BobyD Odesláno 21. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2005 [upravil dne 25.12.05 BobyD] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcelus Odesláno 21. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2005 O jaký model Peugeotu se jedná? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BobyD Odesláno 21. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 21. prosinec 2005 mela by to byt 205 1.8D ale otazka je jetli puvodni majitel nemel nekoho na inpektorate protoze chytre knihy hovori akorat o 161A a A9A Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 22. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2005 Takový typ motoru neexistuje, to co uvádíš je část výrobního čísla! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matt Odesláno 22. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2005 lol Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BobyD Odesláno 22. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 22. prosinec 2005 aha diky s tim uz se da neco delat no a kazdopadne vesele vanoce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BobyD Odesláno 23. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 23. prosinec 2005 Preci jenom napsal jsem Peugeotu a odepsali toto ,jenom pro informaci kdyby jste mel nekdo podobny problem :Pro motory typu 161A a A9A se v technickém průkazu užívá označení ve tvaru 1CVxx, jedná se o motory o stejném zdvihovém objemu 1769 cm3. Motor typu A9A je novější s výkonem 43,5 kW, motor typu 161A má výkon 44 kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhaus65 Odesláno 23. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2005 Jedná se o starší značení XUD7. V každém peugeotu (snad) Ti napíšou potvrzení o technické shodě a zaměnitelnosti těchto typů. Na STK začínájí prudit, nejsi sám, uplný maso jsou starý monobloky, tam to chce hooodně zapátrat v minulosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 23. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2005 On kdyby někdo potřeboval informaci, jak se něco takového řeší, tak by si to tu taky klidně mohl vyhledat, už se to tu řešilo několikrát. Včetně toho, jak a co s tím dělat. Ta odpověď z Peugeotu je ti absolutně na ho..., technika na STK má co zajímat jen ten druhý štítek - typový, ten co je schován víc pod termostatem, a je na něm PTC + něco. A to \"něco\" je ten typ motoru, co má být uveden v TP - v tvém případě 161A (příp. A9A, ale ten jsem tu ještě neviděl). Pokud je v TP něco jiného, řeší se to jako oprava chyby v TP - dle metodického pokynu příslušného ministerstva, to už jsem tu odkazoval taky snad stokrát Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 23. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2005 A není typ motoru schovaný ve VINu? Třeba já mám VIN VF34BD8A..... a to D8A je zrovna typ motoru.... Je to jen malej tip, ale snad to pomůže... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 24. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 24. prosinec 2005 Původně zaslal: Dundee A není typ motoru schovaný ve VINu? Třeba já mám VIN VF34BD8A..... a to D8A je zrovna typ motoru.... Je to jen malej tip, ale snad to pomůže... Dundee: jistěže je, ale ne vždycky takhle. U těch starších to bývá malinko jinak - pokud bys měl starší 405ku v dieselu, měl bys tam např. VF3 (=Peugeot) 15B (=405 sedan starší typ) a pozor: DJ2 = typ motoru DJZ (47kW), D92 = typ motoru D9B (51kW), AJ2 = typ motoru AJZ atd., prostě není tam úplně přesně to co na typovém štítku motoru. V případě tazatele je VIN VF3 741 C(3dv) nebo A(5dv) 9xx - a typ motoru má být 161A nebo A9A. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BobyD Odesláno 25. