Jump to content

120W RMS repraky bez zosiku


mathiasx
 Share

Recommended Posts

Zdravim ľudia,

som ešte začiatočník, mám svoje prvé auto 206-ku. A chcel by som vytlmit predné dvere, a kupiť nové reproduktory. Tlmenie dverí budem riešiť  http://autohifi-ady.sk/index.php?id_product=2646&controller=product dúfam že mi 12 kusov stačí na predné dvere.

Hlavne chcel by som vedieť že či moje rádio Pioneer DEH-P4600MP 50W RMS nebude mať problém utiahnuť pravdepodobne tieto repráky 120W RMS. http://autohifi-ady.sk/index.php?id_product=2717&controller=product. Stačí bez zosiku alebo mám kúpiť nejaký ten zosilovač aspoň 100W RMS?

A druhá otázka moja je že keď dám reproduktory na MDF dosku šírky 2 cm, či potrebujem na tú dosku MDF krúžok. DIKI za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

12 kusu ??? Jeden plát mi stačil na plechy + vnitřní plech = jedny dveře, + tlumící na tapec.

 

Mrkni do mého vlákna, sice 207, ale uvidiš jak to krásně stačilo. Adaptéry a vše je skoro stejné, mužeš to dat i do původních adaptérů, stači jemná uprava, jen si ohlídat hloubku repro, MDF nebude asi ani potřeba.

 

Repro ti půjdou, ale nedá tomu víc štávy než může, to radio.

 

Pokud v budoucnu nedaš zesik, kup klidně i levnější repro, Gladen,Audison ..např ty gladeny hrají nádherně, néjlepe se porad na www.ahifi.cz  Pokud dobře vytlumíš, tak to zahraje dobře.

 

Dej si koaxialy dozadu, zahraje lépe, dopředu stačí levnější komponenty, neboť ti hrají do kolen stejně.

 

Leda že bys v budoucnu dělal komplet hudbu.

 

206:

http://www.autohificlub.cz/forum/9-autohifi/1484153-ma-prvni-instalace-p206

 

Moje 207:

https://www.peugeot-club.com/topic/99168-pug-207-14-hdi-1-odstin-sedi/#entry1649547

Edited by laky56
Link to comment
Share on other sites

Aha tak fakt som to prehnal s tym tlmenim. Veci chcem objednat z Kosic kvoly zaruke. Diki za linky. Uz som rozmyslal aj nad nejakym zosikom, no mne ide hlavne a kvalitu hudby a nie hlasitosť. Tak neviem či sa mi oplatí kupovať zosik alebo skôr nové rádio na kvalitnú hudbu a jak to cele doladiť aby mi to pekne a kvalitne hralo. Subwoofer nechcem. Tak na zaciatok s tlmenim maximalne by som investoval 250€ ale neviem ci neskor by som uz nekupil nove radio a mozno zosik ked mi spravi kvalitnejsiu hudbu. No hudbu nechcem nahlas pustat skôr chcem kvalitnu hudbu.

Edited by mathiasx
Link to comment
Share on other sites

Ty gladeny vzadu co mam, hrají výborně, zvlášt ve své cenové relaci. Subwoofer jsem také vyloučil, kvuli velikosti kufru ( maximalně udělat do bočního tapecu v kufru, aka JBL co se davalo ) 

 

Pokud nechceš zesik, mužeš koupit radio s DSP, kolem 5000,- ( 170E cca .. ) a repro do 3000 ( 110E ), případně nejdřív repro, dle toho jak to bude hrát.

 

Zadní dveře budeš dělat taky ?? Bude ti to tam hrát lépe. První bych udělal je, nějaké koaxialy a kvalitně vytlumit, vnitřní a vnější plech, tapec nějakým molitanovým typem tlumení / mdf deska. 

 

Dopředu pak komponenty 2-3 tisíce,  ( 80-120E ). Takhle drahé repro už jsou fakt na zesik.

