Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Prodejní výsledky skupiny PSA za 1. pol. 2017


Radek Hurvajz

Recommended Posts

Paříž, 13. července 2017

 

Produktová ofenzíva plánu Push to Pass zahájena: celosvětové prodeje stouply na konci června 2017 o 2,3 %

 

·         1 580 000 kusů prodaných v prvním pololetí 2017;

·         Zvýšení prodeje v Latinské Americe, na Středním východě a v Africe, v Eurasii a v regionech Indie a Tichomoří;

·         V Číně spustila skupina se svými partnery specifické plány na míru každému společnému podniku;

·         U všech nových modelů došlo ke zvýšení podílů na trhu, a to i v Evropě: SUV Peugeot 3008 a 5008, Citroën C3;

·         Celosvětové uvedení modelu DS 7 Crossback, prvního vozu druhé generace DS;

·         Posílení vedoucího postavení v segmentu lehkých užitkových vozidel: celosvětové prodeje se zvýšily o 3,8 %.


Skupina PSA pokračovala v produktové ofenzívě, kterou spustila v roce 2016 jako součást svého strategického plánu pro ziskový růst „Push to Pass“: do konce roku 2017 bude ve všech 6 regionech, kde skupina působí, uvedeno na trh 31 ze 121 plánovaných nových modelů.

Nové SUV Peugeot 3008, které získalo 28 ocenění včetně prestižní ceny „Car of the Year 2017“, zaznamenalo od svého uvedení na trh 205 000 objednávek, v první polovině roku bylo prodáno 114 900 vozů. Nové SUV Peugeot 5008, které se na trhu objevilo v březnu 2017, již registruje 21 400 prodejů.

Nový Citroën C3 dosáhl v první polovině roku 120 000 prodaných kusů a od počátku roku se tak objednávky vozu C3 zvýšily o 68 %. Od uvedení tohoto nového modelu na trh ho bylo prodáno celkem téměř 160 000 kusů. Atraktivnost tohoto modelu potvrzuje i více než 25 ocenění, které získal, a průměrné zákaznické hodnocení na portále Citroën Advisor 4,7 hvězdiček (z 5).

V segmentu LCV modely Nový Peugeot Expert a Nový Citroën Jumpy posílily vedoucí postavení skupiny PSA v Evropě a společně s verzemi osobních vozů Peugeot Traveller a Citroën SpaceTourer představují významný potenciál pro zvýšení podílů skupiny na trhu mimo její historická území.

Limitovanou edici DS 7 Crossback La Première, která byla představena koncem února, lze rezervovat online.

Ofenzíva bude pokračovat i ve druhé polovině roku 2017, kdy bude v září na trh uveden nový Peugeot 308 a následně dva nové modely SUV značky Citroën: C3 Aircross v Evropě a C5 Aircross v Číně. Prodej SUV DS 7 Crossback bude zahájen v Evropě v říjnu v rámci sítě DS.

 

V Evropě zaznamenala skupina PSA v první polovině roku 2017 nárůst registrací o 4 %, prodeje dosáhly 1 036 000 vozů, což představuje pokles o 1,9 %.

Vůz SUV Peugeot 2008 zaznamenal 10% nárůst dodávek a nyní je ve svém segmentu druhým nejprodávanějším vozem. Nové SUV Peugeot 3008 dosáhlo výrazného nárůstu prodejů a ve své kategorii se vůz umístil na stupních vítězů.

Značka Citroën zaznamenala v Evropě nejvyšší počet registrací za posledních 6 let, dosáhla nárůstu o 5,6 %, což je o jeden procentní bod více, než kolik činil nárůst trhu.

Na trhu s lehkými užitkovými vozidly se podíl skupiny zvýšil díky modelu Nový Peugeot Expert a Nový Citroën Jumpy o 1,2 procentní bod na 20,4 %. K tomuto výsledku přispěly i modely Peugeot Partner a Citroën Berlingo, které jsou ve svém segmentu na prvním, resp. třetím místě, jde tedy o nejlépe prodávané malé dodávky v Evropě.

Společnost DS Automobiles pokračuje ve své transformaci, zaměřuje se na rozvoj prodejní sítě, která nyní v předvečer příchodu DS 7 Crossback zahrnuje v Evropě 116 specializovaných prodejen. V první polovině roku 2017 bylo na trh uvedeno pět limitovaných edicí a model DS 7 Crossback La Première.

 

V Číně a v jihovýchodní Asii, kde je náročné konkurenční prostředí, změnila skupina PSA svůj ekonomický a obchodní model, pokud jde o síť a partnery obou společných podniků DPCA a CAPSA. V rámci této změny podepsala skupina PSA dne 7. června dohodu, která posiluje spolupráci se společností ChangAn Automobile s cílem urychlit rozvoj značky DS v  Číně.

Ve Vietnamu zahájí skupina pro urychlení rozvoje svých aktivit ve druhé polovině roku spolu se svým partnerem Thaco místní montáž a prodej dvou nových SUV.

