Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rozdíl v sání


beckham-

Recommended Posts

Dobrý den,

po přečtení pár příspěvků zde, jsem se rozhodl pořídit si do auta kit sání. Je zde, ale jeden problém a to rozdíl mezi těmito dvěma produkty. Vypadají velmi podobně, ale liší se názvem a hlavně cenou a nechápu proč. Mohl by mi někdo vysvětlit rozdíl (pokud je) ? http://www.demon-racing.cz/shop.php?akce=cisloproduktu&id=2008041702 a http://www.autofashion.cz/zbozi/produkt-449/sportovni-kit-sani-peugeot-206.html

Mockrát děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: beckham-

Dobrý den,

po přečtení pár příspěvků zde, jsem se rozhodl pořídit si do auta kit sání. Je zde, ale jeden problém a to rozdíl mezi těmito dvěma produkty. Vypadají velmi podobně, ale liší se názvem a hlavně cenou a nechápu proč. Mohl by mi někdo vysvětlit rozdíl (pokud je) ? http://www.demon-racing.cz/shop.php?akce=cisloproduktu&id=2008041702 a http://www.autofashion.cz/zbozi/produkt-449/sportovni-kit-sani-peugeot-206.html

Mockrát děkuji.

co nechápeš? každý produkt je asi od jiného výrobce .je tam rozdíl jak v přívodní trubce tak v samotném carbon. nasávači. A navíc dávej si pozor na ilustrační foto. Ne vždy co je na fotce je to co chceš. ten první odkaz zobrazuje kit pro 106ku i když v popisu je 206!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl by být neměl, u toho prvního je blbě obrázek (jak říká Tom). Mělo by jít teoreticky o stejný produkt, tedy o sání Raceland. Tomu nárůstu výkonu bych možná věřil, resp. mohlo by dojít k mírnému navýšení krouťáku ve vysokých otáčkách díky zprůchodnení sání, ale počítej s tím, že se ti v pomyslné křivce krouťáku vytvoří jedna nebo více \"děr\". Snížení spotřeby je pitomost, už jen proto, že na to budeš víc šlapat. :) Taky počítej s tím, že to sání dělá docela kravál, tak abys pak nebyl překvapenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. Sériové sání je naladěno tak, aby potlačilo vliv rezonancí (resp. posunulo ho nad použitelné spektrum otáček) a křivka průběhu krouťáku byla co nejhladší. Tuningové sání má jiný tvar, délku a objem a tudíž i jiné provozní vlastnosti. Se sacím potrubím mezi klapkou a jeho otevřeným koncem (filtrem) se dá docela vyblbnout - dají se ovlivňovat rezonanční charakteristiky (délka vs. průměr), dokonce jde laborovat i se setrvačností proudu vzduchu (je to hmota jako každá jiná) a jeho rychlostí, což je zase dáno tvarem potrubí. Všechno samozřejmě předpokládá mít sání odizolované od teplého vzduchu. Dá se naladit tak, aby citelně zvýšilo krouťák v určitém spektru otáček, jde to dokonce i bez výrazných \"děr\" v jeho průběhu. Ale udělat takové potrubí už je otázka velkých zkušeností a desítek hodin simulací ve Fluentu.

Takto vzniklo např. na objednávku vyráběné laděné sací potrubí GSR, které posiluje pásmo středních otáček (rezonanční plnění), svým tvarem minimalizuje ztráty ve vysokých otáčkách a efektivně řeší problém s teplým vzduchem (protože je to vícevrstvá silikonová hadice, která saje z prostoru za levou mlhovkou, kde byl původně rezonátor). Nevýhoda je, že to do 3000 otáček netáhne (což vyhovuje mé drahé polovičce) a je to obecně velmi hlučné. Jen pro přestavu, trubka je přes metr dlouhá, má tři ohyby a čtyři změny průměru.

Sání Raceland (v odkazech výše) není ani laděné, ani náporové. Laděné není proto, že tam už od pohledu nikdo nic nepočítal ani nesimuloval, jen navrhl krabici, aby se to vešlo pod haubnu a ohnul rouru tak, aby to vyšlo ke klapce. Náporové není proto, že se tam takhle stejně žádný nápor vzduchu nedostane. Představa, že se škvírou pod kapotou dostane do krabice tolik vzduchu, aby přetlak alespoň ulehčil motoru sání, je poměrně bláhová. Náporové sání má třeba Formule 1, je to ten sosák, co má pilot nad hlavou. Ten funguje, protože má správný tvar, velikost a mimo jiné proto, že monoposty F1 běžně jezdí tři kila za hodinu.

Nelze říct, že je to sání špatné. Poskytuje přísun čerstvého vzduchu, je relativně kvalitně odstíněné od tepla, není restriktivní a má vývod pro připojení odvětrávání (každopádně použít, žádné malé filtříky). Tato konstrukce je vzhledem k délce a průměru trubky výhodná pro provoz ve vysokých otáčkách, tam pomůže nejvíc. V ostatních oblastech může odhalit hluchá místa, které původní sání maskovalo, a křivka bude vypadat přibližně jako ta na obrázku.

První letošní závod jsem musel odjet s provizorním řešením sání, kde byla pouze originál trubka a airbox s vložkou filtru, rezonátor a hadice od něj chyběly. Mezi 3100 a 3800 otáčkami byla ukázková díra, kdy to do té doby táhlo, pak to zlenivělo, přelezlo to tuhle oblast a pak to zase táhlo. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakire:))))tedsi me pripomel jak tuningclubu206 si takhle nejak vysvetloval pouziti xenonu ve svetlech,,do ty doby nez sem si precetl to od tebe sem o tom vedel upe prd..ale te k veci.....!!!!

1,na mym dvoulitru sem nasadil na trubku filtr.....Je poznat že vye vysokych oteckachto ma lepsi reakci na plyn........ale

vyrabi mekdo krom Injenu nejake sani na 206 GTI..ted nemyslim proste tu avizovanou krabičku s trubkou ke klapce:D:Dale proste fakt nejake lepsi kde si v te firme s tim pohrali treba v GSR:)))))))) ja sem nasel jen tohle od injenu a nevim vibec jestli to ma cenu,za tu cenu:D?

http://www.tuning-in.cz/peugeot-206-98-00-2-0-gti-cold-air-intake-od-injen-!!!.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...