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 25. prosinec 2005 vin je VF3741A98077327921 musim upravit puvodni dotaz Pac vse okolo auta az doted vyrizoval chlapek co mi ho prodal nebyli vsechny me informace spravne takze vec se ma tak ze se jedna o vymenu [prestavbu]dilu na stare papiry privezete jine auto vpodstate problem je stejny v ceskem technicaku je napsany typ motoru 1CV18[je opravdu starsi znaceni tyu motoru] a dovezene auto ma 161A a vpodstate jde o to jestli 1CV18=161A ? no snad jo ale to zjistim az v utery.Dik za rady usetrily mi spoustu behani Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 26. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2005 Není to žádné starší značení typu motoru. Na motoru byly vždycky OBA štítky, a typový je ten druhý! Takže každá 1,8D má na sobě jak štítek s výrobním číslem, který začíná 1CV..., tak i typový štítek, na kterém je 161A nebo A9A. A dokud v TP nebude to co je na typovém štítku, budou prostě na STK problémy - protože v tabulkách Autodata, které na STK používaj, je pochopitelně jen typové označení motoru, a ne část výrobního čísla rozlišujícího typ a sérii. Tu opravu typu motoru v TP už jsem na pažoutech řešil min. 20x, není to žádná zvláštnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommate Odesláno 26. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2005 bylo nebylo, jeden týpek urval ten štítek s typem a nechal jen 1CV... a na DI si lámali hlavy až nakonec v beznaději napsali do TP to co viděli na motoru: \"typ: 1CV...\" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 26. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2005 Původně zaslal: Tommate bylo nebylo, jeden týpek urval ten štítek s typem a nechal jen 1CV... a na DI si lámali hlavy až nakonec v beznaději napsali do TP to co viděli na motoru: \"typ: 1CV...\" Spíš napsali to první, co na motoru viděli, a navíc jim bylo naprosto fuk, co tam píšou. U těhle motorů je ten typový štítek víc schovaný - je až pod tělesem termostatu, takže na první pohled není vidět. V TP ale bývají zapsané z první půlky 90 let ještě podstatně větší hovadiny, než jen tohle - namátkou \"diesel\", \"OTTO\", \"4-dobý\" a podobně. A od doby, kdy se na to trochu víc hledí, je spousta lidí neš?astných, když je za to vyhazují z STK a oni to musí teď řešit. Jinak na to už dávno existuje metodický pokyn z ministerstva, pro STK, ale oni se většinou neobtěžují si jej přečíst celý, natož s ním pak seznámit zákazníka, co vlastně má dělat. Te text je na stránkách MDCR, si ho najděte, jestli vás to zajímá - není tam sám, jsou tam spousty jiných věcí, např. stanoviska k zápisům kol do TP atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommate Odesláno 26. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2005 záleží kdo tam na di sedí. pokud je tam rozumný člověk, tak vyjde vstříc, ale pokud narazíte na hňupa můžete oběhat všechno možné, zaplatit všechny poplatky a oni když si neví rady vás pošlou stejně do pr... to platí i o technikovui na STK já měl oba štítky těsně vedle sebe na vrchu bloku ze strany od řemenice vačky. nejvíc mne točí, když projde stk starý trup co sotva drží pohromadě, a člověka který se snaží postupovat legální cestou nepustí kvůli prkotiny... už nikdy víc:grr nakonec jde ale všechno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BobyD Odesláno 27. