raa Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Zdravim, právě jsem koupil 806 2.0i (motor RFU, 1997) a zajímalo by mne, jakou máte běžně spotřebu... Máte nějaké tipy, jak s tímto autem jezdit - co dělat/nedělat? Pozorujete nějaký větší rozdíl ve spotřebě vzhledem k zatížení/obsazení auta? Dík, Honza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Ahoj,zase já - první měřená spotřeba byla,až jsem jel na dovolenou.Ono totiž jsem čepoval a zvyklý na feldu,jsem při 45 litrech zastavil a obešel auto,jestli to někde neteče ven,víc jsem nebral.Že nádrž bude kapánek větší,mě tehdy nenapadlo,má 80 nebo 90?.Před odjezdem na Slovensko - termály Podhájská jsem naplnil po okraj.Jel jsem přes kopce a pak po jejich dálnici (dálnice a ne roleta s dírama,jako u nás) 130 km/h a s klimatizací,pět lidí.Najeto 600 km a spotřeba 9,16 litru.Další spotřebu jsem změřil při běžném pojíždění do práce (10km) a po okolí - 9,20 litru.Jezdím s lehčí nohou na plynu,z kopců a do křižovatek dojíždím na volnoběh.P806 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Dodatek - benzín 2,Oi rok 1999. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raa Posted August 7, 2005 Author Share Posted August 7, 2005 Původně zaslal: Kubis Dodatek - benzín 2,Oi rok 1999. rv 1999, takže to máš předpokládem šestnáctiventilovej motor, který je úspornější než starší osmiventilová verze... je v tom docela chaos - podle manuálu má motor 2.0i 8V psanou spotřebu 11.8--7.2--9.4, ale v techničáku mám psáno 14.1--8.6--10.6. Že by to bylo jen jinou metodikou měření, nebo je víc variant motorů 2.0i/89kW ? BTW: ve vlákně pytlak5 píše: a merim spotrebu porad, zalezi na tom jak se jede. P806 - motor 2.0i, Kdyz jedu tak 90-100km/h po dalnici mam spotrebu 6,5l benzin nebo 7,5 l plyn, pri 130 je spotreba 9l benzin 10l plyn, pri 150 je spotreba 12l benzin 13l plyn, kdyz jedu co to da asi 15l plyn [upravil dne 8.8.05 raa] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raa Posted August 7, 2005 Author Share Posted August 7, 2005 Všechny P806 mají podle manuálu bez ohledu na motor nádrž 80l Nepodařilo se mi ale zjistit, kdy se rozsvítí rezerva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Ahoj,ještě jednou mrknu do velkého techničáku.Spotřeba tam je,ale počet ventilů...?Mrknu a napíšu.P806 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tvrsek Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Ahoj, mám totéž, stejný ročník. Měřil jsem poslední dobou 2x spotrebu na tankováni cca 60l do plné nádrže. Jednou to bylo 8,9 podruhe 9,2. Z toho cca 1/3 po městě, žádné vytáčení, po dálnici jezdívám stabilně 120. V zimě jsem neměřil, ale mohlo to brát v mrazech odhadem i přes 10. Naštěstí jsem předtím měl Sierru, která brala stejně, takže teď je větší komfort za stejný peníze , jinak to ale na benzín úsporný není a kdybych jezdil řádově víc km než teď, do 806 bych nešel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raa Posted August 10, 2005 Author Share Posted August 10, 2005 Díky za odpovědi, takže závěr je, že se s tím dá \"normálně\" jezdit něco málo přes devět litrů... To zní rozumně Dnes mně v servisu vyměnili děravou podtlakovou hadičku a resetovali řídící jednotku, takže volnoběh snad už nebude lítat mezi 500 a 1800 otáček... Od zítřka tedy jedím za devět Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Ahoj,dnes mám s sebou velký techničák a tam se píše: motor výrobní číslo - RFU (už nic víc) max. rychlost 177 km/h spotřeba paliva EU 93/ spotřeba město 13,8l při 90km/h 8,1l při 120km/h 10,0l. Jak jsem uvedl,zatím jsem změřil dvakrát (9,16 a 9,20 litru).A jestli to má (rok 1999) 8 nebo 16 ventilů v techničáku není .Když jsem vlezl \"pod\" auto ,moc chytrý jsem z toho nebyl.Příští rok nechám seřídit ventily v ozdravovně (krom jiných nutností) a zeptám se na to odborníků.P806 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raa Posted August 14, 2005 Author Share Posted August 14, 2005 Původně zaslal: Kubis Příští rok nechám seřídit ventily v ozdravovně (krom jiných nutností) a zeptám se na to odborníků.P806 Seridit ventily? No ja nevim, zeptej se radeji v servisu... Nemas motor ze stare Skodovky, abys musel kazdorocne serizovat ventily Myslim, se ventily serizuji jen kdyz sundavas hlavu (=vymena tesneni) nebo po 250tkm. Tesnost valcu/pistnich krouzku je pry kolem 500tkm (to mi rekli u me 309GTI). