Jump to content
1,9 Peugeot - Niva

Rozdíl mezi 1,9D z 205 a XUD9A?

Recommended Posts

Zdravím 

Potřebuji poradit... Mám nivu 1,9 D s XUD9A asi (47kw 1998 a nevím zda to není XUD9Y??) a mám dva motory z Peugeotu 205 1,8D a 1,9D. Chci vědět co z těchto motorů mohu použít? Co je stejné? Nebo zda mohu tu 1,9 nechat do zásoby jako rezervní? Zda se shoduje výstup k převodovce a silentbloky nebo hlava?

Edited by 1,9 Peugeot - Niva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mělo by to být všechno vzájemně zaměnitelné. Akorát ta 1,8 mohla mít vakuovku ještě na řemínek od vačky, novější provedení je vakuovka našroubovaná přímo na vačku. Ale blok motoru má díry na všechny držáky stejné, převodovka taky pasuje vždy, ale ta Niva bude mít stějně nějakou frému aby to právě na ten motor pasovalo.

Akorát si to z těch 205 nechej i se sacím a výfukovým potrubím, tam někde na těch hlavách byly malé rozdíly (oválné kanály´hranaté kanály), už si to nepamatuju přesně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky za info...

Niva prý má podtlakovou pumpu přes klínový řemen, to je myšleno tou vakuovkou? Nebo je to něco jiného?

Čerpadla jsou zaměnitelná? V nivě je Lucas a na těch motorech asi Bosch...

Jasný Niva má setrvak s takovou přírubou k převodovce originál atypický...

Jinak startér altík vstřiky filtr a tak podobně vše si mohu nechat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, vakuovka je podtlaková pumpa.

Nevím jestli ta Niva nemá nějaký imobilizer, v tom by se to mohlo lišit. Ale vzít čerpadlo a vstřiky a dát na druhý motor, to půjde. 205 žádný imobilizer neměla, tam se jenom připojí jeden + od spínačky na stopventil.

Startér a altík-těžko říct, jestli rusáci nevylepšovali a nedali tam něco svého a trochu jinak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imobilizér naftová Niva nemá, a ten Peugeot tam montovali sériově ve Francii... Tak myslím že altík by mohl být Peugeot a pokud je startér při motoru jakou u benzínový tak by mohl být taky k motoru... I když těžko říct, momentálně se na to nemohu mrknout, mám jí v servise...

V budoucnu bych chtěl tenhle motor s převodovkou dát do jiný nivy původně benzínový... Tak mě zajímá co za elektriku je na motoru... Vím jenom žhavení, jinak netuším co je jinak, benzínová měla RJ, ta nafta ji nemá, proto jsem přesedlal, je na elektriku jednoduší, ten benzín a jeho čidla s vodou a bahnem moc nekamarádí...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...