Sign in to follow this  
Followers 0
Georginek

Typ a kvalita oleje & přelití

13 posts in this topic

Zdravim dneska jsem menil olej u meho auti, driv sem tam mel CATROL MAGNATEC 10W-40 ale ted sem koupil Mogul GX FE SAE 10W-40 polosyntetika.........Porad tam davam 10W-40 ale ted sem se docetl v knizce ze tam patri 15W40....takze nevadi ze je tam tenhle??

Jinak uplna specifikace je Mogul GX FE SAE 10W40. API SL/CF. ACEA A3-02. B3-98. VW 500.00 a 505.00. MB 2291

mam takovej pocit ze ty ostatni cisla asi budou jenom nejaky jiny znaceni, byl bych rad o vasi radu a nazor!!! DIKY Jirka

Jinak je to 306 td 95:mrk

[upravil dne 14/6/07 Georginek]

PS: Co se stane pri preliti??? A kolik je takovy to limitni preliti nad rysku?

[upravil dne 14/6/07 Georginek]

[upravil dne 14/6/07 Georginek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nech tam ten 10W-40, to je do těhle motorů a tohoto místního klima akorát. Min. předpis na výkonovou třídu je API CD, takže takže olej s CF ji splňuje s rezervou (jako ostatně většina dnešních olejů). Ve značení ACEA má A3/B3, což je taky jak má být. Jinak já do těhle motorů už pěkných pár let dáván Mogul Optimal - prakticky totéž, 10W-40, ale API CG-4/SJ (primárně je určen pro diesely, podle toho pořadí značení).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím.

Koukám. žes dával Pažoutu dobrý krmivo :super Určitě bych se držel polosyntetiky 10W-40, na značce nezáleží. Do těchto motorů a ročníků se většinou dává polosyntetika 10W-40 s výměnou lhůtou 10-15 tis km. Já u P405TD měnil po 15 tis. km, trochu jsem ale dolíval čerstvý (tak 0,2l/1 tis. km, Pažout plival trochu olej pryč - tesnění olem kaldky, turbo atp.). 15W-40 býval předepsaný minerální olej pro většinu aut a motorů té doby, to je normální. Pro tyto ročníky se tyto oleje běžně používali s lhútou výměny max. 10 tis. km (u dieselů někdy i méně - např. Felicia 1.9D má jen 7,5 tis. km). Polosyntetiky byly tehdy teprve na nástupu...

Poslední dobou jsem se o to trochu zajímal a něco jsem si přečetl i od odborníků. Všechno je to jen marketing a značka! Na značku se vykašli, pokud olej splňuje svoje kvalitativní a viskozitní paramatry (jak je tekutý za nízkých teplot, tudíž rychleji maže!), což jsou právě ty čísla, který ho všechny charakterizují. Ty čísla dále jsou různé světové normy. API SL/CF (SL pro benziny, CF pro diesely) je, myslím, normou evropskou. ACEA A3-02,B3-98 (A3 rok 2002 pro benziny, B3 rok 98 pro diesely) je normou USA, myslím:myslim A VW 500 a 505 je opět pro benziny a diesly, akorát koncern VW má svoje vlastní normy! A poslední Mercedes Benz MB2291 je to samé...

Mimochodem, Valvoline Lubricant Advisor předepisuje pro 1.9TD od Peugeota polosyntetiku 10W-40. Polosyntetika 10W-40 (směs minerálu a syntetiky) je určitě kvalitnější než-li minerál 15W-40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to přesně naopak, API = American Petroleum Institut, ACEA ti nepřeložím neb je to žabožroutsky a to si nepamatuju, ale to E v tom ACEA znamená Evropský... Jinak oleje už se dávno nedělí na minerální, polosyntetické a syntetické, neb se pojem "syntetický" už značně dlouho může používat i pro hydrokrakované oleje, tudíž pojem "syntetický" už dávno ztratil jakýkoliv smysl. Slovo "plně syntetický" je jen pouhá nic neznamenající nálepka, kterou se klidně může honosit i olej, v kterém po skutečné syntetické složce (PAO) není ani stopy (a že takových olejů není málo).

EDIT: ta zkratka ACEA je přeložena např. tady: http://www.oleje.cz/index.php?left=dvoudobe_vykon&page=mot_vykon

včetně vysvětlení těch výkonostních specifikací

[upravil dne 6/14/07 oddie]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super diky za rady.......

