Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

307 2.0 HDi 79kw výměna středu turba


1sttenny

Recommended Posts

Ahoj chlapi, tak jsem se pustil do výměny turba u 307 2.0 HDi  79kw fap 02/2002 RHS DW10ATED důvodu nízkého plnícího tlaku,vysokých hodnotách na měření emisí, hadic od oleje od turba až po IC jak z venku tak zevnitř

Vypuštění převodového oleje, odmontování kola, sundání pravé poloosy na radu STRAKIHO (dost to pomohlo) 

Demontáž stěračů a plastů pod předním sklem 

Demonáž FAPu a vlnovce

Demontáž vrchního a spodního silenbloku, naklopení motoru , pro jistotu jsem zakryl chladič vody kartonem

vyndání IC airboxu 

Pak už jen pár konektorů a hadiček a samotné turbo, pozor u rozdělávání olejové hadice u motoru v šroubu je jemné sítko

Turbo K03-057, 5364 101 50 96, od oleje a vůle na středu turbíny cca 1mm , lopatky nepoškozené podtlak funkční, klapka wastegate lehký vakl, 

nánosy či nápeče karbonu žádné 

Zítra vyndání středu (uzlu) turba a v pondělí až dojde tak montáž

Pokud by některý ze zdejších profíků poradil jak nastavit wastegate budu moc vděčný,  při vypnutém motoru je klapka otevřená po nastartování ji podtlak (actuator) uzavře jen si nejsem jist nastavením, na youtube je jen toto video 

IMG_20200618_144026.jpg

IMG_20200618_144044.jpg

IMG_20200618_144058.jpg

IMG_20200619_083337.jpg

IMG_20200619_083546.jpg

IMG_20200619_142422.jpg

IMG_20200620_143516.jpg

Upraveno uživatelem 1sttenny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

děkuji krtek 2 za velmi užitečné doplňující info 

Ahoj ,pokial ti turbo predtym fungovalo tak si nemal roztelovat to nastavenie ,ja som na neho vobec nesahal a vsetko v poho 

ak si to uz povolil ,tak potrebujes vakuovu pumpu (da sa zohnat na nete za 30 euri) ,pri -0.4 baru musi byt ten obtokovy ventil plne zatvoreny aby pri -0.6 baru tam bol uz nasilu dotlaceny,(tych -0.6 az  -0.7 je maximalny podtlak ktory pusta elektroventil v aute na ten wastegate , samotna vakuovka v aute  robi -0.8 az max -1 bar zalezi od jej kondicie   ),je to len orientacne aspon takto sa mi to spravalo  doma na stole 

ak si tie maticky este nepovoloval tak to ani nepovoluj vsetko bude ok

na tie stredy davaj pozor pretoze nie vzdy pasuju ,mne nepasoval na strane kompresoru, bola vecsia lopatka a opierala sa o housing 

ak beries stred tak od firmy ktora ho vie  v pripade problemov upravit strojovo 

a nie od nejakeho priekupnika co nema vobec stroje 

ak to nepasuje tak sa to robi tak ze im posles stary stred  a ten novy podla neho upravia 

ja som bral od Wizard Turbo s.r.o   su to madari 

a nebol problem upravili mi ho 

este jedna vec ak budes davat dole domceky  sacej strany aj vyfukovej strany tak si musi naznacit ich polohu  lebo nemaju  aretaciu  daju sa volne pretacat  po obvode  ,ak by si ich nedal naspet na to iste miesto  tak  nenasadis trubku s hadicou   na ten domcek  sacej strany , lebo jeho trubka bude mimo na to davaj pozor,  inak budes to turbo znovu vyberat (prikladam foto)

da sa to aj tak ze tie tri maticky co drzia domcek na sacej strane povolis a domcek si natocis kam potrebujes  ale tam neni moc moc miesta  ked turbo je uz na mieste 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neni zac, zlozite to neni to turbo rozobrat a poskladat (ako puzzle) len ta priprava okolo  je casovo narocna, vsetko pocistit  egr ,vyfukove zvody sacie potrubie hadice ,trubky  ,podavat vsade nove tesnenia ,matky  pripadne stifty atd 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok,po zlozeni turba do tej opancierovanej hadice najej  striekacku s olejom a turbo postav tak aby olej stekal samozpadom do stredu turba(cize hadica bude kolmo k zemi) a sem tam potoc lopatkou turba ,

ono to nejaky cas  trva pokym to tam natecie  na videach to maju za par sekund ale v realu to ide moc pomaly , nasucho turbo nemontuj  lebo tam uz neni dobry pristup na zaliatie olejom 

prvy start som spravil tak ze som odpojil  DRV ventil aby motor nenastartoval a parkrat potocil starterom aby to natlacilo tlakovy olej do turba a turbo sa netocilo

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano to je velmi duležitý, jinak by šlo ihned turbo do kopru, je taky dobrý při prvním startu odpojit ventil přívodu paliva , aby se točil motor chvilku na prázdno a natlakoval olej do turba

