Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

zvýšená spotřeba, černý kouř 2.2 JTD (4HW)


kavol

Recommended Posts

Nazdar.

V poslední době mi přišlo, že mi jde nějak spotřeba nahoru, pak to stálo v servisu (výměna hlavy, achjo :-( ) a po návratu je to ještě horší, už je jasné, že to není jen zdání - když jsem se čistě mimo město, s lehkou nohou (snažil jsem se dávat si na to pozor, podle aktuální spotřeby jsem zkoušel i co s tím udělá řazení) dostal na nějakých 9 l a dlouhodobý průměr (se značným podílem města) mám asi 8,5 l, tak je jasný, že šlo něco do háje. Navíc často to dost hnusně kouří, což by ukazovalo na nedostatek vzduchu, a to hlavně pod 2000 ot. Taky to netáhne jak bych si představoval.

Turbo by mělo být ok, navíc to by byl problém spíš při vyšších otáčkách. Už jsem si vyzkoušel prasklou hadici, při opravě to měli v servisu překontrolovat celý, snad jim můžu aspoň trochu věřit ...

Co jsem koukal tady na fóru, obvykle se obviňuje z problémů swirl. Jako test se doporučuje odpojit hadičku a natáhnout přes jinou pusou, jestli drží podtlak. To bych řekl, že drží fest, když jsem zabral z (resp. do) plných plic, tak mi to pěkně vcuclo jazyk, jak jsem to zacpal, a dýl než asi 20 sekund jsem to nevydržel, nejsem masochista :-)

Další co jsem našel byla rada na zaslepení podtlaku -

- to jsem zkusil dneska ráno, a nezdá se mi, že by to mělo jakýkoliv pozitivní vliv, spíš naopak. (Neměl jsem možnost projet se mimo město, ale na okamžitý spotřebě jsem viděl chvíli přes 30 l, to se mi nestává ...) Navíc jak jsem z diskuse pochopil, bývá to spojeno s hlášením chyby, což na mě zatím nic neřve.

Nicméně měl bych k těm hadičkám doplňující dotaz - jsou tam dvě, jak poznám, že jsou správně zapojený?

Když jsem byl před nějakou dobou na měření výkonu, tak už se to klukům nezdálo, že náběh tý křivky je pomalej, a spekulovali, že se to občas dusí kvůli nějakýmu ventilu, kterej zatuhává. (Bohužel já trubka jsem si nezapamatoval, o čem přesně mluví.) Nicméně ten někde zespod pod motorem našli a zkonstatovali, že chodí dobře.

Napadá někoho něco, co bych ještě mohl amatérsky zkontrolovat? Teď jsem se s tou hlavou docela vydal z peněz, navíc na mátině autě by to chtělo rozvody a spojku (důchodkyně si to sama nezaplatí ...), tak se mi nechce s Phedrou zase do servisu, navíc do drahýho, neb můj garážník se ve francouzích vyzná jen mechanicky. A jezdit s tím se mi taky nechce, jednak teď mě ještě čekají prázdninový vejlety a co kvůli tomu propálim nafty navíc, to by bylo účelnější vrazit do opravy, a taky černej oblak za autem není zrovna příjemná záležitost (po městě se pohybuju i pěšky a na kole, taky nejsem rád, když mi někdo jinej hulí pod nos ...) Ach jo :-(

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukal jsi jak na tom ten swirl je s páčkou na klapky v hlavě a zda vůbec zasouvá a vysouvá napojený? Mě to taky nic nehlásilo a měl jsem ho v háji. Hadičky bych ti musel nafotit jak jsou zapojený v té spleti a neoznačení nic nepoznám. :-) Jinak vstřiky ještě další varianta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, na páčku jsem neviděl, to je snad na endoskop ... Popravdě nenapadlo mě to zkoumat, četl jsem hlavně o děravý membráně. Stačí s tím nějak hnout rukou, nebo mi někdo musí šlapat na plyn a abych koukal, jestli se hne sama?

Hadičky jsou tam dvě co by se mohly plést, o jedné mluví ten příspěvek, co jsem odkazoval, druhá je zapojená do stejného bastlu o kousek níž. Stačí popsat, kde má být druhý konec jedné z nich, předpokládám, že pokud jedna vede správně, druhá musí taky, nebo je tam těch možností víc?

