Jump to content

P406 – termostat, výměna - 2,1TD


Kubrt
 Share

Recommended Posts

Návod na výměnu termostatu u motoru 2,1TD. Když už jsme to dělal tak se rád podělím a třeba to někomu pomůže:)

Termostat kupovaný originál v Peugeot servisu – číslo dílu 133872 – na doporučení technika s hodnotou 80°C (existuje i verze s 85°C) – cena 490,- (neoriginál nabízený v Auto Kelly byl ještě dražší – cca 550,-Kč).

Těsnění termostatu (číslo dílu - 1339 66) zakoupeno v servisu Citroen – cena 45,-Kč.

Nemrznoucí kapalina do chladiče originál Peugeot 3l – cena za 1l – 168,-Kč.

Demontáž a montáž:

- Auto nechat vychladnout protože vypouštět horkou kapalinu není nic moc a termostat je blízko výfukových svodů.

- Vypustit chladicí kapalinu spodní trubkou chladiče. Stačí kombinačkama vytáhnout pružinu a pak tahem bez kroucení vyndat hadici. Na hadici je těsnící O kroužek který je lépe vyměnit (číslo dílu 1339 94, cena cca 40,- kč)

- Zvednutí auta na pravé straně a demontáž pravého předního kola, pro snazší přístup je dobré kola vytočit mírně doleva.

screenhunter01sep121232.th.gif

screenhunter02sep121234.th.gif

- Vyšroubovat 3 šrouby držící víko termostatu. Použil jsme malou ráčnu s prodlužovacími nástavci. Všude je málo míst a a je to piplačka. Hadice z víka termostatu není třeba demontovat.

screenhunter04sep121301.th.gif

- Všechny 3 šrouby víka termostatu jsou stejné velikosti M6 (klíč 10) a stejné délky cca 40mm. Pod šroubem „3“ je upevněn držák trubky (nevím k čemu trubka je, ale je blízko výfukových svodů). Pro snazší vyjmutí termostatu je potřeba povolit šroub držáku trubky M5 (klíč 8) a držák pootočit.

- Termostat stačí jemně vyvyklat. Nový se vloží „baňkou\" k motoru. Žádný otvor ani značku pro TOP jsme nenašel takže je natočení termostatu asi libovolné.

- Víko termostatu má osazení pro uložení termostatu s těsněním. Plochy se mě z důvodu nedostatku místa nepodařilo očistit (byl jsem línej odpojit hadice z víka, po jejich odpojení by šlo plochy očistit), ale vše po dotažení těsní.

Je vhodné použít trubicovou svítilnu, protože při práci kolem uložení termostatu je málo světla a prostoru. Návod je jen orientační a za případné poškození nebo dokonce zranení nenesu žádnou odpovědnost!.)

!!! - Pozor na vodotěsnost světla protože při demontáži vytéká z bloku zbytek chladící kapaliny - !!!

!!! - Vzhledem k tomu že se pracuje pod autem důrazně doporučuji auto pořádně podložit a v žádném případě ho nenechávat stát pouze na zvedáku - !!!

[upravil dne 26/10/2009 Béďa]

Link to comment
Share on other sites

pěknej návod, nechal bych ho přesunout do té nové sekce \"urob si sám\"

pro mě je novinka, že jsou dva termostaty na 85° a 80°

mě auto drží při pohodové jízdě v tomto počasí do 130km za hodinu právě teplotu 80°C, asi mam tedy termostat jako ty

jaký jsi měl důvod měnit termostat? jak se projeví závada

jinak :potlesk za hezkej návod

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 9 months later...
  • 1 month later...
  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...