Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Ventilátor chladiča


flasek28

Recommended Posts

Zdar chlapi,mám 807 2.0 benzín na LPG.Mám problém že mi ventilátor zapína tak asi pri cca 110 stupňoch,niesom si istý či je to normálne alebo nie,keď som sa díval na chladič mám tam len jeden ventilátor,čo som tu čítal tak sa tu rozeberali problémy s dvojventilátorovými chladičmi.

Menil som termostat,čistil chladič,čidlo teploty /na motore/.Hneď vedla ventilátora je plastová krabička kde su 3 relátka 2-zelené a jedno modré.

Neviete ktoré znich čo spína?

Je ventilátor viac rýchlostný alebo má len jednu rýchlosť???

Ďakujem za pomoc ;)

Link to comment
Share on other sites

Nepíšeš rok výroby.

Pro info: starší modely Peugeotů např. 405, měly dva ventilátory, na malou rychlost jely v serii, na velkou paralelně. Přepínala to relátka.

Aktuálně: kolem roku 2000 se dával jeden ventilátor, pomalá rychlost byla přes předřadný odpor, rychlá napřímo. Tipuju, že ty máš tento případ, nejede ti malá rychlost, závada bývá v předřadném odporu, má přerušenou tepelnou pojistku, je třeba ji spájet. Závada také může být v přepínacích relé nebo čidle, ale ten odpor je častý.

Kolem roku 2003 a dále má ventilátor vestavěnou řídící jednotku (komunikuje po sběrnici), tady je oprava těžší. Ale to by ti nejel vůbec.

Link to comment
Share on other sites

Michal_Jasenak: když saharu odpojíš a přivedeš na ni 12 V tak se točí? Je třeba zjistit, zda je závada v sahaře (uhlíky nebo celkové stáří), nebo v čidle, nebo v relé nebo v kabelech, konektorech.

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

Já mám rok výroby 2005 keď zapnem klímu tak asi do 10 sek.zapne saharu zjistil som že keď odpojím to modré relé  tak sahara po zapnutí klimatizacie nenabehne ale stále neviem načo su tam tie dve zelené,keď som ich obydve vytiahol a nastartoval tak sa to chová ako predtým saharu zapne až keď budík ukazuje cca 110 stupňov

Link to comment
Share on other sites

před 48 minutami, P607Olda napsal:

Nepíšeš rok výroby.

Pro info: starší modely Peugeotů např. 405, měly dva ventilátory, na malou rychlost jely v serii, na velkou paralelně. Přepínala to relátka.

Aktuálně: kolem roku 2000 se dával jeden ventilátor, pomalá rychlost byla přes předřadný odpor, rychlá napřímo. Tipuju, že ty máš tento případ, nejede ti malá rychlost, závada bývá v předřadném odporu, má přerušenou tepelnou pojistku, je třeba ji spájet. Závada také může být v přepínacích relé nebo čidle, ale ten odpor je častý.

Kolem roku 2003 a dále má ventilátor vestavěnou řídící jednotku (komunikuje po sběrnici), tady je oprava těžší. Ale to by ti nejel vůbec.

A kde sa nachádza ten odpor s tepelnou pojistkou?

Link to comment
Share on other sites

Typ motoru: koukni do charakteristik, poslal jsem je a napsal jsem ti, jaký máš motor.

Podle schematu bys měl mít dva ventilátory, tři relé, bitron (č.14) a jedno čidlo (spojité, nikoli kontakt). - viz dolní část

 

 

 

339.jpg

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

Možná než budeš hledat nějakou závadu,stálo by zato podívat se přes diagnostiku (myslim že by stačilo i ELM327) jakou teplotu vidí řídící jednotka.Čidlo na teploměr na budíku a pro Řj nemusí být stejné,bývají 2,ale nevím jak u tvého auta.Prostě je možné že jedno z nich fixluje,třeba je teplota normální a jenom tě budík straší.Vím z vlastní zkušenosti,stejný problém jsem řešil na Renaultu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...