Sign in to follow this  
Followers 0
Jája

Startování a otáčky

11 posts in this topic

Poslední dobou se mi stává, že nemohu nastartovat, nebo když už chytne, tak pouze na nízké otáčky ( asi 400 ) a na přidání plynu nereaguje. Taky když mají otáčky klesnoust na volnoběžné, spadnou na 400-500 hned zase vyletí na 1000 a to se několikrát opakuje než se srovná. Mám P306 1.6 r.v98.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Příčinou by mohla být špinavá škrtící klapka, špatný krokový motorek nebo potenciometr. Nevyloučil bych ani svičky nebo zapalovací kabely popř. zapalovací lišta. Nevím co z toho 306 má.

Každopádně zkus použít hledání. Tyhle problémy se zde řeší neustále...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škrtící klapku jsem čistil, krokový motorek taky (pokud je to ta věc,která je pod sacím potrubím,do které vede hadice od vzduchového fitru do sání z druhé strany než je škrtící klapka), svíčky jsou nové. Jak poznám špatný potenciometr,krokový motorek? Mohl by to dělat snímač otáček?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Špatný krokovací motorek se pozná tak, že se pístek různě viklá, lze s ním otáčet. Potenciometr jsem nikdy nerozdělával...

Co takhle kvalita benzínu, benzinové čerpadlo....

Zkoušel jsi diagnostiku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diagnostiku jsem nezkoušel, ale chystám se.

Jinak dík za odpovědi.

Pokud máte někdo nějaký nápad, nebo řešil podobný problém, napište prosím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řeším stejný problém, ale už jsem z toho vedle. Ty otáčky mi dělají když motor vychladne částečně. Za studena to nedělá. byl jsem i na diagnostice, ale nic nenašli, žádná chyba. Postupně jsem vyměňoval regulátor otáček, cívku, začalo mi to dělat po výměně alternátoru, nevím jestli to může mít spojitost. Jako užiivateli auta mi to připadá, že je tam někde studený spoj, který se prostě po zahřátí odpojí, nebo není správně zapojen. Když se auto zahřeje, jede jako oheň, žádný problém. Pokud to vyřešíš, byl bych vděčný, kdyby se ozval zde. Předem děkuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 306 jsem řešil kolísající otáčky a zdechající volnoběh dvakrát, jednou byl v háji krokový motorek a jednou lambda sonda.

Ten krokový motorek, pokud už je špatný (a nemusí to být jen vychozený píst) tak nestačí jenom vyčistit, musíš ho vyměnit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

byz tebou bych to vsechno prosel a jak rikam co je spatny tak vymenit ale necistit ten krokovej motorek se ti vyplati koupit novej a budes mit pokoj a jistotu.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedávno jsem řešil podobný problém na P406 2,0 97kW. Vyčistil jsem krokovej motorek vč. osazovací komůrky - bylo to trochu lepší. Tak jsem zkusil vyměnit těsnicí \"O\" kroužek na krokovým motorku (původní byl ztuhlej) - výsledek OPRAVENO, otáčky nekolísají.

O kroužek má vnitřní průměr 19mm a tl. 2,5mm. Cena opravy - kroužek 2Kč/kus + 5 minut vlastní práce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolik asi stojí ten krokovej motorek na P306 1.6 8V r.v98 ? Na TU5JP je to řešeno asi jinak, pokud je to ta věc,která visí zespodu na sacím potrubí,do které vede hadice od vzduchového fitru a pak do sání z druhé strany než je škrtící klapka nebo tam ani není?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukazál bych ti to na 2.0 na fotkách. U 306 nevím ale podle toho co píšeš by to mohl být krokáč... Je v těch místech. Nějaký 306tkař se určitě najde a přesně ti to popíše.

Co jsem zde různě četl tak krokáč vyjde na pár tisíc. Dobrý výběr dílu je zde: http://auto.klucka.cz/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.