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 27. prosinec 2005 Vyjádření k problematice identifikátorů vozidla (VIN, typ motoru, číslo motoru) 1) Typ motoru v dokladech - např. vznětový, 4dobý, benzín, OTTO, prázdná kolonka atd. Typ motoru na vozidle - G6A Výrobní číslo motoru v dokladech - 257611 Výrobní číslo motoru na vozidle - 257611 Hodnotíme typ motoru jako závadu ? Ne. 2) Typ motoru v dokladech - např. vznětový, 4dobý, benzín, OTTO, prázdná kolonka atd. Typ motoru na vozidle - G6A Výrobní číslo motoru v dokladech - 257611 Výrobní číslo motoru na vozidle - 817653 Hodnotíme typ motoru jako závadu ? Ne, pokud z dostupných znaků (tj. benzín, nafta, vstřik, žádné stopy po evidentní manipulaci) vyplývá, že typ motoru s předvedeným vozidlem souhlasí. Hodnotíme výrobní číslo motoru jako závadu ? Ano, doklady s vozidlem musí souhlasit, provozovatel musí úřadu doložit, že použitý typ motoru může být ve vozidle namontován (výrobce vozidla, servisní dokumentace apod.). Poté je nutné provést opravu údajů v dokladech. 3) Typ motoru v dokladech - např. vznětový, 4dobý, benzín, OTTO, prázdná kolonka atd. Typ motoru na vozidle - G6A Výrobní číslo motoru v dokladech - výmaz výrobního čísla Výrobní číslo motoru na vozidle - 257611 Hodnotíme typ motoru jako závadu ? Ne. Proč není opraven typ motoru při výmazu evidenčního čísla? Chyba úřadu při provedení výmazu. Jak se bude postupovat při další technické prohlídce, když na vozidle bude jiný typ motoru, např. F7B? STK kontroluje pouze na základě dostupných znaků, tj. benzín, nafta, vstřik, evidentní znaky po manipulaci a dále podle dostupných dat (databáze ZTP, dokumentace výrobce apod.). Aby byly vyřešeny všechny možné dohady, může si provozovatel vozidla dát na úřadě na základě stanoviska výrobce údaje v dokladech o typu motoru do pořádku, ale nemůžeme ho nutit, aby napravoval předchozí chyby úřadu. 4) Typ motoru v dokladech - G6A (údaj platný pro dané vozidlo) Typ motoru na vozidle - F7B (údaj platný pro vozidlo jiné varianty) Výrobní číslo motoru v dokladech - 257611 Výrobní číslo motoru na vozidle - 257611 Hodnotíme typ motoru jako závadu ? Ano. Jak bude postupovat registrační místo při opravě typu motoru a na základě čeho ho opraví? Na základě stanoviska výrobce či provedené bezpečné identifikace (Cebia, Cardetect, případně Policie ČR apod.), nebo? patrně jde o přeražené číslo. 5) Typ motoru v dokladech - G6A (nesmyslný údaj pro dané vozidlo) Typ motoru na vozidle - F7B Výrobní číslo motoru v dokladech - 257611 Výrobní číslo motoru na vozidle - 257611 Hodnotíme typ motoru jako závadu? Ano. Jak bude postupovat registrační místo při opravě typu motoru a na základě čeho ho opraví? Úřad provede změnu na základě stanoviska výrobce. 6) Typ motoru v dokladech - G6A Typ motoru na vozidle - F7B Výrobní číslo motoru v dokladech - 257611 Výrobní číslo motoru na vozidle - 817653 Hodnotíme typ motoru jako závadu? Ano. 7) Typ motoru v dokladech - např. vznětový, 4dobý, benzín, OTTO, prázdná kolonka atd. Typ motoru na vozidle - vybroušen, úmyslně znehodnocen Výrobní číslo motoru v dokladech - 257611 Výrobní číslo motoru na vozidle - vybroušeno, úmyslně znehodnoceno Hodnotíme typ motoru jako závadu? Ano. Hodnotíme výrobní číslo motoru jako závadu ? Ano. Jak bude postupovat registrační místo, opraví typ motoru v dokladech a na základě čeho? Úřad opraví typ motoru pouze na základě bezpečné identifikace motoru (dle skrytých znaků -Cebia, Cardetect, případně Policie ČR apod.), pokud se nepodaří motor identifikovat je vozidlo technicky nezpůsobilé k provozu dle § 37 zákona č. 56/2001 Sb. Může to být i důvodem k podání trestního oznámení kvůli podezření z trestné činnosti. 