Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P206 nepravidelný chod / nemá výkon


dracekvo

Recommended Posts

Ahoj,

nedavno jsem přitáhl domu peugeota 206 1.4i 55kW 1999.
Má jednu vadu. Za studena více a za tepla méně jakoby kucká, trhá a nemá výkon v nižších otáčkách. Na volnoběh taky prská do výfuku. Jak se vytočí přes 3 tis, tak asi jede líp. Nebo to cukání už není tak poznat.
Dneska jsem to rozebral. Vyčistil škrtící klapku, skouknul svíčky. Svíčky vypadají stejně na všech válcích, ale asi by si zasloužili výměnu. Na zapalovací liště byla na jedné plošce měděnka. Tak jsem to vydrbal a prostříknul kontaktolem.

Žádná změna. Majitel mi říkal, že když měnili rozvody, tak to bylo posunuté o zub. Nevím s kým to dělal a jakým způsobem ani jak se auto chovalo před výměnou rozvodů.
Je možné, že to bylo OK a oni to posunuli o zub? Lze to nějak poznat?

Taky jsem to napíchnul na diagnostiku. Žádná chyba v paměti nebyla.
Jediné čeho jsem si všiml, je zběsile poskakující korekce předstihu. Viz video.

Dokázal by mě někdo odnavigovat jak postupovat? Nerad bych začal bezhlavě měnit komponenty stylem pokus omyl.

 

Díky
 

 

1663952679267.jpg

1663952679287.jpg

1663952679296.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, dracekvo napsal:

Dokázal by mě někdo odnavigovat jak postupovat?

Základní poučka je taková, že motor musí být v prvé řadě v pořádku po mechanické stránce (rozvody/tlaky) a teprve potom má cenu pátrat v elektronice.... Obráceně to nefunguje.... :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlaky zkontroluju v průběhu týdne. Ventily asi o víkendu. Nemám těsnění pod víko a to co tam je vypadá, že by opětovnou monžát nemuselo přežít.
Rozvody jak zkontrolovat? Měly by tam být znažky, že? Ale abych se k tomu dostal, tak asi budu muset sundat drážkovaný řemen, že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po výměně svíček se to znatelně zlepšilo. Motor lépe táhne. Už se s ním nechá jezdit i pod 2 tis otáček a nemá takovou snahu chcípnout při rozjezdu. Ale kucká furt.
Dneska změřím tlaky válců a zkusím se podívat na rozvody.

Kontrola rozvodů má probíhat tak, že nastavím motor do aretačních poloh a zkusím tam zasunout aretační vehementy?

A druhá otázka. Lze nějak otestovat zapalovací rampu kromě toho, že jí proměřím ohmetrem?

A třetí. Je tam někde měřící bod na kontrolu tlaku paliva?

Upraveno uživatelem dracekvo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další kontola proběhla

Tlaky (pořadí od rozvodů): 13.25, 13.1, 12.5, 13.6

Zapalovací rampa Tesla CL110 má na 12V konektoru odpor 1.6 Ohm. Mezi svíčkama 1-4 a 2-3 3.36 kOhm. Jinak je nekonečno. Příde mi to nějak málo, ne? Našel jsem více zdrojů a v nich se mluvilo o odporu 6 kOhm až po 21 kOhm. Zapojil jsem to ve vzduchu. Všechny svíčky jiskru házeli, ale přišlo mi, že poněkud mdlou. Nevím, nemám to s čím porovnat a už je to dlouho, co jsem naposledy koukal na jisrku.

Taky jsem po 300km vytáhl nové svíčky. Tři jsou různé očouzené a jedna úplně čistá. Nepoznalčil jsem si bohužel pořadí válců z kterých jsem je vyndal. Očistil jsem je a dal zpět. Až zas najedu pár km, tak se pak podívám na jejich stav.

Na rozvody jsem se nedostal. Aretační díru setrvačníku jsem zezhora neviděl a pod auto se mi dneska nechtělo.
 

1664705477629.jpg

Upraveno uživatelem dracekvo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...