Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Množství chladiva v klimatizaci


OK406

Recommended Posts

  • O 1 rok později...

Dobrý den.

Na toto téma se nikdo do diskuze dlouho nezapojil. Přesto se zeptám, třeba si to někdo přečte. Během asi pěti let jsem neustále jezdil na doplnění klimatizace. Dokonce do více servisů. Vždy vyměnili nějakou gumičku, plnička hlásila OK, naplnili a chvíli to fungovalo. Potom se zjistilo, že mi odešel přední chladič klimy (ono se to jmenuje jinak, ale každý ví, o co mi jde). Pak to zase chvíli chladilo a nyní že kompresor nedělá tlak. Nový měl stát 11.000,-Kč. Elektromagnetickou spojkou to není. Když bylo vše naplněné, vše se spínalo, jak má. Nedalo mi to, a na internetu jsem koupil nový, zcela totožný kompresor Delphi za 4.200,-Kč, uváděn olej PAG 150. Peugeot 406, 2001 nový model, combi, 2.0 HDI 66kW, ve velice dobrém stavu, najeto 180000 KM, nízká spotřeba, bez různých *neumím psát slušně*ítek. VIN vf38ERHYF81326834. Na štítku starého i nového kompresoru náplň 265ccm, olej 488. V tabulkách na internetu Total Planetelf PAG 488, 265ccm, 750 g chladiva. Potud pohoda. Změřil jsem množství oleje v novém kompresoru v odměrce a bylo tam 200ccm, docela hustého oleje. Asi jako běžný motorový olej 5W-40. Předpokládám, že ještě v kompresoru nějaký olej zbyl, ale asi ne zbývajících 65ccm. Nevím, kdy byl kompresor vyroben a jak dlouho byl ve skladu. Všechny otvory jsem vždy ihned zaslepil.

Jestliže byl několikrát doplňován plyn 134a včetně oleje, tak se ptám, co mi mohli doplňovat za olej? Předpokládám, že každý má v plničce olej pro Škodovky PAG-46. Není tento olej mnohem řidší? Nebo je u plniček více druhů oleje? Aby mi dolili ten můj, hustší? Když mi byl olej vícekrát doplňován, nemohlo dojít k naředění oleje? Chci se vyhnout poškození nového kompresoru. Nechci dělat dusno vůči automechanikům apod. Uznávám, že klimatizace je vysoká škola. Jen chci znát názor, zda do různých klimatizací, třeba starších aut, nepatří jiný olej. A nechci přestat využívat klimatizaci u skvělé 406ky. 

Jsem ze severu od Prahy a najít někoho, kdo klimatizaci nadlouho opraví, se mi nepodařilo. Investovat vysoké částky do starého auta, do značkového servisu (Bůh suď) se mi nechce.   

Ataman

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z vlastní zkušenosti -- klimatizace na starší 406 HDi je nekonečný příběh, nechal jsem postupně vyměnit krom potrubí asi všechno a klima chladila od jarního naplnění do podzimu, další jaro byla zase prázdná..., prostě jak píšu--velmi drahé osvěžení chladným vzduchem :myslim , ono by to chtělo vyměnit všechno najednou, při postupné výměně dílů platíš furt chladivo...

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...