Na vstřiky bych to neviděl, při tunění se tvářily v pořádku, až na jeden (ale v normě), což se projevovalo mírnou nepravidelností, která se odstranila po prolití čističem. Od toho nemám ani 10 t. km a poctivě přidávám VIF. I když jak o tom přemýšlím, s tím zhoršením po servisu, kdysi jsem kdesi četl, že jim zrovna nesvědčí jen tak ležet, pokud nejsou vyčištěný a nakonzervovaný, a bez hlavy to stálo snad měsíc ... zkusím znova nějakou chemii. Ale stejně se mi to nezdá, v záběru na vyšší otáčky mi to přijde, že problém není, se špatnejma vstřikama bych čekal taky pokles výkonu ... nebo ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dám taky něco ze své  807.Nejdříve mě odešlo turbo dal jsem nové ale auto začalo  kouřit a moc nejelo tak  nadešla výměna váhy vzduchu,to pomohlo velice ale auto stále kouřílo tak jsem vyměnil egr ventil a hle kouř ustal a auto si jen ševelí.Třeba to pomůže.Při výměně váhy šla spotřeba o 1L dolů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyjo to je na palici, na ten spodek swirlu fakt nevidim, ani když jsem se pokoušel nastrčit tam telefon abych to zabral foťákem, mám přímo okolo toho nějakou trubku. No, ráno, jak to bude studený, tak tam zkusim nějak zalomit ruku.

Hltnoměr (MUHEHE :-)) mám novej - řešil jsem to tu: http://www.peugeot-club.com/topic/39155-vaha-vzduchu/?do=findComment&comment=1713821

- ovšem už jsem si vyzkoušel, že mít něco novýho vpodstatě nic neznamená ... Jaký by teda asi tak měla dávat hodnoty, nebo jak poznám, že není v pořádku?

Být to egr, tak to mě teda nepotěší, dva litry za novej a nevim kolik práce. To se mi nechce nechat dělat jen tak co kdyby. Ale u toho bych čekal, že si bude auto stěžovat? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně FAPu bych odpověděl, že jsem psal, že chci šetřit prostředí nižší spotřebou a správným spalováním, tomu překážka ve výfukovém systému a režim s přesycením naftou a pálením aditivačních svinstev moc neprospívá, ale jako laik bez možnosti auto zvednout samozřejmě nevím, co tam kde je nebo není namontované, auto jsem koupil z druhé ruky :-)

Tlak v railu bohužel nezkontroluju, poněvadž přes ELM327 to nepřečtu a plnokrevnou diagnostiku jsem ještě nezprovoznil (nějak si to nerozumí se starým strojem s XP, pomoc vítána ...) Nicméně vzpomínám si, že kdysi se tam měnil nějaký ventil, takže to je teoreticky další věc, kde by to mohlo haprovat (problém nemusel být jen v tom ventilu, že). Ach jo ...

Vstřiky jsem říkal, že se chystám prolít nějakou chemií, uvidim ... nezdá se mi, že by kvůli nim šlo auto takhle rychle do háje - nemám na tom ani 15 t. km, až na ten jeden jsou z původního motoru, se kterým to lítalo jak z praku a nečadilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak prozatím to vypadá, že hlavní cena za správný tip půjde za Semirem: teď po studenu se mi nějak povedlo odhrnout tu změť bordelu, tahal jsem podtlak pusou, a vidím, že swirl chodí krásně, ale za nic netahá - mám ulomenou tu spojku na konci páčky. No tak teda ... tohle musel ten plantážník při skládání motoru vidět, pokud se to nepovedlo urvat přímo jemu. :-/

No nic, jdu objednat novej, sice by se to nejspíš dalo nějak nabastlit, ale asi to nestojí za ty štrapáce. Poznámka pro budoucí hledající: číslo dílu Fiat 9634885880, Peugeot 0363.94 - pro 2.2 JTD/HDi 4HW - ten s krátkým táhlem.

