tibor Odesláno 25. červen 2007 Sdílet Odesláno 25. červen 2007 Ma aj peugeot take nieco ako vw-grup climatronic? To znamena riadit vykon mechanickej klimatizacie? Napr. zapnut klimatizaciu ina na 50%? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
navpoint Odesláno 25. červen 2007 Sdílet Odesláno 25. červen 2007 mechanickej? neni nahodou climatronic automaticka klimatizace u VW Group? zabte me, jestli kecam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibor Odesláno 25. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 25. červen 2007 Asi mas pravdu, asi som to doplietol. Skoda ma proste obycajnu mechanicku klimu a ta sa da regulovat. Da sa tak regulovat aj klima v peugote? Napr zapnut ju iba na 50%? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mila_S Odesláno 25. červen 2007 Sdílet Odesláno 25. červen 2007 Asi bych řekl, že to pleteš stále. Buď je automatická klima, kde si nastavíš teplotu a o nic se nestaráš, a nebo mechanická klima, kde si nastavíš, na jaký výkon má pracovat, tj. otočným knoflíkem si nastavíš chlad (odhadem). Ale že by tam šlo zadat třeba 50%, tak to nejde. Obě klimy jdou také vypnout, ale automatická se při větší změně teploty zase sama zapne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibor Odesláno 25. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 25. červen 2007 No presne to myslim, ze zapnem mechanicku klimu otocim knoflikom, je mi jasne, ze sa teplota bude hybat, podla vonkajsich vplivov, ale vykon bude iba na polovicu napriklad. No a chcem sa spitat, ci to takto funguje aj v Peugeotoch? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mila_S Odesláno 25. červen 2007 Sdílet Odesláno 25. červen 2007 Ano, pokud je tam nainstalovaná; problém klimy se tu řeší často a s oblibou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 25. červen 2007 Sdílet Odesláno 25. červen 2007 No třeba na automatické klimošce na 806ce mám nějaký tlačítko ECO, ale ještě jsem nezjišťoval, co to dělá. A na Galantu je u mechanické klimy knoflík s dvěma polohama 100% a 50%. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibor Odesláno 25. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 25. červen 2007 Původně zaslal: Mila_S Ano, pokud je tam nainstalovaná; problém klimy se tu řeší často a s oblibou. Ok tak zapnem (mechanicku) klimu a gombikom na kurenie tocim a vyberam vykon. Hm a nieje to tak, ze gombik iba prikury a ja mam pocit, ze klima chladi menej? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
navpoint Odesláno 25. červen 2007 Sdílet Odesláno 25. červen 2007 Původně zaslal: tibor Původně zaslal: Mila_S Ano, pokud je tam nainstalovaná; problém klimy se tu řeší často a s oblibou. Ok tak zapnem (mechanicku) klimu a gombikom na kurenie tocim a vyberam vykon. Hm a nieje to tak, ze gombik iba prikury a ja mam pocit, ze klima chladi menej? Ano, myslím že je to u starších aut takhle. Kompresor klima běží stále na plný výkon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 25. červen 2007 Sdílet Odesláno 25. červen 2007 ak mas automaticku klimu v P206 nastavíš teplotu,prípadne požadovaný smer fukania,alebo nastavíš auto a viac sa nestaráš.Ked máš mechanicku klímu tak musíš nastaviť smer prudenia,rýchlosť ventilatorov,ked je moc zima ubrať, ked teplo tak pridať atď...,tu si možeš regulovať iba množstvo studeneho vzduchu a smer, ale nie výkon.Vykon klimatizacie sa da regulovať napriklad v Audi A8..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XDanielS Odesláno 25. červen 2007 Sdílet Odesláno 25. červen 2007 Mno, klima v autě buď jede, nebo nejede. Tzn jede na 100%, nebo je vypnutá. Funkce ECO klimu vypne, je zapnutá ventilace, ale vzduch je chladný maximálně do úrovně venkovní teploty, pokud je teplota nastavena vyšší, přihřeje ji. V provozu pokud máš klimu zaplou, vychladí vnitřek na požadovanou teplotu a pak vypne do té doby, než se teplota zvýší, paxe zase zapne. Rozdíl mezi automatem a manuálem je pouze v elektronickém termostatu. Je možné, že dražší auta mohou mít lepší klimu, kterou lze nastavit na 50% výkonu, ale nevidím v tom žádný smysl. Silnější klima vychladí a vypne, na 50% pojede klima furt. Pokud chceš ušetřit, můžeš klimu nechat vypnutou. (ECO) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