8) Typ motoru v dokladech - např. vznětový, 4dobý, benzín, OTTO, prázdná kolonka atd. Typ motoru na vozidle - G6A (vyznačeno neoriginálním způsobem) Výrobní číslo motoru v dokladech - 257611 Výrobní číslo motoru na vozidle - 257611 (vyznačeno neoriginálním způsobem) Hodnotíme typ motoru a jeho vyznačení jako závadu? Ano. Hodnotíme výrobní číslo motoru a jeho vyznačení jako závadu ? Ano. Jak bude postupovat registrační místo při opravě typu motoru a na základě čeho ho opraví? Na základě stanoviska výrobce či provedené bezpečné identifikace (Cebia, Cardetect, případně Policie ČR apod.), nebo? patrně jde o přeražené číslo. 9) Typ motoru v dokladech - např. vznětový, 4dobý, benzín, OTTO, prázdná kolonka atd. Typ motoru na vozidle - vyrezlý, částečně čitelný, nečitelný ve všech znacích, chybějící štítek s označením typu motoru Výrobní číslo motoru v dokladech - 257611 Výrobní číslo motoru na vozidle - vyrezlý, částečně čitelný, nečitelný ve všech znacích, chybějící štítek s označením výrobního čísla motoru Hodnotíme typ motoru jako závadu? Ano. Hodnotíme výrobní číslo motoru jako závadu ? Ano. Jak bude postupovat registrační místo při opravě typu motoru a výrobního čísla motoru? Vyžádá si stanovisko výrobce, co je ve vozidle za motor. V jednodušších případech (např. motor ve Škodě 120) postačí stanovisko STK či stanice měření emisí. Na základě jakých dokladů opraví registrační místo typ motoru? Viz předchozí odpověď. Nechá registrační místo vyznačit typ motoru a výrobní číslo motoru na vozidle a jak? Buď se úředně vyrazí typ motoru, způsob vyražení se uvede do dokladů vozidla, vyfotí a založí do spisu, nebo se provede pouze zápis do dokladů o „zániku“ typového označení, důležité znaky motoru se vyfotí do spisu. Při dalších prohlídkách STK pak kontroluje pouze na základě dostupných znaků, tj. benzín, nafta, vstřik, evidentní znaky po manipulaci (v těchto případech však musí provozovatel počítat s problémy při následných technických prohlídkách). 10) Typ motoru v dokladech - G6A Typ motoru na vozidle - G6A (vyznačeno neoriginálním způsobem) Výrobní číslo motoru v dokladech - 257611 Výrobní číslo motoru na vozidle - 257611 (vyznačeno neoriginálním způsobem) Hodnotíme typ motoru a jeho vyznačení jako závadu? Ano. Hodnotíme výrobní číslo motoru a jeho vyznačení jako závadu ? Ano. Jak bude postupovat registrační místo při opravě (legalizaci) takto vyznačených údajů? Pokud se problém na základě bezpečné identifikace vyřeší - viz body 4) a 8), uvede se do dokladů poznámka o způsobu vyznačení typu a výrobního čísla, vyznačení se vyfotí a založí do spisu. Při dalších prohlídkách STK pak kontroluje shodu podle poznámky v dokladech, v případě pochybností hlásí závadu. 11) Typ motoru v dokladech - G6A Typ motoru na vozidle - nevyznačeno (výměna nového bloku motoru) Výrobní číslo motoru v dokladech - 257611 Výrobní číslo motoru na vozidle - nevyznačeno (výměna nového bloku motoru) Hodnotíme typ motoru (nevyznačení typu motoru) jako závadu? Ano, nový blok motoru, typ není vyznačen a není známo, zda-li odpovídá. Hodnotíme výrobní číslo motoru (nevyznačení výrobního čísla motoru) jako závadu ? Ano, nesoulad s doklady. Jak bude postupovat registrační místo? Nutné stanovisko výrobce, bezpečná identifikace, doklad o nabytí k novému motoru apod. Nechá registrační místo vyznačit údaje na motor a na základě čeho? Buď se úředně vyrazí typ motoru, způsob vyražení se uvede do dokladů vozidla, vyfotí a založí do spisu, nebo se provede pouze zápis do dokladů o „zániku“ typového označení, důležité znaky motoru se vyfotí do spisu. Při dalších prohlídkách STK pak kontroluje pouze na základě dostupných znaků, tj. benzín, nafta, vstřik, evidentní znaky po manipulaci (v těchto případech však musí provozovatel počítat s problémy při následných technických prohlídkách). 