 

 + cca 6 plátu anticor na všechny dveře.

Link to comment
Share on other sites

Nesouhlasím, pokud dobře naladíš a pošleš fader víc dozadu, tak ti to hezky podkreslí, a dodá basovou složku, víc než když ti to bude řvát vepředu do nohou a rvát uši, i při nižší hlasitosti. 

Zepředu ti budou hrát vyšší tony + výškáče.

 

A mužeš si nastavit pozici kde sedíš, a dostaneš takovej "surround" :D

Edited by laky56
Link to comment
Share on other sites

To jsou teda rady. :o Dozadu nic nedávej a zainvestuj dopředu jak si měl původně v plánu. Nevidim smysl v tom cpát něco dozadu kvůli tomu, že přední budou hrát do nohou, těma vzadu to nevytrhneš (ještě navíc koaxiálama), protože ty už tuplem budou hrát do..ele, navíc tim rozbiješ prostor. To že ti bude hrát středobas do nohy nehraje až tak velkou roli, ty nejou tolik směrový jako výška, kterou budeš mít v nejideálnějšim případě namířenou na hlavu. Pozice posluchače se nastavuje časovýma korekcema, kterýma se zpozdí jednotlivý repráky oproti zbytku, faderem se jen utlumí. ;) Kolik W maj repráky ti může být jedno, to jak hlasitě budou na danym výkonu rádia hrát udává jejich citlivost (zjednodušeně).

Link to comment
Share on other sites

Už sa teším na ten surround :D asi to bude nejak takto, dopredu dám komponenty od JBL GTO6508C a dozadu dám Ground Zero GZRF 52XII a na dvere kupim ten STP Anticor G. Dvere by som chcel lepiť vnútorný aj vonkajší plech, tak asi kúpim rovno ten balík 12ks na všetky 4 dvere a poriadne ich vytlmim viac som už nechcel možno tak za tapec dať molitan? Nieco take http://autohifi-ady.sk/index.php?id_product=1007&controller=product zas on ma 2cm vojde mi to tam vôbec? Ty keď si svoje lepil nelepil si iba vonkajší plech (ten okolo repro) lebo tak 1-2 pláty sa mi zdá málo ak chcem celé dvere vytlmiť?

Edited by mathiasx
Link to comment
Share on other sites

To jsou teda rady. :o Dozadu nic nedávej a zainvestuj dopředu jak si měl původně v plánu. Nevidim smysl v tom cpát něco dozadu kvůli tomu, že přední budou hrát do nohou, těma vzadu to nevytrhneš (ještě navíc koaxiálama), protože ty už tuplem budou hrát do..ele, navíc tim rozbiješ prostor. To že ti bude hrát středobas do nohy nehraje až tak velkou roli, ty nejou tolik směrový jako výška, kterou budeš mít v nejideálnějšim případě namířenou na hlavu. Pozice posluchače se nastavuje časovýma korekcema, kterýma se zpozdí jednotlivý repráky oproti zbytku, faderem se jen utlumí. ;) Kolik W maj repráky ti může být jedno, to jak hlasitě budou na danym výkonu rádia hrát udává jejich citlivost (zjednodušeně).

Prosím vieš mi to presnejšie vysvetliť aký je rozdiel keď mám 140W RMS reproduktory a zosilním ich na ten výkon alebo ich nezosilním a budú hrát len na 50W RMS? Ja som myslel že je rozdiel v hlasitosti.

Edited by mathiasx
Link to comment
Share on other sites

To jsou teda rady. :o Dozadu nic nedávej a zainvestuj dopředu jak si měl původně v plánu. Nevidim smysl v tom cpát něco dozadu kvůli tomu, že přední budou hrát do nohou, těma vzadu to nevytrhneš (ještě navíc koaxiálama), protože ty už tuplem budou hrát do..ele, navíc tim rozbiješ prostor. To že ti bude hrát středobas do nohy nehraje až tak velkou roli, ty nejou tolik směrový jako výška, kterou budeš mít v nejideálnějšim případě namířenou na hlavu. Pozice posluchače se nastavuje časovýma korekcema, kterýma se zpozdí jednotlivý repráky oproti zbytku, faderem se jen utlumí. ;) Kolik W maj repráky ti může být jedno, to jak hlasitě budou na danym výkonu rádia hrát udává jejich citlivost (zjednodušeně).