Dám pak vědět, jestli/jak to pomohlo, anebo jestli to byl jen jeden z problémů a budeme hledat dál (ty vstřiky proleju tak jako tak) ... zatím dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím zda s křížkem po funuse, ale SWIRL na té na díly mám- nový stojí 807,-Kč v Peugeotu u nás. Kupoval jsem si nový pro sebe taky byl prasklý, starý jsem si ale opravil a mám ho rezervní. Dle roku je starý z 2007 tak že už ho někdo měnil, odchází to často. Pak pokud je to dlouho nefunkční zanesou se klapky v hlavě které SWIRL ovládá a je po srandě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže swirl vyměněn - nakonec jsem to s dopomocí nakopnutím klukem v servisu zvládl sám, viz 

Na vstřiky jsem tentokrát koupil blbost, co se leje do nádrže, takže musím ještě něco ujet, než se to propláchne, a rovněž tak spotřebu uvidím až časem. Nicméně kouří to furt, takže určitě budu ještě řešit. Fakt bych uvítal, kdyby mi zatím někdo napsal (nebo odkázal, neumím najít), jaký hodnoty jsou normální u tý váhy vzduchu?

@Semir103: Já jsem pořídil za 770, chtěl jsem novej, když jsem četl, jak moc je to poruchové. Sehnal jsem to s výdejním místem v Brně, sice si teda ženská udělala zbytečný výlet, protože napsali, že je to nachystané dřív než skutečně bylo, no ale stihnul jsem to do víkendu, myslel jsem, že pojedu, a nakonec nic, to jsem to nemusel tak hrotit, achjo. Můj je dle naražené značky originál z roku 2003, nevím, jestli někdo měnil jenom membránu nebo nějakým zázrakem neodešla ... každopádně tedy teď budu mít taky do rezervy (to táhlo se dá vyřešit). Nicméně teda doufám, že mi schováváš ty světla, jen co zas trochu našetřím ... :-)

Upraveno uživatelem kavol
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28.7.2016 at 20:13, Lubo§ napsal:

Ked mas FAP (funkcny) tak neexistuje aby si videl cierny dym za autom cize najprv si skontroluj FAP, dalej tlak v raily ci ta neopusta cerpadlo a vstreky na tom mozu byt tiez zle aj ked pises ze su v pohode pokial neboli na stolici nevies na 100 % ich stav

Tak jsem konečně částečně zprovoznil diagnostiku ... prosímtě pod čím ten tlak, co mám zkontrolovat, v PP2000 najdu, a případně jakou by měl mít hodnotu? (Pokud to nepíše sám, třeba tlak turba jsem našel a k tomu píše očekávanou hodnotu ...)

V 28.7.2016 at 18:59, Cyrďák napsal:

Dám taky něco ze své  807.Nejdříve mě odešlo turbo dal jsem nové ale auto začalo  kouřit a moc nejelo tak  nadešla výměna váhy vzduchu,to pomohlo velice ale auto stále kouřílo tak jsem vyměnil egr ventil a hle kouř ustal a auto si jen ševelí.Třeba to pomůže.Při výměně váhy šla spotřeba o 1L dolů.

K EGR jsem našel hodnoty "RCO elmag. ventilu EGR" a "RCO elmag. ventilu klapky EGR", za jízdy mi to hází třeba 86 a 49% ve chvíli, kdy ženská praštila do printscreenu při nějakým mírným rozjezdu tak asi 1800 ot., to je normální? Kolik to má dávat a co to vlastně znamená, "Regionální Centrum Olomouc" to asi nebude? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Novy FAP ma na voľnobeh cca 0,1 kPa a jazdeny ale dobry ma cca 0,4 kPa vsetko nad touto hodnotou znamena ze filtru konci zivotnost alebo je tesne pred regeneraciou najlepsie keby si odsledoval regeneraciu a potom zmerat diferencny tlak na volnobehu. Neviem ako sa to vola v PP2000 ale ja to hladam stale pod diff. presure alebo tlak a neviem ci uz nase autobusi nevedia aj napisat na kolko % je uz FAP zaplneny ale stym ti nepomôzem lebo som to nejako neskumal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl tlaků plynů před/za je minimální, v tom to není. Ale nějak nevidím tlak nafty, akorát nějaký korekce na vstřikách, a to lítá +- 2 ... to je normální? (Hergot neudělal jsem si v autě screenshot, a teď si nevybavím, jak to tam přesně bylo.)