12) Vozidlo USA Typ motoru v dokladech - G6A Typ motoru na vozidle - nezjištěn (nevyznačen) Výrobní číslo motoru v dokladech - 257611 Výrobní číslo motoru na vozidle - 257611 Hodnotíme typ motoru (nevyznačení typu motoru) jako závadu? Ne. 13) Vozidlo USA Typ motoru v dokladech - G6A Typ motoru na vozidle - nezjištěn (nevyznačen) Výrobní číslo motoru v dokladech - neregistrováno, proveden výmaz Výrobní číslo motoru na vozidle - 257611 Hodnotíme typ motoru (nevyznačení typu motoru) jako závadu? Ne. Hodnotíme vůbec motor v takovém vozidle? Ano, pouze na základě dostupných znaků, tj. benzín, nafta, vstřik, evidentní znaky po manipulaci nebo pokud je i po výmazu původní číslo z dokladů zřejmé. 14) Vozidlo USA Typ motoru v dokladech - např. vznětový, 4dobý, benzín, OTTO, prázdná kolonka atd. Typ motoru na vozidle - nezjištěn (nevyznačen) Výrobní číslo motoru v dokladech - neregistrováno, proveden výmaz Výrobní číslo motoru na vozidle - 257611 Hodnotíme typ motoru (nevyznačení typu motoru) jako závadu? Ne. Hodnotíme vůbec motor v takovém vozidle? Ano, pouze na základě dostupných znaků, tj. benzín, nafta, vstřik, evidentní znaky po manipulaci nebo pokud je i po výmazu původní číslo z dokladů zřejmé. 15) Vozidlo s krytem motoru nebo zástavbou motorového prostoru natolik hustou, že nelze provést kontrolu typu a výrobního čísla motoru bez částečné demontáže těchto prvků Typ motoru v dokladech - G6A Typ motoru na vozidle - kontrola neprovedena Dle věstníku dopravy č.20/1998 se kontrola v těchto případech neprovádí (typ uveden pod krytem motoru nebo zakrytý zástavbou motoru). Ano, neprovádí. Registrační místo ale chce, aby se kontrola typu motoru provedla, nebo? při přistavení vozidla na registrační úřad ke kontrole nebyl zjištěn žádný kryt motoru. Je zde rozpor s tvrzením STK, doporučujeme kontrolu provést. Může registrační úřad požadovat provedení a zhodnocení typu motoru a na základě čeho? Úřad to může požadovat na základě důvodného podezření, což je např. vozidlo měnící neustále provozovatele, vozidlo po několika přestavbách apod., STK hodnotí na základě dostupných znaků a provedení motoru. 16) Vozidlo individuálně dovezené v době, kdy začínala povinnost vybavení vozidla třícestným řízeným katalyzátorem Typ motoru v dokladech - např. vznětový, 4dobý, benzín, OTTO, prázdná kolonka atd. Typ motoru na vozidle - G6A Údaj v dokladech (TP+OTP) - třícestný řízený katalyzátor nebo údaj 83-02B Skutečnost na vozidle - vozidlo není vybaveno třícestným říz. katalyzátorem Hodnotíme typ motoru jako závadu? Ano. Hodnotíme nevybavení vozidla třícestným řízeným katalyzátorem jako závadu? Ano. Hodnotíme nevybavení vozidla třícestným řízeným katalyzátorem jako závadu, i když víme, že typ motoru „G6A“ pro dané vozidlo nikdy nebyl vyráběný s třícestným řízeným katalyzátorem? Ano, vozidlo dle dokladů bylo schváleno s katalyzátorem, je podezření na neoprávněnou výměnu motoru. Pozn.: 83-02B může být v některých případech malých vozidel splněno i s neřízeným katalyzátorem. 17) Individuálně dovezené vozidlo Typ motoru v dokladech k vozidlu ze země původu nebo z výpisu tech. údajů - G6A Typ motoru na vozidle - uvedeno pod krytem motoru nebo nezjistitelné z důvodu zástavby motorového prostoru Hodnocení typu motoru se provádí pouze na základě doložených dokladů? Ano. Provádí se fyzická kontrola typu motoru? Ano, pouze na základě dostupných znaků, tj. benzín, nafta, vstřik, evidentní znaky po manipulaci. Na základě čeho je možno požadovat od žadatele, aby demontoval kryt motoru pro provedení kontroly typu motoru? Na základě důvodného podezření („podezřelý“ zápis v dokladech ze země původu, znaky po demontáži motoru, nový blok atd.). 