 

 

To je teda rada  :o  podle plánu - narvat zbytečně drahé, které stejně nevyužije na max, možna ani ne na pulku.  To už je lepši do te ceny koupit dopředu + dozadu. 

A je rozdíl pozice a fader, ano, asi neumíš číst a nepochopil jsi to. Psal jsem to i odděleně, jako dvě samostatné věci. 

Ano zjednodušeně....

 

Citlivost by měla přesáhnout u reproduktorů o velikosti 165mm a vyšší 90dB/1W/1m a výkon RMS by neměl přesáhnout 60W RMS. Na autorádio reproduktory s impedancí 4 ohmy.

 

To mathiasx :

 

Vnitřní i vnější, asi sem to nevyfotil, mam utlumený.  Jinak ty JBL GTO jsem slyšel, a není to ono. Radši např. 

U-DIMENSION EL COMP 6 V2 , DLS M6.2

 

Mělo by se vejít v pohodě, kdyžtak se to zmáčkne, místa je dost.

Edited by laky56
Link to comment
Share on other sites

Samozžejmě je rozdíl jestli do nich budeš prát 50W, nebo třeba dvakrát tolik. Psal jsem ale o tom, aby si se nedíval jen na výkon reproduktorů, ale i na jejich citlivost. Když se rozhodneš pro zapojení bez zesilovače, tak vyší citlivost repráku znamená větší hlasitost při stejnym dodanym výkonu... Pořád nechápu, proč by je nevyužil a měl místo toho kupovat něco horšího a něco ještě horšího nacpat dozadu, dveře zřejmě plánuje tlumit kvalitně, tak nevím proč dávat něco horšího. A kdyby to s rádiem nebylo ono, vždycky může přidat zesilovač. S horšíma měničema to určitě lepší nebude. Ale udělej si to jak uznáš za vhodné.

Link to comment
Share on other sites

Samozžejmě je rozdíl jestli do nich budeš prát 50W, nebo třeba dvakrát tolik. Psal jsem ale o tom, aby si se nedíval jen na výkon reproduktorů, ale i na jejich citlivost. Když se rozhodneš pro zapojení bez zesilovače, tak vyší citlivost repráku znamená větší hlasitost při stejnym dodanym výkonu... Pořád nechápu, proč by je nevyužil a měl místo toho kupovat něco horšího a něco ještě horšího nacpat dozadu, dveře zřejmě plánuje tlumit kvalitně, tak nevím proč dávat něco horšího. A kdyby to s rádiem nebylo ono, vždycky může přidat zesilovač. S horšíma měničema to určitě lepší nebude. Ale udělej si to jak uznáš za vhodné.

Diki uz uvazujem iba o tom ze repro dam iba dopredu. :) Cim dalej rozmyslam tak tým viac penazi do toho idem narvat.  Vzadu som nikdy nemal repraky, takze mi ani chýbať nebudú si myslím do 206 odporucaju iba ovaly ale ani tie nechcem len nech mi to vpredu hraje lepsie ako teraz. Zosik rozmyslam kupit tento http://autohifi-ady.sk/index.php?id_product=2922&controller=product . No repraky zatial som nevybral. V najhorsom tieto slimky http://autohifi-ady.sk/index.php?id_product=2583&controller=product.  :myslim  Mozte mi poradit cca v tej cene. DIKI  :papa 