Blbý je, že auto řve všechny možný chyby, ale zrovna jednotka motoru si vůbec na nic nestěžuje, aby mě to nějak navedlo. Jinak MAF jsem dneska odměřil na volnoběh okolo 7, na čtvrt-půl plynu asi 40, a nejvyšší hodnota, co jsem viděl, přes 120 ... zkusím ještě vrátit vyčištěnou původní váhu vzduchu, co to udělá a co ukáže.

Nicméně skoro začínám mít podezření, že je někde blbě nějaká hadice; asi přece jen navštívím servis, už z toho padaj brikety - jako fajn, že jsem svým amatérským zkoumáním našel tu ulomenou koncovku na swirlu a spravil si to, ale v tý džungli, co všecko vede z jedný strany na druhou a zase zpátky, aby se prase vyznalo, a já jsem jen člověk :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, kavol napsal:

zkusím ještě vrátit vyčištěnou původní váhu vzduchu

Tak nezkusím, při pokusu o vyčištění jsem si to samozřejmě polámal :-( Takže auto je v Transervisu, budu reportovat, co mi tam najdou ... Pro zajímavost, borec nastřelil tip na váhu vzduchu a hadice, což je nadhozeno výše, takže jsem se dobral k tomu, kde by hledali profíci :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Update: Tak hadice prý ok, váhu vzduchu by museli změřit nějak složitěji než co píše ŘJ a na to tam bude člověk až příští týden, achjo. No, radši si preventivně píšu Semirovi jestli ještě má z toho auta co rozprodává.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Další aktualizace: Semir má skutečně bod za ten nenapojený swirl - po výměně jsem se na delší cestě o víkendu dostal na průměr 7,3 l, tedy téměř do normálu (papírově mám 7,4 kombinovanou a čistý mimo-město to nebylo). Problém jsou pořád rozjezdy resp. obecně záběr, to žere jak malej tank; rozumím, že to auto je těžší atd., ale takhle strašný to předtím nebylo. Navíc teda furt z toho padaj brikety ...

Před cestou zpátky jsem nalil čistič na vstřiky, v tomto nepozoruju změnu.

Váhu vzduchu jsem zatím nezkoušel, a v servisu jsem ještě nebyl (prvně zkusím jinou, než abych platil za to, aby mi řekli, že se to má stejně vyměnit).

Jedinej tlak nafty co jsem nakonec našel viz obrázek - pod zátěží asi 1300, na volnoběh okolo 300, to jsou hodnoty v pořádku?

Tlak turba mezi asi 1100 a 2400 ... normálka? (Rozdíly proti požadovanýmu píše minimální.)

PP2000-tlak_paliva-plny_plyn.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Další aktualizace: Vyměnil jsem včera váhu vzduchu za origoš od Semira (díky ...) Nevim, co je ta vymontovaná za prasárnu, ale jak je ta dvojice plíšků, tak jeden tam nemá, a jak je jeden plíšek samostatně, tak to má otočený na druhou stranu a místo plíšku má něco, co vypadá skoro jako dioda. Ale zase když se podívám, co jsem tady 2. srpna psal o hodnotách, co jsem na ní naměřil, tak graf z dnešní jízdy do kanclu ukazuje vpodstatě to samý, co jsem popisoval slovně. Tak nevim.

Současný stav je takový, že před tímto posledním zásahem jsem se naposled dostal mimo město (dálnice klídek 110-120 s občasným vytočením do 150 na předjetí a spoustou uzavírek 80-100 + průjezd dědinama + průjezd Jihlavou + přes Okříšky na Třebíč) na 7,1 dle počítače, s popojížděním po Třebíči jsem v Brně končil na 7,4, pak reset a po městě průměr 9,5 (s hodně lehkou nohou a po relativně čistých trasách, takže mi to přijde hodně). Po výměně váhy mám zatím průměr po Brně 10,2, takže to vypadá na zhoršení, ale zatím mám najeto málo a s jednou změnou oproti mé obvyklé trase, takže to není moc vypovídající; hlavně uvidím teď co to udělá mimo město.

