Jump to content
Kupca

FAP protitlak

Recommended Posts

Zdarec odborníci, potřebuji jednoduchou a rychlou radu ohledně protitlaku u FAP. Chyba z diagnostiky "protitlak při vypnutí motoru stejný", když načítám on line data při chodu motoru, protitlak O mBar. Když přidám plyn tak je porád nula. Je to přechodná závada takže na funkci nemá vliv, ale sere mě jak to tam svítí. Jde to nějak jednoduše ochcat. FAp funkční, sice čínský nebo polský ale funguje. Mám ho tam cca 60 tis km a regeneruje cca po 670 km. Takže nějakej malej protitlak by tam být měl. Trubičky před a za FAPem tam jsou, takže bude asi v háji ten snímač. Jde nasimulovat el. protitlak?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potřebuji zresetovat fap přes dia. Nejsem stavu se dostat přes zadání typu převodovky při resetu. Dokážete někdo poradit jaký typ tam zadat mají to být 3 znaky. Díkes. Jinak to čidlo dif tlaku bylo v háji, po jeho výměně se začaly dít věci.

Edited by Kupca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honzo díky za radu, dostal jsem se do pěkné prdele. Po regeneraci, regenerovalo asi 20 km nechal jsem to dokud to regen. tak jsem jel a díval se na dia jak se to má s teplotou, topil až na 560 stupňů. Nakonec filtr plný a ucpaný tvrdá chyba! chtěl jsem tam dat zpět snímač dif. tlaku co ukazuje pořád nulu a zjistil jsem utavené ty plastové hadička, jsou to ***i dělat tam plastový spojky a trubičky. Připojil jsem tedy nulový dif tlak a chtěl smazat ten ucpaný fap. k tomu to chtělo ten kód převodovky. Nicméně při nulovým protitlaku a asi 10 nastarování se chyba ztratila sama i z registru chyb, přes PP absence závat. Dneska jsem v potu tváře opravil ty přetavené hadičky respektive vyměnil za gumové a fertig. takže te´d vím že není nikde nic přerušené. ten druhé snímač. když ho připojím tak PP ukazuje protitlak 560 mbar což je chujovina, při vypnutém motoru by měl být protitlak 0 že? Ten z vrakáču byl asi taky na hovnec. Pokračovat budu až v pondělí, zejtra jedu na závody a aspoň to nemám v nouzáku. Existuje nějaká možnost vyzkoušet ten snímač protitlaku, páč je chytře schovaný za baterkou a tím jakákoliv možnost manipulace není možná.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,taky se s tím potýkám.....už se mi to stalo,bylo to v nouzáku.Mechanik našel propálenou plastovou hadičku u FAP. Pak chvíli dobré.Pak jsem jel do Poděbrad a předjížděl na rovince a chtěl to trochu protáhnout....takže otáčky do 3500 ot/min a hned se rozsvítila kontrolka motoru a ESP....hlášky Antipolution faul a ESP No action.A od té doby znovu nouzák.....Tak se bojím,že bude FAP KO. Aditivum dolito v zimě.

 

Edited by brixtr
necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

žádnej stres, nejprve je potřeba opravit ty přepálený hadičky k čidlu diferenčního tlaku od FAPu, použil jsem hadičku na benzín, vnitřní průměr 6mm, potřeba asi 1,5m. Nevím jestli se dostaneš k origo diagnostice, ta je potřeba aby jsi viděl jestli reaguje čidlo dif. tlaku. Pokud ukazuje nulu je v prdeli, nevím co máš za auto, ale 307 ukazuje tlak po zapnutí zapalka cca 5mBar, po nastartování cca 11 a když mu šlápnu tak cca 17 mbar. Pokud je čidlo v prdeli tak že ukazuje víc jak 100-400 m bar, spustí se brutální regenerace, to se stalo mě, topil do fapu na 560 stupňů že zhořely ty plastový hadičky (mužou tak udělat asi jen frantící), pak se i propálily hliníkový teplotní deflektory kolem výfuku jak to hycovalo. Předpokládám že se toto stalo i tobě. Snímač kup nový, nemá cenu kupovat nějakej jetej z vrakáču, páč je velký předpoklad že bude na hovno, já se tak vypekl. Dá se koupit nový za 600 - 900 kč a je jistota že funguje. Pak je potřeba správně dat hadičky aby ukazoval správně. Zabyvat ostatníma chybama se nemusíš to ESP a ASR zmízí jak bude FAP fungovat. Dokonce i tvrdá chyba o zanešenem FAPu zmízela sama pokud se dostaly hodnoty z čidla dif. tlaku do normálu. Cca po 7- 10 nastartováních byly chyby pryč. Čidlo js za baterkou, musíš sundat kryt vzuch. filtru, demontovat držák baterky zadní a už ho uvidíš. Při troše zručnosti není za chvíli co dělat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doufam ze poradite i me. Mam 100kw hdi v 307 celejch 6let jsem jezdill bez zavady a bez fapu. Ze dne na den porucha, jelikoz vlastnim peugeot diagbox hned jsem jednal. Zavada fap filtru, dif tlak 107 i pri vyp. Motoru.  Cidlo jsem si pujcil ze druhy 307ky v rodine 1.6hdi 80kw cidlo ukazovalo furt nulu aby ne fap nebyl. Prislo na me rozhodnuti dat vse dohromady koupil se novej origo fap a katik ten tam taky nebyl a dalo se i nove cidlo dif. Tlaku.  Vse v peugeotu oprava ranec jak prase.  Jenze po ujeti 50km porucha antipolution fault doma napichnu a zavada ze filtr deravej nebo vadne dif. Cidlo. Ukazovalo furt nulu a jen v tahu na doraz ukazalo 107mbar nic vic jen tyto dve hodnoty. Sel jsem teda zase pro cidlo do druhe 307ky namontuju a po startu 0mbar kdyz jedu tak skace 0 kdyz netahne a kdyz pridam tak ukaze 23 pak 48 63 107zadny plynuly peubeh jen to takhle preskakuje. Cidlo jsem vratil do puvodni 307ky napichnul a ukazuje nulu po startu pak jde jak nasobek 0-4-8-16-32-64-128 podle toho jak moc ji slapu ale jen tyto hodnoty a to je max zadnej plynulej prubeh. Uz mi to drbe palici ale ta druha 307 nepise ze by byl problem a tahle vyhazuje poruxhu furt sice kontrolka nesviti ale v diagboxu furt ze trvala zavada fapu deravej nebo zkrat na kostru u dif. Cidla. Kdyz jsem napichl novou 508 co jsem koupil tak ta ukazuje pekne procentuelne podle seslapu. Ale u tadyty svini nevim co dal v utery to vezu zpatky do peugeota ale oni chteji dat novou ridici jednotku ale podle me to je picovina ta co tam je byla nejspis prehrana nebo nevim proc ji driv nevadilo ze fap neni. Jinak jednotku v peugeotu prehrali do puvodni verze a vse stejny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:xvulKdyz to tak ctu, rikam si zlata stribrna stara P106 v benzinu bez elektroniky a filtru pevnejch castic! Na moderni auo aby mel clovek neustale pripojenou original diag, v keseni bambilion na "drobnosti" typu FAP, kat a Peugeot servis + nejdulezitejsi vec: VESTECKOU KOULI!!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo to bohuzel netusim uz jsem tak koupil je divny ze tri cidla a na kazde to ukazuje neco jineho dneska se mi dostane do ruky 100% funkcni snimac tak uvidim co rekne. Jinak da se softwerove upravit jednotka aby takhle blbla? Nebo tam mohl nekdo naletovat odpor aby dostavala jine informace. Asi jeste prolezu kabelaz od cidla az do ridici jednotky jestli nebude zrada tam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, pesastor napsal:

:xvulKdyz to tak ctu, rikam si zlata stribrna stara P106 v benzinu bez elektroniky a filtru pevnejch castic! Na moderni auo aby mel clovek neustale pripojenou original diag, v keseni bambilion na "drobnosti" typu FAP, kat a Peugeot servis + nejdulezitejsi vec: VESTECKOU KOULI!!!

 

To se ti rekne 106 taky neni dokonala. Na to se ti da odpovedet uplne stejne ze zlata skodovka 120 s tou si poradil kazdej at se posrala jak chtela u tebe staci vecer s kunou pod kapotou a jedes na vrakac zlata 120 tam stacila dvoulinka a nastartoval si motor i mimo auto. To takhle nemuzese brat vyvoj jde dopredu a nemuzes zamrznout na s120 jen proto ze si s ni poradi kazdej

Share this post


Link to post
Share on other sites

:xvul

LordBack> vis, me neni 30, ani padesat ale 70+ a kdyz zdravi dovoli tak si rad na aute udelam co nejvic sam. Na stodvacu i na tu P106 mi pord jeste staci zakladni vybaveni dilny a multimetr. To se bohuzel neda rict o autech s moderni elektronikou kdy i znackove servisy resi zavady metodou vymenkar bez ohledu na penezenku zakaznika. Takze asi tak.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak servis je dneska opravdu dilna na vymenu za nove. ale i ty nebo resp. Vy tam mate ridici jednotku ktera muze dostat bombu a cau, a s multimetrem ji urcite nevymenite tam bude problem spis najit nekoho kdo ma vubec veci na to aby tam dokazal jinou ridici jednotku rozchodit, verim tomu ze ani origo dilna nebude na to vybavena v dnesni dobe. Kamarad  mel 107 a kdyz se mu rozletel motor musel dat jinej. Po nastartovani zacal houpat az chcipal zprehazel vse ze stareho motoru co se smesi tyka a porad stejny na diagnostice vse ok a v peugeotu mu ve finale rekli ze je vse v poradku a ze si to sedne nakonec motor rozebral pretesnil co se dalo dal nove krouzky snimace zahucel tam bezmala za 30 a auto houpalo furt po pul roce ho vyhodili z stk ze diky houpani se nedali Merit emise na volnobeh a 107ka dostala ranu osudovou a to ze je ozdobou vrchu hromady na srotaku a kamarad by do peugeota nesedl v -20 na stopa. I to se stane ale to tu neresime. 

Necituj předchozí příspěvky. Díky, Béďa

Edited by Béďa

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 15 hodinami, pesastor napsal:

Tak jsem v hanzlu dneska nove cidlo dif tlaku a hodnoty furt bud nula nebo 107mbar nic vic kdyz prohodim hadicky tak ukaze 0-23-48-63-85-107 ale hned po startu to hodi poruchu ze o drzene hodnoty nejsou jak maji byt plus ztrata komunikace s bsi pred a po startu. Kabely od cidla az do ridici jednotky ok, plus promereny nic nikde naletovano  neni. dokonce jsem volal puvodnimu majiteli at mi rekne co s tim delal, na to ze mu je 82 let mi odprisahnul ze nic neupravoval ze se tam jen v 80000km menil motor nic vic tak nevim sto let to jezdilo bez fapu a bez poruchy a ted to snad dohromady nedam

 

 

Edited by Lord Back

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...