Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nedovření dveří


Guest Neutronek

Recommended Posts

Guest Neutronek

Tak tu mám další špek. Dneska ráno otevřu dveře, nasednu, zavřu dveře, ty se ale nezamknou a hned se zase otevřou. Opakoval jsem to xkrát, prostříkal jsem kontaktolem kontakty a nic.

Otázka tedy, co s tím je a co se s tím dá dělat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Neutronek

Tak mi to v práci nedalo, šel jsem na parkoviště a násilím jsem to vyřešil. Zmáčkl jsem tlačítko na zavření dveří a jak to bylo ve fází zamykání, zatlačil jsem silně na dveře a ono se to zamklo. Pak šlo zase normálně otevřít a zavřit pomocí klíče.

Možná jsme měl štěstí, takže otázka stále trvá, co se s tím dá dělat a co je viníkem že se to nechce dovřít a zamknout?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiež sa mi to raz stalo. Chyba bude skôr niekde v aktuátore vo dverách, ktorý nedostal správne info o polohe dverí.

Ono na tom zázraku totiž sú aktuátory na každej strane tri. Dva vo dverách a jeden v stĺpiku. Každý jeden musí dať presné info o polohe dverí aby BSIčko vedelo kedy má spomaliť a potom dotiahnuť dvere, resp. kedy má zastaviť pri otváraní.

Nejakým nedopatrením sa stalo, že jeden aktuátor (zrejme ten, ktorý dáva info o priblížení dverí pri zatváraní) mal zlú hodnotu a dvere sa nedostali do polohy kedy by mala BSI zacvaknúť zámok. Preto pomohlo to, čo si spravil... vlastne si mechanicky rekalibroval dorazovú hodnotu pri zatvorených dverách.

Je to komplikovaný elektronický systém, ktorý už asi nešiel spraviť zložitejšie... :bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

V minulých dnech mi nedovíraly dveře. Po zavření nedolehly a zase se otevřely.

Postupně jsem zjistil, že při nastartovaném motoru je to lepší (vyšší napětí). Rovněž jsem měl pro manželku vypracovaný nouzový plán - vyjmout pojistku 40 A pod přístrojovou deskou a zavřít dveře ručně, na dojetí domů a do servisu.

Po prostudování předchozího odkazu a podrobnějším zkoumání jsem zjistil, že se neochotně hýbe tzv. Aktuátor ve sloupku B. (Tedy to oko na zadním rámu, kam zacvakne zámek). Takže jak jsem nakonec zjistil, aktuátor B byl občas v poloze \"přitažen\" a proto zámek neměl za co chytit. Během zkoušek nakonec aktuátor B zůstal úplně nehybný, čímž se prozradil.

Rozborka není těžká (je popsána i v anglickém textu):

- zadní sedadlo si srolovat dopředu

- vyjmout boční kryt (vzadu je jeden šroubovací šteft, jinak jen naražený)

- zadní sedadlo do normální polohy, co nejvíc vzadu, přední sedadlo vyklopit

- dole u pásu odlepit gumový kryt, který kryje pás

- příchytku kablíku vyjmout z otvoru, aby kablík měl vůli k pohybu

- odšroubovat a vyjmout dolní navíječ pásu (jinak překáží vyjmutí aktuátoru B)

- odšroubovat a vyjmout aktuátor B

- odpojit jeho konektor

- odstranit plastový kryt (zoubky)

- zkontrolovat jeho stav - já jsem zkusil motor na 12 V i na asi 6 V, točil hezky

- mechanismus jsem protočil rukou - bez problémů

- měření ohmů na mechanismu nemělo úspěch - svorky motoru vykazovaly zkrat, to jsem měl strach, že je to v čudu

- na dvou pinech jsem naměřil také zkrat, který při točení mechanismem zmizel - zřejmě koncák

- NA ŠNEK MOTORU JSEM DAL VAZELÍNU

- a pak to vše zpět sestavil.

- při montáži aktuátoru na rám dveří je třeba dát pozor na horní plastový zoubek - musí zapadnout. Tzn, před nasazením šroubů, aktuátor není volně za rámem, ale je už částečně držen horním plastovým zoubkem a dolním plastovým čepem.

Dveře k mému milému překvapení fungují a aktuátor B má \"veselý\" zvuk.

Dalším příznakem těžkého chodu bylo to, že při otevírání dveří, nejprve se ozvalo silné lupnutí, když zámek \"pustil\" a pak zvuk motoru aktuátoru.

Nyní je to opačně - nejprve se ozve aktuátor B (dveře nepatrně vyjedou) a pak slabší lupnutí, když zámek pustí.

Tak, držte palce, ať je to ta pravá závada a ať to do budoucna funguje.

Pozn: na obr vlevo je na šneku nanesená vazelína, proto vypadá divně.

post-3499-14109633777098_thumb.jpg post-3499-14109633776728_thumb.jpg

[upravil dne 19.10.2013 18:11 od P607Olda]

[upravil dne 19.10.2013 18:13 od P607Olda]

[upravil dne 5.12.2013 11:19 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak bohužel, závada se projevila znovu. Nemilé je, že se projeví tak jednou za dva dny, a když se s autem jede, tak závada zmizí. Takže na diagnostce jsou prý schopni vidět jen okamžitý stav spínačů a pohonů.

No budu bojovat dál. Manželka už umí vyndat pojistku a zavřít dveře ručně, aby v pohodě dojela domů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 5 týdnů později...

Dveře s novými aktuátory zatím fungují.

Původní aktuátory jsem rozebral. Jsou jednoznačně vadné motůrky. Zajímavostí je, že aktuátory jsou vyráběny v Kiekert Přelouč. Motory jsou z Číny. Jedná se zřejmě o kopii Mabuchi, rozměry motoru jsou zřejmě normalizovány a na netu jsou k dostání, za 2 až 3 USD.

Označení FC-280SC-20150, délka hřídele 28 mm. Např. http://www.wayengineer.com/index.php?main_page=product_info&products_id=4557

nebo

http://www.aliexpress.com/store/product/FC-280SC-20150-auto-electric-machine-motor-vehicle-door-motor-8-16V/224898_960213279.html

Choulostivé je sundání šneku - musí se hodně nahřát a nejlepší by bylo udělat si na sundání přípravek.

Pokud byste s tím měli potíže, ozvěte se. Zatím přemýšlím, že bych 2 nebo 4 motory koupil, ale nemám zkušenosti s nakupováním z Číny.

Stejně tak motůrek z aktuátoru \"zámku\" uvnitř dveří - FC-280PD-24105 - závada bývá v něm a dá se zřejmě levně koupit.

Z Kiekert Přelouč zřejmě samotné motory nepůjdou odkoupit, takže nezbývá, než objednat z Číny.

[upravil dne 3.1.2014 19:20 od P607Olda]

post-3499-14109634810168_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Pomůže taky vzít olej ve spreji a nastříkat všechny vodicí lišty, kolečka, táhla - aspoň ty, co jsou vidět.

U stropu samozřejmě opatrně, aby to neteklo na tapacír.

Uprostřed stříkat kolečka při otevřených dveřích - stojíš za vozidlem. Taky nastříkat do zámku.

Dole se ohnout a podívat - běhá tam lanko, takže nastříkat kolečka a lanko. V zadní části je spínač, zkontrolovat, zda chodí lehce.

Kontakty: čistit kontaktolem a jelenicí (hadrem, prstem taky dobrý) zvlášť ten u řidiče v pravé řadě, třetí shora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...