carbik Odesláno 10. únor 2008 Sdílet Odesláno 10. únor 2008 Inspiraci jsem našel na těchto stránkách: http://tomas-tnt.webz.cz/start.php?stranka=subwoof Předpoklady a cíle: - auto má standartní tovární rádio Clarion a nechci ho měnit abych nepřišel o ovládání pod volantem a zobrazování na displayi, cíl tedy jen připojit subwoofer na standartní tovární rádio Clarion PU-2471A http://www.4shared.com/file/31867354/ff9a4f53/Clarion_PU-2471A_ISO.html Schéma zapojení ISO konektoru Clarion PU-2471A - toto rádio nemá linkové výstupy, jediná varianta jak připojit zesilovač je použít model který má vysokoúrovňové vstupy, použil jsem aktivní subwoofer Focal Focal BombA 27 V1 - pro propojení jsem koupil sadu autokabeláže pro napojení zesilovače k autorádiu od Dexonu, která obsahuje 16 ks kabel. vidliček 7 mm, 16 ks kabel. vidliček 8 mm, 4 ks kabel. oček Ø 10,5 / 15 mm, ochranná hadice pro kabely, bužírky, stahovací pásky, signálový stíněný kabelový, pár s Cinch konektory, se spínacím vodičem, 6,5 m, napájecí kabel + 6,5 m o průřezu 6 mm2, napájecí kabel - 6,5 m o průřezu 6 mm2, pojistkové pouzdro + pojistka 60 A / 38 mm + dále jsem přikoupil 6m kabelu na připojení repro a 30A pojistku, tak jak vyžadoval Focal Dále následuje pár fotek pořízených během montáže: do kabiny jsem prošel přes gumovou zátku vlevo od nádobky na brzdovou kapalinu - na obr. už protažený + kabel do gumové zátky jsem průbojníkem Ø5mm vyrazil dva otvory pro protažení napájecího kabelu + a -, nasunul na kabely a utěsnil v kabině kabely vyústili napravo od plynového pedálu pro uchycení pojistky bylo třeba vyrobit plechovou úchytku, mezi ní a pouzdrem na pojistku je guma držák pouzdra pojistky je uchycen pod šroubem tlumiče hotový kabel od pojistky ke kontaktu +, pojistka má být do 40cm od baterie + kabel jsem kvůli rychlo upínací spojce na kontaktu baterie připojil až na šroub v pojistkové skříni, v pozadí je vidět zkompletované pouzdro na pojistku - kabely jsem protáhnul nad pedály na levou stranu a přidal ke stávajícímu kabelovému svazku, - spolu s kabelem od rádia jsem vedl kabely dva: - spínací vodič pro zapnutí subwooferu připojený dle schématu ISO konektoru rádia na "+12 SW" - a v sadě zakoupený signálový stíněný kabelový pár, s Cinch konektory pro případ, že bych vyměníl rádio, tedy jen jako přípravu Za zvážení stojí, jestli se nevyplatí vést kabely po pravé straně, protože v prahu jsou rovněž připraveny úchyty pro kabely a jsou prázdné. Navíc to bude pravděpodobně snažší než kolem pojistkové skříně pod volantem. - obnažený střední sloupek v dolní části, kde jsem přestřihnul signál vedoucí k reprákům v zadních dveřích a přes čokoládu napojil nový kabel, který pak vede dozadu do zavazadlového prostoru k subwooferu - vidět je navíječ pásu - kabely mají své označení, který je který se určí dle schématu ISO konektoru rádia a pro jistotu zkoušečkou-zkratem Doplňující fotky: původně jsem zamýšlel tahat kabely středem, proto je sundaná středová konzola aby šel sundat černý plast středního sloupku, musely přední sedadla ven a zadní pro pohodlné tažení kabelů hotovo - spokojenost, čeká mě seřizování Samozřejmě jsem použil knížku "Peugeot206 - Jak na to", bez té by to nešlo. Rekapitulace: - prachy - 4200,- (použitý subwoofer) 910,- (sada kabelů, kabely, pojistka) 24,- (vidličky na vytažení rádia) = 5134,- - práce - celý den 2 lidi, pracovali jsme pečlivě Doufám, že jsme neudělali nějakou závažnou botu, dělali jsme to poprvé. Snažili jsme se kabely tahat místy, kde nebudou mechanicky namáhána. Pořádně jsme je uchycovali a spojovali k sobě lepicí páskou. [upravil dne 10.2.2008 carbik] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BoneDaddy Odesláno 10. únor 2008 Sdílet Odesláno 10. únor 2008 Dobře udělané. :potlesk:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