Link to comment
Share on other sites

Samozžejmě je rozdíl jestli do nich budeš prát 50W, nebo třeba dvakrát tolik. Psal jsem ale o tom, aby si se nedíval jen na výkon reproduktorů, ale i na jejich citlivost. Když se rozhodneš pro zapojení bez zesilovače, tak vyší citlivost repráku znamená větší hlasitost při stejnym dodanym výkonu... Pořád nechápu, proč by je nevyužil a měl místo toho kupovat něco horšího a něco ještě horšího nacpat dozadu, dveře zřejmě plánuje tlumit kvalitně, tak nevím proč dávat něco horšího. A kdyby to s rádiem nebylo ono, vždycky může přidat zesilovač. S horšíma měničema to určitě lepší nebude. Ale udělej si to jak uznáš za vhodné.

Ale když tam da repro skoro za 10 tisíc, prostě to nebude takovej rozdil bez zesilovače, než kdyby koupil levnější. A levnější neznamena horší :D to je jak s koaxialama do zadních dveří.. Pokud nebudeš dělat hudbu za 20 klacku, tak např stredobasy dozadu jsou nesmysl, záleží na investici, musíš mít pak i dobréj zesik, woofer, dražší kabely, kapacitator, aby se to využilo naplno. V 207 mam i pozici řidiče tak, ze mám přední i zadní repro stejně daleko. Ve fabii jsem mel dražší hudbu, a ano, tam jsem zadní neměl, mel jsem v platu, + v kombi se to jinak rozléhá, třeba co mám ve focusu, tak tam jsou skvěle udělaný dveře z výroby, kožený atd, a hraje to totálně jinak.

Pokud nyní uvažujes o zesiku, tak dopředu je dat už je dobra volba, i tak by to chtělo dozadu něco, nevím jak to zni v 206. Kamarád ma udělaný woofer a přední repro a paráda.. Bez zesiku ****

Link to comment
Share on other sites

Ale když tam da repro skoro za 10 tisíc, prostě to nebude takovej rozdil bez zesilovače, než kdyby koupil levnější. A levnější neznamena horší :D to je jak s koaxialama do zadních dveří.. Pokud nebudeš dělat hudbu za 20 klacku, tak např stredobasy dozadu jsou nesmysl, záleží na investici, musíš mít pak i dobréj zesik, woofer, dražší kabely, kapacitator, aby se to využilo naplno. V 207 mam i pozici řidiče tak, ze mám přední i zadní repro stejně daleko. Ve fabii jsem mel dražší hudbu, a ano, tam jsem zadní neměl, mel jsem v platu, + v kombi se to jinak rozléhá, třeba co mám ve focusu, tak tam jsou skvěle udělaný dveře z výroby, kožený atd, a hraje to totálně jinak.

Pokud nyní uvažujes o zesiku, tak dopředu je dat už je dobra volba, i tak by to chtělo dozadu něco, nevím jak to zni v 206. Kamarád ma udělaný woofer a přední repro a paráda.. Bez zesiku ****

Budu mi stačiť repráky do predných dverí a zosik si kupim tento a dam ho do mostika http://autohifi-ady.sk/index.php?id_product=2922&controller=product . No v manualy pise toto

RMS Power @ 4  ohm CEA Standard CEA-2006-A: 4 x 90 W (1% THD+N)

RMS Power @ 4 ohm Bridged CEA Standard CEA-2006-A: 2 x 260 W (1% THD+N) 2 x 320 W (10% THD+N)

THD: < 0,09 %

Tie hodnoty sú ok. THD viem že je celkom ok ale THD+N neviem či tie hodnoty niesú priveľké.

