky kovovému základu odolnější. Až budu dělat celej výfuk, tak do něj určitě půjdu, jelikož neznám nikoho z emisí, kdo by mně pustil na silnici bez katalyzátoru a zas tak strašný prachy to nejsou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.