Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

teče brzdová pumpa


Kdo

Recommended Posts

Sestře se rozsvítila kontrolka hladiny brzd. kapaliny a zjistili jsme, že brzdová pumpa, zabalená do jakéhosi pytlíku, teče a pytlík je plný. Můj dotaz - dá se pumpa nějak opravit, dělal to někdo, nebo bude snažší celou koupit na vrakárně a vyměnit?? Má někdo zkušenosti?? Elektricky je v pořádku. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kdepak to teče? Okolo těch dvou tlakových snímačů skrz gumový manžety? Toho se asi jen tak nezbavíš. To je místo, kde se s tím únikem dokonce počítá, protože já jsem tam měl hadičku na odvod kapaliny do takové nádobky pod relátkem. Z té nádobky vedla hadička zpět do nádržky na brzdovku nad brzdovým válcem skrz víčko. Fungovalo to tak, že pokud se nakapala kapalina do té malé nádobky dole a zapnul se klíček, rozběhla se pumpa a tím, jak klesala hladina v nádržce, tak si to podtlakem vytahovalo tou hadičkou zpátky nahoru tu vykapanou kapalinu. Blbě se to vysvětluje. Mrkni na Fusionův web a tam snad najdeš moje starý fotky, aby jsi si udělal lepší představu. On ten systém není samospásný, ale kapalina ubývala pomaleji, než kdyby to tam nebylo. Ale stejně jsem jezdil s hadrem omotaným okolo těch mažet, abych nebyl pro ostudu, že mi z auta něco kape. A často kontroloval stav brzdovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Petr605

A kdepak to teče? Okolo těch dvou tlakových snímačů skrz gumový manžety? Toho se asi jen tak nezbavíš. To je místo, kde se s tím únikem dokonce počítá, protože já jsem tam měl hadičku na odvod kapaliny do takové nádobky pod relátkem. Z té nádobky vedla hadička zpět do nádržky na brzdovku nad brzdovým válcem skrz víčko. Fungovalo to tak, že pokud se nakapala kapalina do té malé nádobky dole a zapnul se klíček, rozběhla se pumpa a tím, jak klesala hladina v nádržce, tak si to podtlakem vytahovalo tou hadičkou zpátky nahoru tu vykapanou kapalinu. Blbě se to vysvětluje. Mrkni na Fusionův web a tam snad najdeš moje starý fotky, aby jsi si udělal lepší představu. On ten systém není samospásný, ale kapalina ubývala pomaleji, než kdyby to tam nebylo. Ale stejně jsem jezdil s hadrem omotaným okolo těch mažet, abych nebyl pro ostudu, že mi z auta něco kape. A často kontroloval stav brzdovky.

Sestra má 2.0 SRI, kde přesně to teče nevím, neprohlíželi jsme to detailně. Ale asi to bude tedy na výměnu celku. Jinak vím přesně, cos myslel tou \"srkací\" hadičkou. Já mám Svdt, takže to mám. Pokud jsou ty pumpy stejné (možná jo) a liší se jen v tomto dodělátku, tak by bylo lepší tam dát pumpu z dízlu i s tou drenáží. BTW, jak se systém odvzdušňuje?? Tipuji, že stačí při zapnutém zapalování, kdy běží pumpa, povolit odvzdušňovací šroubek na kolech, sešlápnout pedál a čekat až to poteče.

Edit: To Petr605: nevím, jak jsou čidla (asi tlakové spínače) připevněny do těla pumpy, takže budu dedukovat. Umím si to představit, jako klasický závit těsněný buď o-kroužkem, manžetou hranatého průřezu (jako pístky v brzdiči), nebo podložkou, takže by se dalo mluvit o možnosti výměny tohoto těsnícího dílu. Nevíš, jak je to řešeno??

[upravil dne 24.10.06 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celý to těleso snímače je k těle pumpy přišroubovaný. Těsnění je myslím kovový, ale to si nejsem jistej. Problém je, že v tom spoji, kde je ta manžeta, to rozdělatelný není. Tam se stýká mechanická část s elektrickou a aspoň já jsem nenašel způsob, jak to rozdělat.