Takže mě pořád trápí vysoká spotřeba v pomalejším provozu a ten kouř. Teda kouř mi přijde, že se s tou druhou váhou zlepšil, nicméně stejně za mnou dneska na křižovatce zůstal oblak viditelný v zrcátku :-(

Z posbíraných rad mi tedy asi zbývá ten EGR, nicméně vzhledem k ceně a že si to nevyměnim na koleně, abych to jen tak zkusil, to teda dám do servisu, jestli zjistí, co s tím je. Tož jdu na to šetřit :-/

p.s. Není dobré po výměně zapomenout zapojit konektor, ECU si tu chybu pamatuje, nestačí připojit aby zmizla, třeba promazat :-(

com.fr3ts0n.ecu.gui.androbd.1472111581389.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kavol: Mně ta spotřeba přijde OK, K řešení je ten kouř, to jo. Přes prázdniny jsem najel cca 3000 km asi tak jako popisuješ to "mimoměsto" a při průměrné rychlosti 55 km/h jsem na 7,3 = spokojenost, tvých 7,1 je pohoda. Čistý město (poskoky 2 - 4 km, průměr do 30 km/h) 9,5 - 10,5 normálka, 2.2 HDi prostě níž nedostaneš, ty rozjezdy holt žerou - vidím to teď s Ideou 1.4 v benzínu: je o víc než půl tuny lehčí a čistý město 7,8 .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sawoy: Tak spotřeba 7,1-7,4 mimo město by mi přišla v pohodě při normální jízdě, ne když se snažím, na kolik nejmíň se dostanu, ale budiž. Horší je, že jakmile tam něco je, tak to jde neúměrně nahoru - kdyby bylo těch městskejch 9,5 poskakování po semaforech a kolonách, tak je to zlatý, ale když je z toho třetina po rovný silnici, kde nedávám přednost, třetina po rychlostní, a jenom dva semafory[*], a fakt se snažim, tak mi to přijde dost.

Hlavně totiž i jen při mírným záběru do kopečka mi to píše okamžitou třeba 17 litrů v místě, kde vím, že mi oktávka hlásí max 8,5 - jo, ta podle tankování na průměru trošku kecá, ale je to v desetinkách, tak snad okamžitá nebude úplně mimo, a rozdíl hmotnosti je jen asi 10%, takže je docela blbost, aby to žralo dvojnásobek ... škoda, že jsem to na Phedře neměl odsledovaný ve známejch místech ze dřív, kdy jsem tyto problémy neměl ...

Jinak tedy to mimoměsto dneska: Do Třebíče průměr 8,1, zpátky do Brna jsem to stáhnul na 7,9, přitom 2/3 z toho návratu jsem měl na střeše loď, takže to spíš mělo jít nahoru. Každopádně tedy poněkud víc než předchozí cesta, tak jsem z toho šachování s váhou nějaký rozpačitý ...

No a taky se mi stalo, před Vladislaví z kopečka to jen tak lechtám, ukazuje 2,5 a najednou to skočilo na 6, aniž bych hnul s plynem nebo cokoliv, a během tak 3 sekund to spadlo na 2,7 a pak zpátky 2,5 ... To je fakt divný (už jen proto, že ta okamžitá není tak úplně okamžitá, je to za nějakej poslední čas, obvykle to reaguje mnohem pomalejš; na těch šest rovných to skočilo fakt zničeho nic, proto si to pamatuju jak mě to zaujalo, zrovna jsem na to čuměl, a dolů pod tři taky dost rychle, snad s jednou mezihodnotou někde kolem 4,5 nebo něco takovýho - přitom když třeba začnu brzdit motorem, tak mu to teda trvá o dost dýl než začne ukazovat nulu).

[*] Pravda, jeden semafor blbě do kopce a chytnu ho skoro pokaždý - nakopat někaminteligentovi, co to tam nechal postavit, on tam určitě jezdit nemusí, aby si to tam denně užíval. Přitom já tam nepamatuju kolony na odbočení, to se tam tvoří spíš teď, a že by se tam stávaly nehody, o tom taky nevim, takže nevim, co se tím semaforem vlastně řeší, kromě toho, abysme měli ve městě zase o něco horší vzduch, jak to tam všichni na rozjezdu do kopce túrujou, a z kopce místo aby jeli na neutrál, tak taky zbytečný brždění a rozjezd (fýr zichr, kdyby náhodou někdo nechytl červenou, tak je tam teď snížená rychlost, takže brzda/rozjezd tak jako tak, míň nebo víc) :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...