flasek28 Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 Zdar chlapi,mám 807 2.0 benzín na LPG.Mám problém že mi ventilátor zapína tak asi pri cca 110 stupňoch,niesom si istý či je to normálne alebo nie,keď som sa díval na chladič mám tam len jeden ventilátor,čo som tu čítal tak sa tu rozeberali problémy s dvojventilátorovými chladičmi. Menil som termostat,čistil chladič,čidlo teploty /na motore/.Hneď vedla ventilátora je plastová krabička kde su 3 relátka 2-zelené a jedno modré. Neviete ktoré znich čo spína? Je ventilátor viac rýchlostný alebo má len jednu rýchlosť??? Ďakujem za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lubo§ Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 Dvoj ventilator je ked ma auto klimu zapne sa klima zacne sa tocit maly ventilator a ano su tam dvoj rychlostny ventilator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 Nepíšeš rok výroby. Pro info: starší modely Peugeotů např. 405, měly dva ventilátory, na malou rychlost jely v serii, na velkou paralelně. Přepínala to relátka. Aktuálně: kolem roku 2000 se dával jeden ventilátor, pomalá rychlost byla přes předřadný odpor, rychlá napřímo. Tipuju, že ty máš tento případ, nejede ti malá rychlost, závada bývá v předřadném odporu, má přerušenou tepelnou pojistku, je třeba ji spájet. Závada také může být v přepínacích relé nebo čidle, ale ten odpor je častý. Kolem roku 2003 a dále má ventilátor vestavěnou řídící jednotku (komunikuje po sběrnici), tady je oprava těžší. Ale to by ti nejel vůbec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_Jasenak Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 1996 1.9TD 406 nefunkčná sahara relle dobre nové Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 (edited) Michal_Jasenak: když saharu odpojíš a přivedeš na ni 12 V tak se točí? Je třeba zjistit, zda je závada v sahaře (uhlíky nebo celkové stáří), nebo v čidle, nebo v relé nebo v kabelech, konektorech. Edited July 27, 2016 by P607Olda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_Jasenak Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 Sahara sama o sebe je funkčná relle nové Ale neviem ktoré cidlo na motore spina saharu mám tam tri modré hnedé a zelene je to peugeot 406 1.9TD r.v.1996 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flasek28 Posted July 27, 2016 Author Share Posted July 27, 2016 Já mám rok výroby 2005 keď zapnem klímu tak asi do 10 sek.zapne saharu zjistil som že keď odpojím to modré relé tak sahara po zapnutí klimatizacie nenabehne ale stále neviem načo su tam tie dve zelené,keď som ich obydve vytiahol a nastartoval tak sa to chová ako predtým saharu zapne až keď budík ukazuje cca 110 stupňov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flasek28 Posted July 27, 2016 Author Share Posted July 27, 2016 před 48 minutami, P607Olda napsal: Nepíšeš rok výroby. Pro info: starší modely Peugeotů např. 405, měly dva ventilátory, na malou rychlost jely v serii, na velkou paralelně. Přepínala to relátka. Aktuálně: kolem roku 2000 se dával jeden ventilátor, pomalá rychlost byla přes předřadný odpor, rychlá napřímo. Tipuju, že ty máš tento případ, nejede ti malá rychlost, závada bývá v předřadném odporu, má přerušenou tepelnou pojistku, je třeba ji spájet. Závada také může být v přepínacích relé nebo čidle, ale ten odpor je častý. Kolem roku 2003 a dále má ventilátor vestavěnou řídící jednotku (komunikuje po sběrnici), tady je oprava těžší. Ale to by ti nejel vůbec. A kde sa nachádza ten odpor s tepelnou pojistkou? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_Jasenak Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 před 4 minutami, flasek28 napsal: Tak ja neviem prečo mi ju nespusta dal som to do servisu a nezistili mi zavadu a tvrdia ze cidla si dobre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 flasek28: nevím přesně, kde je na 807, bývá před chladičem. A když máš r.v. 2005, tak to už fakt nevím, protože 406 z roku 03 už měla elektronický regulátor. Chtělo by to sehnat schema tvého auta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 Michal_Jasenak: mám tady schemata na 406, ale nevím, jaký máš motor - je to XU, DW10, DW12, EW7, EW10? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_Jasenak Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 Tak to áno ja neviem aky kde to zistím Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_Jasenak Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 Motor typ D8B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted July 28, 2016 Share Posted July 28, 2016 (edited) V soukromé zprávě zasílám charakteristiky vozidla a schema, které mám. Podle VIN a charakteristik máš motor XUD9TE. Edited July 28, 2016 by P607Olda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladosr Posted July 28, 2016 Share Posted July 28, 2016 nema to byt DB8........D8B....nepoznam... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_Jasenak Posted July 28, 2016 Share Posted July 28, 2016 Tak v technickom je D8B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted July 28, 2016 Share Posted July 28, 2016 (edited) Typ motoru: koukni do charakteristik, poslal jsem je a napsal jsem ti, jaký máš motor. Podle schematu bys měl mít dva ventilátory, tři relé, bitron (č.14) a jedno čidlo (spojité, nikoli kontakt). - viz dolní část Edited July 28, 2016 by P607Olda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted July 28, 2016 Share Posted July 28, 2016 (edited) Ovšem u Peugeotu je možné všechno, takže možná máš jeden ventilátor, dvě relé, dva odpory, řídící jednotku Bitron (21) a jedno čidlo. - viz dolní část Edited July 28, 2016 by P607Olda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_Jasenak Posted July 29, 2016 Share Posted July 29, 2016 Ja mám dva ventilatori 3 relle do trojuholníka a nemám klimatizáciu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlkklx Posted July 29, 2016 Share Posted July 29, 2016 Možná než budeš hledat nějakou závadu,stálo by zato podívat se přes diagnostiku (myslim že by stačilo i ELM327) jakou teplotu vidí řídící jednotka.Čidlo na teploměr na budíku a pro Řj nemusí být stejné,bývají 2,ale nevím jak u tvého auta.Prostě je možné že jedno z nich fixluje,třeba je teplota normální a jenom tě budík straší.Vím z vlastní zkušenosti,stejný problém jsem řešil na Renaultu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.