 

V oblasti Blízkého východu a Afriky pokračuje skupina PSA ve svém ziskovém růstu, dosáhla celkem 277 900 prodaných vozů, k největšímu růstu došlo v Maroku (+5 %) a v  Turecku (+5 %). Skupina PSA rovněž upevnila svou pozici v Íránu, kde došlo k vytvoření dvou společných podniků. Spuštění místní výroby SUV Peugeot 2008 a jeho předprodejní marketing se setkaly s obrovským úspěchem.

Skupina PSA pokračuje v tomto regionu v produktové ofenzívě, úspěšně zde uvedla na trh nový Citroën C3 a obnovený model Citroën C-Elysée, dále Nové SUV Peugeot 3008 a Nový Peugeot 301. Nový Peugeot Pick Up, který byl představen v červnu 2017, znamená návrat značky do tohoto strategického segmentu. Vůz se dostane na trh ve 3. čtvrtletí roku 2017.

Společnost DS Automobiles pokračovala ve svém rozvoji v regionu, zejména v Íránu, a urychlila vytváření své sítě, aby zde na začátku roku 2018 mohla zahájit prodej vozu DS 7 Crossback.


V Latinské Americe se prodeje skupiny zvýšily o 8,5 % na 96 300 vozů, a to ve stále konkurenčnějším prostředí.

Prodeje společnosti Peugeot vzrostly o 5,2 %, zejména díky uvedení modelu Nový Peugeot 301 na trhy v Argentině, Mexiku a Chile ve 2. čtvrtletí. Nové SUV 3008 má za sebou velmi slibný začátek v Mexiku, Brazílii a v Chile. Na argentinský trh se vůz dostane koncem roku.

Prodeje společnosti Citroën v regionu se zvýšily o 14,7 %, zejména díky trhu v Argentině, kde registrace vozů značky dosáhly růstu o 33 %.

Značka DS zaznamenala v regionu další růst, prodeje se zde zvýšily o 48,6 %. Za několik měsíců otevře čtyři nová prodejní místa DS Stores, v nichž se bude prodávat model DS 7 Crossback.


V regionu Eurasie se prodeje skupiny PSA díky dynamice značek Peugeot (+41,1 %) a Citroën (+10,5 %) zvýšily o 26,4 %, a to zejména na Ukrajině, kde trh zaznamenal výrazný růst. Před zahájením prodeje nové generace vozů Peugeot Expert a Traveller a Citroën Jumpy a SpaceTourer v Rusku ve druhé polovině roku se tržby skupiny v segmentu lehkých užitkových vozů zvýšily o 18 %. Uvedené modely doplní nový Peugeot 408 vyráběny v Kaluze, jehož prodej začíná v červenci, a nové SUV Peugeot 3008, jež se na ruský trh dostalo 1. července a jež má upevnit strategii značky Peugeot v regionu, která spočívá v přesunu k vyšším kategoriím vozů.

Skupina PSA pokračovala v rozvoji v regionu Eurasie podepsáním dohody v Uzbekistánu o vytvoření společného podniku se společností Uzavtosanoat na výrobu lehkých užitkových vozidel od roku 2019.

 

V indicko-tichomořském regionu zaznamenává skupina PSA dobré výsledky v Japonsku (+11,1 %). Růst v regionu zajišťuje především značka Citroën (+ 52,8%), zejména díky novému C4 Picasso a C4 Cactus, které se setkaly s úspěchem v Koreji a Japonsku. V těchto dvou zemích dosáhlo úspěchu i Nové SUV Peugeot 3008, za 4 měsíce registruje více než 2 300 objednávek. Po otevření nového DS Store v Nagoji má nyní značka DS v Japonsku dva DS Stores a jeden DS Salon.


Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot: „Značka Peugeot, která na konci června zaznamenala více než 1 milion prodaných vozů a dosáhla 15% nárůstu celosvětového prodeje, je na dobré cestě k dosažení svého cíle pro rok 2017, jimž jsou 2 miliony prodaných vozů a 45 % prodejů mimo Evropu, což je v souladu s plánem dosáhnout do roku 2020 cíle 50 %. Na tuto prodejní výkonnost má vliv kompletní modelová řada vozů a stále rostoucí počet objednávek.“ 

Linda Jackson, ředitelka značky Citroën: „Kromě Číny, kde v současnosti restrukturalizujeme svou síť, se celosvětové prodeje společnosti Citroën zvyšují, zejména díky nejnovějším modelům a rekordnímu počtu registrací v Evropě za posledních 6 let. Tuto dynamiku zvýší ve druhé polovině roku naše ofenzíva SUV, v rámci níž budou na trh uvedeny modely C3 Aircross v Evropě a C5 Aircross v Číně.“

Yves Bonnefont, ředitel značky DS: „DS 7 Crossback je prvním z druhé generace modelů DS. Exkluzivní síť, multikanálová distribuce, rozsáhlý školicí plán a spuštění programu „Only You, the DS experience“, svědčí o hluboké transformaci, jejímž výsledkem je vznik prémiové francouzské značky.“

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...