Link to comment
Share on other sites

Nenapíšu to přesně jak to je, až tak do toho nevidim, takže jenom pro představu... THD udává harmonické zkreslení na sinusovym signálu. Samozřejmě čim menší číslo, tim shodnější (míň zkreslený) je signál na výstupu oproti vstupu. Takže nějakým THD 10% bych se asi nějak nezabýval. :-) Každopádně rozdíl oproti rádiu ve kterym je "šváb" co ti dá na kanál tak 20W a u toho už se dost zapotí poznáš snad i s každym rozumnym zesilovačem i na sebehorších měničích, sám to mám vyzkoušený. Ten zesilovač vůbec nevypadá zle, ale rozhodl bych se, jak budeš chtít pokračovat dál. Kdybys chtěl zůstat jen u předků, tak bych možná volil jen dvoukanál a za ty peníze klidně lepší. Na co můstkovat 4 kanál že jo... To by získalo smysl, kdybys v budoucnu chtěl na zbylý dva kanály pověsit sub. Pak by zas připadalo v úvahu, jestli mu nedopřát vlastní monoblok, nebo silnější dvoukanál. To už záleží jen na tom co všechno do budoucna plánuješ a kolik tam míníš nasypat.

Link to comment
Share on other sites

Další věc... Výkon zesilovače se dá celkem snadno odhadnout. Podívej se jaký má jištění, vynásob si to napětím palubní sítě a máš zhruba představu kolik W by měl zdroj zesilovače zvládnout odebrat. Když k tomu vezmeš v úvahu účinost klasickýho spínanýho zdroje která je myslim nějakých 50-70% (už je to dávno co jsem se tim zabýval, tak plácám), tak si uděláš pěknou představu o reálnym výkonu zesilovače. Když si pak spočítáš, že by měl pojistku 20A což by odpovídalo odběru asi tak 280W a výkon by měl napsanej 2x200W tak je asi jasný, jak to s nim bude. :-D Jestli někde melu z cesty, tak mě někdo opravte, ale zhruba takhle by to mělo být.

Link to comment
Share on other sites

Další věc... Výkon zesilovače se dá celkem snadno odhadnout. Podívej se jaký má jištění, vynásob si to napětím palubní sítě a máš zhruba představu kolik W by měl zdroj zesilovače zvládnout odebrat. Když k tomu vezmeš v úvahu účinost klasickýho spínanýho zdroje která je myslim nějakých 50-70% (už je to dávno co jsem se tim zabýval, tak plácám), tak si uděláš pěknou představu o reálnym výkonu zesilovače. Když si pak spočítáš, že by měl pojistku 20A což by odpovídalo odběru asi tak 280W a výkon by měl napsanej 2x200W tak je asi jasný, jak to s nim bude. :-D Jestli někde melu z cesty, tak mě někdo opravte, ale zhruba takhle by to mělo být.

No hej tak na wikipedii som pozeral ze to THD a THD+N sa pocita inac. No dočítal som sa že THD=Total Harmonic Distortion. THD+N= Total Harmonic Distortion + Noise. Niesom dobry v tej fyzike ale myslim si ze predsa tam bude nejaky rozdiel a mozno tych 10%THD+N je v skutocnosti len 0,09% THD alebo tak nejak. No ja to len typujem lebo nepoznam to chcel som nech mi to niekto skusi vysvetliť. Ale diki za to vysvetlenie toho vykonu. Píše sa v manuály o poistke 35A. Tzn. že 14,4*35=504W*ucinnost 0,65=320W. No zas papier veľa znesie sa zvykne rozprávať. Kamarát tiež má poistku 30A ale reélne vie zo zosiku vycucať iba do 23A, jednoducho viac neda zosik. Takže asi poistka tam môže byť aká chce keď nám prúd nedá očakávaný výkon.

Edited by mathiasx
Link to comment
Share on other sites

No to že neodebral tolik co má pojistku je normální.Záleží taky jak moc ho dokážeš vybudit signálem z rádia a ta pojistka taky musí být nějak dimenzovaná... Je to jen orientační pro představu. Navíc si nemyslim, že bys ty předky potřeboval nějak zvlášť honit, když nekoupíš něco s mizernou citlivostí. Na ten magnát sem nekoukal, u toho GZ se mi líbí, že je celkem vybavej co se týče filtrů,ale víc ti s tim výběrem asi neporadim, nic z toho co chceš kupovat jsem neměl.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...