Teď jsem si vzpomněl, že mám doma možná ještě obě čidla z pumpy, která měla přestřiženou hřídel. Nevím v jakém jsou stavu, co se týče té těsnosti, ale za poštovný Ti je pošlu obě (pokud je najdu). Jedna má sice prasklej ten plastovej kryt, co z něho lezou dráty, ale to bych řek, že je opravitelný epoxydem. Nejsem si jistej, jestli bys sehnal jenom ty čidla a za celou pumpu dáš okolo tří litrů na vrakáči a máš to bez záruky.

Edit: poslal bych Ti i tu nádobku samosebou...

Edit2: odvzdušnění: odvzdušňoval jsem to jednou a stačí, když běží pumpa a povoluješ odvzdušňováky. Jsou i na těch hlavních válcích a tam bych začal - když jsem to dělal, tak stačilo odvzdušnit jenom je. Na kola jsem nešahal.

[upravil dne 24.10.2006 Petr605]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Petr605: Předběžně jsem pro. Zítra pošlu mejlem adresu a domluvíme se. Ještě otázka, možná blbá ale jsem jen obyčejný uživatel PC bez větších znalostí. Proč, když jsem klikl na tvoje stránky (peugeot605.net), abych se podíval na fotky té pumpy (už jsem to \"kdysi\" prohlížel), tak mi naskakují nějaké stránky v AJ (což mi nevadí), ale kde najdu tvé články??

[upravil dne 24.10.06 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Petr605

odvzdušňoval jsem to jednou a stačí, když běží pumpa a povoluješ odvzdušňováky. Jsou i na těch hlavních válcích a tam bych začal - když jsem to dělal, tak stačilo odvzdušnit jenom je. Na kola jsem nešahal.

No myslel jsem i na výměnu kapaliny v celém systému (vím, co z jednotl. větví od kol umí téct za šlemy). Dobře, když tedy běží pumpa, tak povoluju odvzdušňováky... ale jaké a kde přesně..., nebo tím \"jsou i na těch\" myslíš mimo kolové?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kdo

To Petr605: Předběžně jsem pro. Zítra pošlu mejlem adresu a domluvíme se. Ještě otázka, možná blbá ale jsem jen obyčejný uživatel PC bez větších znalostí. Proč, když jsem klikl na tvoje stránky (peugeot605.net), abych se podíval na fotky té pumpy (už jsem to \"kdysi\" prohlížel), tak mi naskakují nějaké stránky v AJ (což mi nevadí), ale kde najdu tvé články??

[upravil dne 24.10.06 Kdo]

Tvá otázka není vůbec blbá. Doména peugeot605.net přestala fungovat. Stránky jsem převedl na Fusiona a ten je předělal a fungují teď na http://www.peugeot605.info. Ale ty moje starý stránky tam jdou taky najít na adrese http://www.peugeot605.info/old_web/. Jinak z tý pumpy na fotkách mi zbyly ty snímače. Nechal jsem si ji onehdá poslat z Litic z vrakáče a po namontování jsem zjistil, že se točí, ale netlakuje, tak jsem tam vrátil tu starou, kterou jsem vyčistil. Po rozdělání jsem zjistil, že přetrhla hřídelka, která točí tím tlakostrojem, protože se v jednom ložisku začaly rozsypávat kuličky a asi se kouslo, ale motorek to ustál a točil se dál... :roll Hřídelku jsem si nechal vyrobit novou, chtěl koupit ložisko, ale už k tomu nedošlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kdo

Původně zaslal: Petr605

odvzdušňoval jsem to jednou a stačí, když běží pumpa a povoluješ odvzdušňováky. Jsou i na těch hlavních válcích a tam bych začal - když jsem to dělal, tak stačilo odvzdušnit jenom je. Na kola jsem nešahal.

No myslel jsem i na výměnu kapaliny v celém systému (vím, co z jednotl. větví od kol umí téct za šlemy). Dobře, když tedy běží pumpa, tak povoluju odvzdušňováky... ale jaké a kde přesně..., nebo tím \"jsou i na těch\" myslíš mimo kolové?

Všechnu brzdovku jsem neměnil, tak postup nevím přesně. Ale začal bych rozhodně taky už na brzdových válcích.

Pod nádržkou jsou asi tři odvzdušňovací šrouby, tak ty jsem myslel.

Pokud ještě nemáš to Fusionovo CD, tak vřele doporučuju. Je to sice v němčině, ale obrázky jsou většinou naprosto jasný. Je tam i návod na to odvzdušnění, myslím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...