Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1.4 HDI převodový olej


Ducatista

Recommended Posts

Porsím o radu: přítelka teď koupila 1.4 HDI, děláme na tom teď kompletní servis. Zaskočila mě ale výměna převodovýho oleje - auto je koupeno v ČR, v manuálu je uvedeno množství 2 litry, ale když jsme všechno vypustili (potočili jsme i kolama) a začli lít novej olej, po nalití 1,7 litru to vyteklo vrchem, protože to bylo plné :roll

Volal jsem do Peugeotu a tam mi řekli, že když to nemá kontrolní okno, měl jsem si změřit množství vypuštěnýho oleje, protože 2 litry tam nevejdou - převodovka prý nejde vypustit úplně. Množství vypuštěnýho bohužel neznám, to se vylilo už do plnýho barelu.

Odsáli jsme z plné převodovky cca 0,3 litru, strčili tam prst a našli největší ozubený kolo, tak to aby bylo zaplavený olejem.

Máte někdo info, kolik při výměně oleje tam reálně (bez půlení převodovky) vejde anebo jak zjistit optimální množství náplně?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ducatista

pokud jsi vypustil olej šroubem na spodku diferáku, tak to co píšeš je nemožné, podle mě jsi olej vypustil z boku převodovky šroubem na plechovém víku (což je právě kontrolní a zároveň nápustný otvor)

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ozzy: dělal jsem to s kámošem servisákem, takže i kdybych byl trubka já, on snad ne :D

Vypouštěli jsme to tím úplně spodním šroubem na spodku převodovky, foto bohužel nemám. A nalívali jsme to horním otvorem, kde je taková zátka. Kontrolní otvor to nemá. A s tím množstvím je to tak jak píšu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

abys mi rozuměl, když naliješ do převodovky 2 litry oleje (to jest to, co tam má být), tak převodovka není naplněna ani do polovic, mazání horních ozub. kol probíhá rozstřikem..., takže když jste nalili 1.7 litru do plna, muselo tam hodně oleje už být předtím :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

volal jsem i do Peugeotu do Zábřehu a řekli mi to co píšeš... prý do převodovky se vejde cca 4 litry, tak jsem z toho jelen. Jediný vysvětlení mám, že to kam jsme to lili je kontrolní otvor a pak by to plus minus odpovídalo, nám se tam vešlo 1,7 L a těch 0,3 L do dvou litrů (i v service boxu píšou 2 litry) je asi to co nejde vypustit. Ale pak nechápu co je kontrolní otvor a co nalívací... :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem znovu volal do Zábřehu a vzal mi to pán co přímo se mnou online hleděl do SB a je tam pouze 1 nalévací / odvětrávací / kontrolní bod. Říkal že se to musí lít moooc pomalu, než se to rozleje do celého prostoru převodovky (do obou komor, v chladnu to trvá dlouho) a že to má být plné až po víčko, že ty 2 litry tam vejdou, ale je normální že přesně při 1,7 L to je už jakoby plné, ale že se má počkat až hladina klesne a dolít znovu, že to trvá i 20 minut.

Autem jsem ted najel asi 60 km, tak uvidíme ve čtvrtek znovu na zvedáku, jestli po oddělání víčka bude hladina níž a zkusíme to dolít aby tam 2 litry vešly.

Lije se to tím dílem č.5 po odmontování víčka č.6.

převod.JPG

Upraveno uživatelem Ducatista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

protože se mi nechce opakovat znovu, co jsem už napsal, doporučuju důrazně :), aby výměnu oleje udělal autorizák a to co nejdříve, tam přesně vědí o co go--v převodovce NESMI být více než 2 litry oleje

jinak výměna by se měla dělat na zahřáté převodovce, resp. oleji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...