18) Individuálně dovezené vozidlo Typ motoru v dokladech k vozidlu ze země původu nebo z výpisu tech. údajů - G6A Typ motoru na vozidle - vyrezlý, nečitelný Hodnocení typu motoru se provádí pouze na základě doložených dokladů? Ne, jedná se o závadu, nutná kontrola (stanice měření emisí, stanovisko výrobce), nelze brát do registru neověřená auta s nečitelnými identifikátory. Nemělo by se na motor vyznačit náhradní technologií označení typu motoru a na základě čeho? Buď se úředně vyrazí typ motoru, způsob vyražení se uvede do dokladů vozidla, vyfotí a založí do spisu, nebo se provede pouze zápis do dokladů o „zániku“ typového označení, důležité znaky motoru se vyfotí do spisu. Při dalších prohlídkách STK pak kontroluje pouze na základě dostupných znaků, tj. benzín, nafta, vstřik, evidentní znaky po manipulaci. 19) Individuálně dovezené vozidlo Typ motoru v dokladech k vozidlu ze země původu nebo z výpisu tech. údajů - G6A Typ motoru na vozidle - nezjištěn, (nevyznačen) Hodnocení typu motoru se provádí pouze na základě doložených dokladů? Ano, pouze na základě dostupných znaků, tj. benzín, nafta, vstřik, evidentní znaky po manipulaci. Nemělo by se do technického průkazu vyznačit, že vozidlo nemá vyznačen typ motoru a na základě čeho? Ano, na základě stanoviska výrobce, že tento typ není označen. 20) Individuálně dovezené vozidlo z USA VIN v dokladech k vozidlu ze země původu - ABCVVVXXXZZZ01234 VIN vyznačený na vozidle - souhlasí s doklady k vozidlu, ale není vyražen na karosérii, je uveden pouze na štítku za sklem Nemělo by mít takové vozidlo výjimku ze zákona zapsanou v technickém průkazu? Ano. Hodnotíme stav, kdy vozidla nemají vyražen VIN na karosérii, ale je uvedený jenom na štítku za sklem a ani zapsanou výjimku o VIN v tech. průkazu při periodické (pravidelné) technické prohlídce jako závadu? Ano. 21) VIN na vozidle VIN v dokladech k vozidlu - ABCVVVXXXZZZ01234 VIN vyznačený na vozidle - souhlasí s doklady k vozidlu, ale v okolí VIN je evidentně znát, že část plechu s nositelem VIN je z jiného vozidla a je převařena do tohoto vozidla Hodnotíme VIN a jeho okolí jako závadu? Ano. Jaký bude další postup na registračním místě? Vozidlo je na základě § 37 zákona technicky nezpůsobilé k provozu. Aby se stalo znovu technicky způsobilým, musí být perfektně doloženo, jak k tomuto zásahu došlo, způsob nabytí vozidla, případně jeho částí, musí být vyloučena trestná činnost – musí být provedena tzv. bezpečná identifikace vozidla, např. akreditovaným zástupcem, specializovanými firmami (Cebia, Cardetect), případně Policií ČR. Teprve pokud bude stoprocentně vyloučeno podezření z trestné činnosti, lze vozidlo „legalizovat“, vyrazí se úředně původní VIN nebo úřední číslo – podle toho, co se zjistí při identifikaci vozidla. Při jakékoliv pochybnosti o vozidle zůstává toto technicky nezpůsobilé. Úřad dále musí řešit, zda nedošlo k trestné činnosti, tj. zda vozidlo či jeho část nebylo odcizeno. Pokud se navíc prokáže, kdo změnu VIN neoprávněně provedl, hrozí mu dle zákona č. 56/2001 Sb. pokuta až do výše 50 mil. Kč. Lze zrušit technickou způsobilost takto upraveného vozidla a na základě čeho? Vozidlo je technicky nezpůsobilé na základě § 37 zákona. Lze trvale vyřadit vozidlo s takto upraveným VIN z registru vozidel a na základě čeho? Trvalé vyřazení z moci úřední není možné. Vozidlo s takto upraveným VIN je jenom nezpůsobilé k provozu nebo ztrácí technickou způsobilost vozidla? Vozidlo je technicky nezpůsobilé na základě § 37 zákona. Neměl by registrační úřad u vozidla s takto upraveným VIN zapsat záznam o této skutečnosti do technického průkazu, aby se předcházelo dalším problémům v STK? Jde o závažnou informaci o vozidle, která z hlediska úřadu patří do úředních záznamů v TP. V případě bezpečné identifikace vozidla a po vyloučení trestné činnosti musí úřad také udělat poznámku do dokladů o způsobu vyřešení. 