Jinak jeste bych se rad zeptal, ne ze by to byl muj pripad ale cetl sem nekde na netu ze kdyz se preleje olej je zle......ze prej nekde dokonce staci 2mm..nezda se vam to trochu divny??? Taky sem nasel borce co tam narval 9 litru :D ze prej zapomel ze tam nalil jeden kanistr pred hodinou :D

Ja tam nalil vcera 4 litry,vic sem nemel, podle knizky tam patri i s olejovym fitrem 4,2 nebo 4.5 zalezi na vane jestli je hlinikova nebo ocelova....

[upravil dne 14/6/07 Georginek]

[upravil dne 15/6/07 Georginek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

2mm přelití ničemu nevadí, to by si žádný výrobce nedovolil, nenechat tam rezervu. Tím spíš, že za jízdy ta hladina není klidná, že... Jinak 4 litry to tohoto motoru dávám při výměně vždy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na množství oleje se prostě nedá reagovat. Jednou jsem se jednoho automechanika zeptal proč se tam nemá dávat víc oleje? odpově'd byla , že to zatěžuje gufera!?!! Dobře mi tak - byla to odpvěd pro blbečka. Trochu si to rozeberu. Olejové čerpadlo dává (pokud olej má) stále množství podle otáček. A je mu jedno jestli to tahá ze sudu nebo olejové vany!! takže nemůže nikdy dojít k zalití- přelití ani hlavy ani ničeho jiného!! Guferům vadí , když se třou na sucho!! Jediný problém je v rotaci klikové hřídele!! Její rotace je značná a tím i obvodová rychlost. Jestliže se rotující klikovka setká s hladinou tak to je jakoby se srazila s betonem!! Tak pro zjednodušení - nikdo z nás nejezdí se speciálem BMW monopostem F1!! Takže do olejové vany na cca 4 l je určitě kritické množství a tím destrukce morotu 6 l!! Nějaký 0,5 nebo 0,7l není množství aby se klikovka setkala s hladinou oleje !! A ničemu jinýmu vyšší hladina oleje rozhodně nemůže vadit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně jak píše Komisař - v první řadě začne motor házet podstatně víc oleje do sání, a přestane to zvládat odlučovač oleje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konečně fundovaná odopěd! ( komisar, oddie) cca 0,5 l sice víc prská ale vyprská se to cca 100-200 km a je klid. Není ale možné jiné poškození motoru a pokud je motor v pořádku a tím myslím i sání a výfuk tak to rozhodně nemůže dělat "brukule" při jízdě a určitě to obyčejný řidič nepozná. Tím myslím ,že bych závady hledal jinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No vyprská se to. Starému dieselu je to sice fuk, ale benzínu s katem rozhodně ne - váha vzduchu, lambda, katalyzátor. Sice je to všechno proti mírné spotřebě oleje imunní, ale 0,5 - 1 litr na pár set km je pro to hodně velká rána. Minimálně životnost těch věcí se hodně sníží, když to v tak krátké době sežere tolik oleje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako píšu všetci hore množstvo je proste od výroby konštruktérmi vyrátané a toho sa treba držať, keď je málo tak čerpadlo už nemá čo ťahať keď je ho moc tak tlačí cez guferá, do sania proste všade tam kde má priestor na odchod navyše sa aj môže prehrievať motor lebo je tam viac kvapaliny zohriatej ktorú nemá čo chladiť, preto sa u výkonnejších áut používa ešte aj chladič motorového oleja (všimnite si staré škodovky ako mali na spodku rebrovú vaňu na chladenie) a u vozidiel s automatickou porevodovkou aj chladič prevodového oleja

p.s. treba sa držať toho čo predpisuje výrobca auta a neexerimentovať nie vždy to musí výsť

:roker

[upravil dne 15.6.2007 mirec.dk.406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročítám tuto debatu a tak se taky podělím. Je to asi půl roku co jsem si přivezl 205 1,9 D. No a hned jsem kontroloval nmožství oleje. Bylo tam sakra hodně přes rysku. No tak jsem začal upouštět a celkem jsem upustil cca 2l. Fakt je že jsem s tím ujel tak 50km ale autu to bylo úplně jedno. Jen jsem musel dát nový vzduch. filtr, což bych stejně udělal. Potom jsem pátral proč to bylo a zjistil jsem že ten člověk co to vez z Reichu to zkoušel startovat a bliklo mu mazání, tak tam ten dobrák prostě něco chrstnul a bylo. Teď už si mlaská s 10W 40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.