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hej ,tak som to urobil aj ja tocil parkrat naprazdno aby to natlacilo olej

a este k tomu som odpojil elektroventil  od turba aby sa turbo tocilo na co najmensie otacky  po starte a tak to nechal nejaku minutu bezat 

ked nastartujes obtok ventil sa zavrie naplno je tam max podtlak od ventilu ,

ked mu podlak odpojis tak obtok ventil zostane naplno otvoreny a tak turbo ubere na otackach 

 

tiez by som skontroloval potom  podtlak  bud budikom alebo da sa aj bez neho ale s budikom je to lepsie 

po nastartovani ti musi tu tycku zatlacit nadoraz ,chytis ju do ruky a nepohnes s nou nesmie to mat ziadnu volu nesmie ani cuknut 

budikom tam namerias -0.6 az -0.7 baru  vsetko je ok

ak budu spatne hadicky  alebo spatny elektroventil  tak to bude mat okolo -0.2   az  -0.3  a tycku sice zatlaci  ale ked  na nu zatlacis rukou ucitis ze neni na doraze ,cuknes s nou  ,vtedy vecsinou za jazdy zahlasi nizky tlak turba , pretoze cast spalin uteka cez nedovrety obtok ventil  a tak sa turbo nemoze poriadne roztocit 

budiky si mozes kupit z ciny nestoji to skoro nic

alebo rovno sadu vakuovej pumpy na nej je budik cize je to tiez pouzitelne  v sade mas hned spojky na hadicky v tvare T ktore potrebujes aby si sa vedel budikom pripojit 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok, tu sadu mám od GEKO , podtlak přetlak s budíkem, jsem magor co se rád obklopuje věcmi, na to že se starám jen o 4 auta, respek. 3 a brácha jedno, tak jsem celkem vybavenej :) 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem tu zase, dnes došel střed turba, tak jsem ho zkompletoval a nastavil podle krtek 2 actuator co ovládá wastegate na 0,4 baru , včera při kontrole jsem zjistil prasklinu na plasové hadici za motorem, spešl loctite na plasty a záplata a drží jako bejk, vše namontováno pár vteřin běhu motoru naprázdno kvuli natlakování oleje, pak na volnoběh cca 15 min do zahřátí motoru a napojení na diagnostiku, více na videu, poté zkušební jízda do kopce jsem vylez na max. tlak turba 2080 mbar , prosím o zdejší profíky zda by mohli napsat zda jsou ty hodnoty v mezích, rozdíly mezi požadovaným a skutečným tlakem byly  téměř shodné, jinak to táho neskutečně dobře oproti stavu předtím. 

No a to nejlepší na konec, v jiném příspěvku jsem řešil vysoké emise hlavně kouřivost a taky 3 roky nizká hladina aditiva a další hlášky, vše zmizelo tak že to nehlásí jedinou chybu, ještě si nechám přez známého na emisích prošlápnout plyn a dám vědět zda i ty emise jsou v pohodě, tak zamě zatím spokojenost a snad to tu někomu pomůže :)

 

Upraveno uživatelem 1sttenny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak by si to nemal v medziach tak tam mas uz hlasku vysoky alebo nizky tlak turba 

ak to taha dobre ,nehadze to ziadne hlasky  je to ok

viac ti to nevytlaci  len 1 bar (ked odpocitas atmosfericky tlak ,to by si videl na budiku ak by si ho mal) nedovoli RJ motora(pootvori obtokovy ventil v turbe)

musel by si to dat nacipovat  ale max tlak by sa zvysil tak o jednu az dve desatiny baru nic extra (aj priebeh tlaku  v roznych rezimoch by bol vyssi)  ale  na vykone to uz je citit ,samozrejme neni to jediny parameter ktory ti upravi 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne sa to chova podobne ako u teba ,vecsinou to pozadovany tlak dobieha ,sprvu som si tiez myslel ze je to asi chyba ale po repasy turba sa to chova uplne rovnako 

auto taha bezproblemov 

to dobiehanie tlaku  nastavenim wastegatu nezmenis,funguje to tak ze ten ventil je uplne zavrety  az do doby nez realny tlak preskoci ten pozadovany  a potom sa  ten ventil pootvori aby uz viac tlak  nestupal 

 

kludne si tam napoj budik a dupni na mieste na plyn sam uvidis  bude to zavrete  podtlak -0.6  a ked uz zacne motor ricat  vtedy  podtlak klesne  na kratku chvilu na  cca -0.4 (odpusti prebytok spalin do vyfuku aby sa turbo uz vic neroztacalo)a opet skoci na plne zavretie -0.6bar

ked mas dobry sluch tak to odfuknutie do vyfuku ked pootvori ventil pocut 

to dobiehanie je neduch turba s obtokovym ventilom

tie co maju variabilne lopatky su na tom lepsie ,preto tahaju uz takmer  od volnobehu 

tu je to do 1500 otaciek zabite 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...