22) Výrobní štítek vozidla Při technické prohlídce nebo evidenční kontrole bylo zjištěno, že na vozidle není výrobní štítek Hodnotíme tento stav jako závadu? Ano. Jaký bude následný postup registračního úřadu v takovém případě? Celý případ je plně v kompetenci provozovatele vozidla a úřadu, Ministerstvo dopravy neuděluje žádné výjimky, vozidlo musí být opatřeno výrobním štítkem náhradního provedení nebo pokud je to možné, tak výrobním štítkem, který výrobce dodá jako náhradní díl. V případě, že výrobce vozidla vydá prohlášení, že výrobní štítek jako náhradní díl není schopen dodat, musí vozidlo vybavit výrobním štítkem náhradního provedení provozovatel vozidla na svoje náklady. Dříve než je vozidlo vybaveno náhradním výrobním štítkem a uskutečněn zápis do dokladů k vozidlu, musí provozovatel vozidla předložit úřadu doklady o provedení bezpečné identifikace vozidla, tj. ověření, že se jedná skutečně o vozidlo s daným číslem VIN, odpovídající údajům v technickém průkazu a že s ním nebylo manipulováno. Toto ověření může v prvním kroku provést akreditovaný zástupce výrobce, pokud sám nebo případně prostřednictvím svého dealera (značkového servisu) je schopen jednoznačně identifikovat dané vozidlo. Pokud akreditovaný zástupce není schopen vozidlo řádně identifikovat, doporučujeme ve druhém kroku nabídky specializovaných firem (Cebia, Cardetect atd.), případně služby Policie ČR. Samozřejmostí je provedení fotodokumentace a její založení do spisu vozidla. Lze vůbec přihlásit vozidlo, které nemá výrobní štítek a tato skutečnost je zjištěna při evidenční kontrole, do registru vozidel nebo tento problém musí řešit původní vlastník vozidla v místě původní registrace? Nutno vyřešit před přeregistrováním, evidenční kontrolu při přeregistraci je nutno chápat jako ochranu nového vlastníka. Za jakých podmínek má vlastník vozidla možnost získat náhradní štítek a na základě čeho? Viz předchozí odpověď. 23) Výrobní štítek vozidla Při technické prohlídce nebo evidenční kontrole bylo zjištěno, že údaje na výrobním štítku nejsou v souladu s technickým průkazem (např. hmotnosti vozidla) Hodnotíme tento stav jako závadu? Ano. Jaký bude následný postup registračního úřadu v takovém případě? Úřad to řeší na základě stanoviska výrobce, nejlépe opravou údajů nebo poznámkou v technickém průkazu. Za jakých podmínek lze opravit údaje v technickém průkaze a na základě čeho? Viz předchozí odpověď. Lze vůbec přihlásit takové vozidlo, které nemá nesoulad údajů na výrobním štítku oproti technickému průkazu a tato skutečnost je zjištěna při evidenční kontrole, do registru vozidel nebo tento problém musí řešit původní vlastník vozidla v místě původní registrace? Nutno vyřešit před přeregistrováním, evidenční kontrolu při přeregistraci je nutno chápat jako ochranu nového vlastníka. 24) Ostatní Při vydání nového technického průkazu za ztracený se do nového technického průkazu nevyznačuje výrobní číslo motoru, i když je nadále registrované (nebyl proveden výmaz výrobního čísla, pouze vydán nový technický průkaz) a ani se neopravuje typ motoru (např. vznětový, 4dobý, OTTO a podobně) Je tento postup registračního úřadu správný? Ne, výmaz čísla motoru lze provést pouze na základě kladné evidenční kontroly, která je dalším nutným dokladem k provedení tohoto úkonu z důvodu zamezení legalizace kradených vozidel (§ 12 odst. 2d) zákona č. 56/2001 Sb.). Rovněž je správné při vydání nového technického průkazu opravit typ motoru, vlastník vozidla se tak vyhne následným problémům. S pozdravem Ing. Josef Pokorný pověřen řízením odboru asi mas na mysli toto ze? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.