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Ahoj,máš pravdu,na MB1000 jsem si ventily a vůbec vše dělal sám.Na feldě 1,6 ventiltyčky tlačil olej,tam se to nedělalo vůbec.Tady to po nastartování klepe,po minutě se asi prohřeje lambda a klepání téměř zmizí.Tak jsem myslel jestli se to nemá zkontrolovat.Tady je vidět jak mi schází manuál.Podle tachometru při koupi najeto 95 000km,věřit tomu,neodtočil něco nějaký koumal,aby se to lépe prodalo?Připadám si svými dotazy jako kdybych přišel k autům poprvé.No k tomuto ano a já jsem zvědavý.P806 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raa Posted August 15, 2005 Author Share Posted August 15, 2005 Původně zaslal: Kubis Ahoj,máš pravdu,na MB1000 jsem si ventily a vůbec vše dělal sám.Na feldě 1,6 ventiltyčky tlačil olej,tam se to nedělalo vůbec.Tady to po nastartování klepe,po minutě se asi prohřeje lambda a klepání téměř zmizí.Tak jsem myslel jestli se to nemá zkontrolovat. Jestli ma motor RFU hydraulicka stavitka ventilu casem zjistim, objednal jsem si workshop CD Na klepani nema lamdasonda vliv, ta ridi jen bohatost smesi ve strednich otackach podle mnozstvi kysliku ve vyfukovych plynech... Motory maji obvykle cidlo klepani nekde ve hlave... Ke klepani (detonacnimu horeni) dochazi vice pri nizsich teplotach horeni (=studeny motor) -> muzes zkusit lepsi benzin, tj. Natural98, s vyssim oktanovym cislem. Ja zatim jezdim na Natural 95 a zda se to OK. Tady je vidět jak mi schází manuál.Podle tachometru při koupi najeto 95 000km,věřit tomu,neodtočil něco nějaký koumal,aby se to lépe prodalo? Podle mne si s tim dneska nikdo nenamaha. Cena auta je prakticky jen funkci roku vyroby a benzin/nafta. Vybava a kilometricky prubeh nema velky vliv (pokud neni extremni). Nez jsem koupil svoji P806, tak jsem jich zkouknul asi 15, a vsechny staly skoro stejne v rozpeti 30 tisic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Ahoj,s cenama mám podobné zkušenosti,vodítkem je rok výroby.P806 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Ahoj,další měřená spotřeba 70 litrů/700km jsem zkoušel (nehonit) jezdit do 2200-2800 otáček a max. do 90 km/h. P.S. těch 70 litrů jsem koupil včas, druhý den to dobře přitli.P806 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Ahoj.Další spotřeba 78litrů/756km.Někde v pokecu se mluvilo o přípravcích do oleje - tak tato spotřeba je s takovým přípravkem (STP).Myslím,že se tu už ale ukazuje vliv chladného počasí.P806 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parkis Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Zdravím Vás, tak co se týče spotřeby, tak mám 2,0 Turbo a dlouhodobou spotřebu mi to ukazuje 10,5 litru/100 km. A to je tak 1/2 po městě. Lehká noha je nezbytá, ale dá se i zadivočit. Navíc palubnímu počítači nejde moc věřit, nebo? jsem měřil spotřebu při cestě do Prahy (ze Zlína) a na počítači byla 9,2l, ale podle projetého benzínu jsem jsem to zvládl za 7,5l. Tak nevím. Koupil jsem 47 litrů a najel jsem na to 620km průměrnou rychlostí 120km/h. Máte někdo stejnou zkušenost?? Jinak teď v zimě o litr navíc jen to fikne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Ahoj,další spotřeba,kdy popojíždím 4 km do práce a zpět:77,1litru/716km = 10,78 .P806 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Ahoj.Teď v mrazech startuje zatím spolehlivě,i v -23°C,ale spotřeba se zdvihla na 12,5 litru.P806 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubis Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Ahoj.Popojížděčky v mrazech za 12,87 litru (počítáno z 660km).P806 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
majklc Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Mám najeto na 2.0 litru 89kw cca 15 tisíc a průměrnou spotřebu kolem 9 litrů. Beru vždy plnou a vše zapisuju. V zimě kolem 10 litrů, v létě do Chorvatska ve 2 lidech pod 8 litrů a to jsem jel tak 140 po dálnici 100 mimo dálnice. Normálně jedu tak půl město půl mimo město a spotřeba na těch 9 litrech a to se neloudam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.