Jump to content

Peugeot 307 cc - 130kw RFK klepká motor


Recommended Posts

Zdravím kupil som auto na ktorom ide motor nejako divne (klepkanie ide ako diesel) jedná sa o RFK 130kw vymenil som uz sviecky , olej za 5w30 Total samozrejme aj s filtrom(spravil som aj preplach kto vie co tam lievali predomnou) , kontrolka motora nesvieti a na diagnostike mi nic nepíše , kontrolovali sme aj rozvody a vyfukova vacka bola o nieco posunutá , no furt to takto ide , ked som to auto kupoval tak majitel mi hovoril ze bol s tým v servise a zevraj mu povedali ze to su na vine hydraulické zdvihátká no cital som na nete ze to zvykne robit aj variator takze najblizsie sa asi chystam vymenit tie zdvihadlá .

Link to post
Share on other sites

Cvakají hydroštely. Muzes je slozite rozebirat kus po kusu a vycistit od karbonu anebo je koupit novy.

@Hafity
Běžná praxe. Ten, kdo menil rozvody, si oznacil fixou puvodni polohu a dava novej rozvodak stejne spatne, jak to nekdo pred nim pootocil o 2 zuby. Pripravky hadra. Takovy kumulovani nedbalosti. 🙂

Link to post
Share on other sites

No , ja som si objednal na to prípravky presne na tento motor a tak sme to skontrolovali podľa tých prípravkov , človek ktorý to robil predtým naozaj to robil s fixou , jak sme dali dole kryt rozvodov tak bolo vidieť jak si to tam naznačoval bielou fixou , ono blbé celkom je ze tie remenice na vackach co tam su tak su take ze je tam len jedna diera a ty naozaj nevieš kam to picháš ten prípravok takze ti to môže skočiť všelikde , no nakoniec sme to nastavili a sedia uz všetky 3 aretačné diery (prikladám foto remenic na vackach ) určite kúpim nové hydrostely neni to zase take drahé a nové su nové 😀

9D86F182-E385-42F2-B6E3-9D3C454EF98D.jpeg

663AAFD0-2E4A-4C23-AFA0-ABF8357932CA.jpeg

Link to post
Share on other sites
V 4. 2. 2021 at 19:31, bstr napsal:

olej za 5w30 Total samozrejme

:bojim

Možná to někomu přijde opět směšné, ale žádný vyhledávač mot.oleje a to ani samotný Total do tohoto motoru nenabízí 5W30 (Ineo)

Takže na propláchnutí nechat to Ineo v motoru co nejkratšíí dobu (alespoň se vypustí zbytek proplachu, co se dělal) a nalil tam klasickou 5W40 a hlavně ACEA A3 :super

Pokud je člověk věrný Totalu, tak Total Quartz 9000 5W40

Edited by vagi
Link to post
Share on other sites

Musis natocit vanos vuci vacce nadoraz (podle manualu a nakresu). Tam se zaaretuje a nejde s nim pootocit- tim je v zakladni poloze. Pak se normalne vezme cep a zajisti se kolo do hlavy. Vetsinou je v zakladni poloze, ale overuje se to pri nastavovani.

Link to post
Share on other sites
před 10 hodinami, vagi napsal:

:bojim

Možná to někomu přijde opět směšné, ale žádný vyhledávač mot.oleje a to ani samotný Total do tohoto motoru nenabízí 5W30 (Ineo)

Takže na propláchnutí nechat to Ineo v motoru co nejkratšíí dobu (alespoň se vypustí zbytek proplachu, co se dělal) a nalil tam klasickou 5W40 a hlavně ACEA A3 :super

Pokud je člověk věrný Totalu, tak Total Quartz 9000 5W40

Pardon olej tam je teraz 5w40 Total Quartz 9000 , zmýlil som sa , pozeral som tiež podľa manuálu aký olej tam ide a je tam 5w40 Total nie 5w30 ako som písal , pardon pomýlil som sa som hlupák 

Link to post
Share on other sites
před 3 minutami, inoxing napsal:

Musis natocit vanos vuci vacce nadoraz (podle manualu a nakresu). Tam se zaaretuje a nejde s nim pootocit- tim je v zakladni poloze. Pak se normalne vezme cep a zajisti se kolo do hlavy. Vetsinou je v zakladni poloze, ale overuje se to pri nastavovani.

A ten manuál ako na to sa dá niekde stiahnuť alebo pozrieť ? Mam na tom aute ešte demontovany kryt rozvodov takze viem to v pohode rozobrat , no nejaky návod by sa na to hodil , pozeral som to na YouTube tam su vačšinou auta ako Toyota , Honda a pod 

Link to post
Share on other sites

Mělo by to být po směru otaceni- vezmes za vacku (za sestihran) a natocis na doraz. Nemam manual pred sebou, ale jistota je, kdyz vanos vudci vacce nejde pootocit- uvnitr je zajistovaci cep, ktery v zakladni pozici zablokuje vanos a bez tlaku oleje se neodblokuje, tzn. neotocis kolo rozvodu vuci vacce= zakladni poloha.

Edit: Tady je to vlastne nepodstatny, protoze nastavujes/zajistujes vnejsek kola a to bude vzdy jen v jedne pozici pro nastaveni. Tenhle problem viz vyse se resi na motorech, kde se to zajistuje pripravkem na vackach a vanosy nemaji zajistovaci pera. Ale i tak je lepsi zajistovat a overovat, jestli vanos je v zakladnim nastaveni.

Edited by inoxing
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...