numeros77 Odesláno 10. únor 2008 Sdílet Odesláno 10. únor 2008 minusovy kable ste nemuseli tahat od baterky...staci ho uzemnit o zadne prave svetlo v kufri...ja to tak mam a ide to... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
carbik Odesláno 10. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 10. únor 2008 musel bych pohledat nejake reakce na tvuj napad s uzemenim, jestli tahnu jeden kabel nebo dva uz vyjde na stejno, myslim ze udela vice uzitku mit kabel - zvlast btw: "minusovy" kabel byl i v sade pro zapojeni subwooferu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yantschi Odesláno 13. únor 2008 Sdílet Odesláno 13. únor 2008 Numerous77 nieco hovori, pretoze som niekde cital, ze ukostrovaci kabel ma byt max. 1 metrovy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yantschi Odesláno 13. únor 2008 Sdílet Odesláno 13. únor 2008 Inac navod "Ako na to" si predstavujem presne takto. Krasna dokumentacia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
carbik Odesláno 13. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 13. únor 2008 dik, doufam, ze to nekomu pomuze a ulehci praci. jinak jsem pred instalaci taky procetl toto vlakno a jestli tahat - zvlast nebo pres kostru resili docela naruzive: V sade kabelu byl stejne dlouhy kabel + i - a tahat jeden nebo dva, to je jako koupit rohlik nebo dva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mk405 Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 no osobně bych to udělal trošku jinak: co se týče + kabelu, jestli dobře vidím tak je taženej až od kabelu co je přívod na pojistkovou skřínku, lepší by bylo vzít to rovnou z baterky (to samé kostra), ten kabel je dimenzován jen pro auto (ikdyž s rezervou) ne pro audio, takže nemusí unést zátěž zvýšenou o audio (nějaké slabší ano, ale aby na to někdo nenacpal něco výkonějšího). Totéž platí pro kostru na to se také dost zapomíná jinak takto se dá zapojit nejenom aktivní sub ale i pasivní se samostaným zesíkem který má vysokoúrovnový vstup a pkud ho nemá dá se použít krabička co ho převede na nízkoúrovnový. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
carbik Odesláno 14. únor 2008 Autor Sdílet Odesláno 14. únor 2008 o te "krabicce" jsem ani nevedel, tedy o jeji existenci. Mel jsem v zameru tahat plus kabel primo od baterky, ale je tam takova rychlo spojka bez sroubu a musel bych tedy sehnat kabel (nebo vyrobit) - plusovy od baterky do pojistkove skrine. Minusovy kabel taham uz tak jak ma byt ted primo od baterky (tam uz je svorka klasicka se sroubem). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mk405 Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 Původně zaslal: carbik o te "krabicce" jsem ani nevedel, tedy o jeji existenci. Mel jsem v zameru tahat plus kabel primo od baterky, ale je tam takova rychlo spojka bez sroubu a musel bych tedy sehnat kabel (nebo vyrobit) - plusovy od baterky do pojistkove skrine. Minusovy kabel taham uz tak jak ma byt ted primo od baterky (tam uz je svorka klasicka se sroubem). myslím že konkrétně v tvém případě a pojistky 30A to nebude ničemu vadit, protože tam poteče jen málo štávy... [upravil dne 14/2/08 mk405] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
menfor Odesláno 17. únor 2008 Sdílet Odesláno 17. únor 2008 ja mam plus od spinacej skrynky tahany a zatial to ide Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Chozeluizskuner Odesláno 30. listopad 2011 Sdílet Odesláno 30. listopad 2011 Takže v tom žlutém konektoru připojit + na pin 7, - na pin 8? to je vše? Proč jsi přestřihával kabel ze zednich dveří? [upravil dne 30/11/11 15:04 od Chozeluizskuner] EDIT: Tak koukám že jsem to špatně pochopil myslel jsem že stačí natáhnout od těch dvou pinů a ono je to určitě na zesilování a zeslabování. Nicméňě kde se dá zehnat ta krabička aby jsem to mohl píchnout na normální zesík a ne nějakej ten vysokoblabalbla [upravil dne 30/11/11 15:20 od Chozeluizskuner] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.