navpoint Odesláno 25. červen 2007 Sdílet Odesláno 25. červen 2007 Původně zaslal: XDanielS Mno, klima v autě buď jede, nebo nejede. Tzn jede na 100%, nebo je vypnutá. Funkce ECO klimu vypne, je zapnutá ventilace, ale vzduch je chladný maximálně do úrovně venkovní teploty, pokud je teplota nastavena vyšší, přihřeje ji. V provozu pokud máš klimu zaplou, vychladí vnitřek na požadovanou teplotu a pak vypne do té doby, než se teplota zvýší, paxe zase zapne. Rozdíl mezi automatem a manuálem je pouze v elektronickém termostatu. Je možné, že dražší auta mohou mít lepší klimu, kterou lze nastavit na 50% výkonu, ale nevidím v tom žádný smysl. Silnější klima vychladí a vypne, na 50% pojede klima furt. Pokud chceš ušetřit, můžeš klimu nechat vypnutou. (ECO) Někde jsem o tom v poslední době četl - když běží kompresor na 100%, má velkou spotřebu energie. U nových aut (zejména u těch slabších proto může být velká výhoda, když kompresor běží třeba jen na 50% (myslím že v praxi je nastavení výkonu řízeno plynule) a nevypíná se - odpadají tak rázy při zapnutí a vypnutí kompresoru. Samozřejmě také modernější auta reagují na úplné sešlápnutí plynového pedálu vypnutím kompresoru klimy - docílí tak vyššího okamžitého výkonu např. při předjíždění Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 25. červen 2007 Sdílet Odesláno 25. červen 2007 citujem:Na pohon kompresora aj ventilátora sa spotrebuje určitá časť výkonu motora, s čím musí užívateľ rátať. Takto spotrebovaný výkon môže byť v závislosti od nastavenia klimatizácie 2 kW a viac. Okrem ceny klimatizačného zariadenia treba preto rátať aj s väčšími prevádzkovými nákladmi, lebo pri činnosti klimatizačného zariadenia vzrastie spotreba paliva o 0,3 až 0,75 l/100 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XDanielS Odesláno 25. červen 2007 Sdílet Odesláno 25. červen 2007 Původně zaslal: MrVain citujem:Na pohon kompresora aj ventilátora sa spotrebuje určitá časť výkonu motora, s čím musí užívateľ rátať. Takto spotrebovaný výkon môže byť v závislosti od nastavenia klimatizácie 2 kW a viac. Okrem ceny klimatizačného zariadenia treba preto rátať aj s väčšími prevádzkovými nákladmi, lebo pri činnosti klimatizačného zariadenia vzrastie spotreba paliva o 0,3 až 0,75 l/100 km na nastavení klimatizace, což neříká, jestli se nastavuje sama, nebo je od výrobce. Záleží na výkonu. Ptal jsem se človka co klimy servisuje a ten tvrdí, že s čím se setkal všechno jelo na plný výkon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 25. červen 2007 Sdílet Odesláno 25. červen 2007 tibor: Něco podobnýho, co popisuješ, mělo Toledo do r.v. 98. Na klimu byly dva čudlíky- "norm" a "max" tušim. Jednim jsi zapnul klimu a ta chladila normálně a tím druhym jsi docílil prudkého ochlazení, což je dost o zdraví, ale na dlouhý trasy se to hodilo (rychle vychladíš interiér, pak přepneš na normální režim a máš vysmáto)... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 26. červen 2007 Sdílet Odesláno 26. červen 2007 4 XDanielS:samozrejme klíma ide na plný výkon, ale v 206 bude mať 2kw, ale v 806 môže mať 5kW:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XDanielS Odesláno 26. červen 2007 Sdílet Odesláno 26. červen 2007 Původně zaslal: MrVain 4 XDanielS:samozrejme klíma ide na plný výkon, ale v 206 bude mať 2kw, ale v 806 môže mať 5kW:papa JJ, s tím souhlasím :-) Bude podle výkonu motoru, takže ve finále vliv na spotřebu bude asi stejný. [upravil dne 26/6/07 XDanielS] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.