Dundee Odesláno 12. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2006 Blbej dotaz: Dá se nějakym způsobem upravit rozsah přeplňování turba, aniž bych zásadnim způsobem ovlivnil životnost celýho agregátu? Moje turbo začíná přeplňovat 0,7 bar při cca 2000 ot/min, nejvyšší hodnota je 1 bar při 3000 ot/min. Byl bych radši, kdyby mi začalo tlačit o něco dřív, představoval bych si tak 1600-1800 ot/min. Zvýšení plnícího tlaku (tak na 1,2 bar) by taky nebylo sice na škodu, ale nemusim mít zase všeho (ostatně to zvýšení by mě taky zajímalo ) [upravil dne 12/12/2006 Dundee] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vector Odesláno 12. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2006 Původně zaslal: Dundee Blbej dotaz: Dá se nějakym způsobem upravit rozsah přeplňování turba, aniž bych zásadnim způsobem ovlivnil životnost celýho agregátu? Moje turbo začíná přeplňovat 0,7 bar při cca 2000 ot/min, nejvyšší hodnota je 1 bar při 3000 ot/min. Byl bych radši, kdyby mi začalo tlačit o něco dřív, představoval bych si tak 1600-1800 ot/min. Zvýšení plnícího tlaku (tak na 1,2 bar) by taky nebylo sice na škodu, ale nemusim mít zase všeho (ostatně to zvýšení by mě taky zajímalo ) Tak jestli ti tam bude pasovat nějaké turbo s VTG a uprváš si na to dávku paliva, tak proč ne. problém je právě až to zvýšení plnicího tlaku, to má vliv na životnost. Jenže když nemáš přístup k dílům a kde to udělat, je to spousta peněz, jinak spousta práce a výsledek... no záleží na vkusu každého soudruha že.. [upravil dne 12/12/2006 Dundee] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 12. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 12. prosinec 2006 Takže koukám, že jediná možnost, jak poštelovat plnění, co se otáček týče, je výměna turba za takový který tlačí dřív, že? Ten tlak mě ani tolik netrápí, spíš jsem chtěl mít auto živější v nižších otáčkách... Jsem lama: co je VTG? [upravil dne 12/12/2006 Dundee] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 12. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 12. prosinec 2006 Mrknul jsem na dieselpower a jsem jen o malinko chytřejší (VTG už vim), jen mám další dotaz ohledně toho tlaku- má pežoťácký turbo Garrett bypass? Byly tam totiž dohady, že některý jo a některý ne (všechno koncernový auta).... Ne, že bych se do toho hned vrtal, ale prostě mě to zajímá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ráďa Odesláno 13. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 turbo bypass samozřejmě má.Na pež.se dávali turba Garett a KKK.Garet má bypass klasicky táhlo,hadička, membrána,klapka.U KKK je to trochu jinak,je to přímo součást turba.Měnil jsem turbínu KKK za Garetta na svém autě a měl jsem s tím docela problém.Právě kvůli jinému systému obtoku vzduchu(Garett má šírší koleno do výfuku)jsem ho tam nemohl dostat.Zavazel mi čep řazení zpátečky.Dlouho jsme přemýšleli jak to udělat a nakonec se nám to podařili vyřešit.Velké koleno z Garetta jsme sundali napasovali jsme tam malé kolano z KKK,vyrobili mezikus z 5 mm.hliníkového plechu a vyvrtali díru pro odtok vzduchu.Tak že přetlakový vzduch vypouštím ven.Když se na to pořádně šlape,pěkně to syčí.Ještě jsem přemýšlel,že bych ten přepad.vzduch vracel hadicí do sání někam před turbínu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 13. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 Já mám Garretta a na dieselpower jsem četl, že tím bypassem se dá nastavit plnící tlak (jeden borec tam na 1.6TD vymáčkl z turba stabilních 1,9bar ), ale nějak moc jsem nepochopil způsob nastavení (proč to nemůžou napsat polopaticky?)... Nepotřebuju velkej tlak, stačilo by o trochu (tak na 1,2 bar), aby to líp jelo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zoby Odesláno 13. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 tato otázky by mě taky zajímala. taky bych chtěl z TD-čka vymáčknout nějaký ten koník navíc. pokud jsou mé doměnky správné, tak 405 TD má pevné lopatky tudíž nepůjdou nastavit aby tlačili víc v nižších otáčkách. půjde jen zvednout max plnící tlak (jiným nastavením bypassu) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 13. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 13. prosinec 2006 Původně zaslal: zoby pokud jsou mé doměnky správné, tak 405 TD má pevné lopatky tudíž nepůjdou nastavit aby tlačili víc v nižších otáčkách. půjde jen zvednout max plnící tlak (jiným nastavením bypassu) Takhle jsem to pochopil taky, navíc někdo k tomu poštelování bypassu přidává dávku na čerpadle. K těm lopatkám- možná by tam šlo nacpat turbo z HDi, jen nemám ani tucha, jak se nastavujou ty lopatky v turbu, jestli podtlakem nebo přes nějakej servomotorek. Holt mechanickej turbotraktor se asi upgraduje hodně blbě.... (možná tak hodit do kastliku spolujezdce procík z nějakýho dobrýho PC a pojede to líp -joke) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kenduch Odesláno 14. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2006 Jde všechno. Já osobně mám na 2.1TD VTG turbo Garrett GT17V48A. Akorát tý práce, ladění, štelování atd... Ale je fakt že výkonově je to uplně někde jinde. Už se těším na brzdu až to bude odladěný dle mých představ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 14. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 14. prosinec 2006 Kenduch: A jak je řešený to naklápění lopatek? Chtěl bych mít auto živější od nižších otáček a aby šlo celkově líp za plynem a bylo o něco silnější (nějak se mi zdá líný- asi jsem si zvykl)... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kenduch Odesláno 14. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2006 Mno u tohohle turba (VW 130PS PD) je to řešeno podtlakem. Je tam takový ten klasický balónek spojený s táhlem, které ovládá naklopení lopatek. Což je nutný komoplet překopat, protože naše motory ovládají ten balónek tlakem a ještě mají jiný průběh. Navíc je nutný skoro celý turbo rozebrat a přetočit jak sací část, tak i tu lopatkovou kvůli mazání..... Pak zjistíš že je nevyhovující čerpadlo, IC, sání, výfuk a máš na rok o ladění postaráno pokud nemáš brzdu a čas se v tom den co den hrabat Ale ikdyž to zatím není dle mých představ tak výkonově je to už teď super. Hlavně brutálně narostl kroutící moment.... Mám jeden testovací kopec na dálnici D5..... původní motor, pneu 195/65 R15 ...... vmax 160km/h původní motor, pneu 225/45 R17 ...... vmax 145km/h po zástavbě VTG, pneu 195/65 R15 ... vmax 185 km/h po zástavbě VTG, pneu 225/45 R17 ... vmax 185 km/h Bohužel skončím na převodovce, protože dál už se motoru s otáčkama nechce. Sice už mám vymyšlenej 6kvalt, ale s časem a vybavením je to teď špatný.... Ale jednou k tomu snad taky dojde. Jinak spotřeba je zatím místo původních 6.5l cca 7.1l Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 14. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 14. prosinec 2006 Hmm, tak si myslim, že výměna turba se asi hned tak konat nebude, protože nemám čas ani prostory (o vybavení nemluvě) se v tom denně vrtat a hlavně to odladění bych asi těžce podělal. Navíc bych musel pořídit ještě jeden šuplík na ježdění... No ale bylo by to krásný, kdyby to pak jelo jak z praku a ta spotřeba by mi tolik nevadila :D Jsem to psal hned na začátku- blbej dotaz... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xxxxxXXXXXxxxxx Odesláno 28. říjen 2007 Sdílet Odesláno 28. říjen 2007 ten bypass alebo ako sa to vola to je vlastne actuator on je pripojeny s hadickou za turbo a ked turbo dosiahne predpisany tlak tak ten bypass zacne vypustat vyfukove plyny bokom aby nerastol tlak. Ja planujem tiez vymenit turbo za garett GT17 s var geometriou a plniaci tlak budem zvysovat pomocou MBC t.j. manualny regulator tlaku turba http://www.sportovniautodoplnky.cz/manualni-regulator-tlaku-turba-mbc-silver/ teraz tlacim 0.8 - 0.9 bar a chcem to dat na 1.5 bar inac mam 405 1.8 TD 66kW r.v. 92 novsi typ. otazocka nema niekto na predaj turbo garett gt 17 alebo 20 s variabilnou geometriou ale bez zvodov??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 28. říjen 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. říjen 2007 Původně zaslal: xxxxxXXXXXxxxxx teraz tlacim 0.8 - 0.9 bar a chcem to dat na 1.5 bar inac mam 405 1.8 TD 66kW r.v. 92 novsi typ. Plnící tlak turba u motoru D8A je 0,7 bar při 1950 ot./min až 1,0 bar při 3000 ot./min. Pokud turbo donutíš tlačit 1,5 bar, můžeš si rovnou shánět novou hlavu, ne-li celej motor... Do nových modelů se dávaly pouze 1.9TD 66kW (DHY) nebo 68kW (D8A). Pokud máš v novém modelu 1.8 TD, tak je to bastl;) [upravil dne 28/10/2007 Dundee] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xxxxxXXXXXxxxxx Odesláno 28. říjen 2007 Sdílet Odesláno 28. říjen 2007 mam v novom modely 1.8 TD to auto som kupil as potom som zistil ked trebalo menit klb ze podvozok mam z 1.9 motor je 1.8TD a kasna je novsi model. A tych 1.5 bar je odskusanych takze neni sa coho bat. Inac mne na budiku ukazuje len tych 0.8-0.9 bar. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.