Sign in to follow this  
Followers 0
Georginho_cz406

Nefunkční motor ventilátoru chladiče - p406

12 posts in this topic

Při cestě na dovolenou do Chorvatska mi na Slovinských hranicích vytekla všechna voda. PP hlásil příliž vysokou teplotu chladicího systému. Žádný div řekl jsem si. Vařil i předemnou stojící Pražák s úplně novou AUDI tř.8.

Na Slovinských hranicích jsem jen musel koupit jen víčko chladící kapaliny cca. 7Eur abych mohl pokračovat dále.

Z původního víčka mi totiž vypadl vnitřní okroužek, takže mi po každém nastarování čerpadlo vyhnalo opět všechnu vodu pryč!

Dále jsem na dovolené neřešil. Jen u každé hranice a cestariny, zácpy jsem musel vypínat motor .-)

Po návratu jsem byl objednaný na čištení klimy. Výměnu provedlki a čištění taky v akci za Kč 1560,-.

Vše super až do chvíle, kdy mi řekli, že je vadný ventilátor chladiče. Cena nového 5560,-:grr

[upravil dne 9.9.2007 Georginho_cz406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem hned druhé ráno rozebral a demontoval plastovou masku se znakem, příčku mezi světli a vytáhl ventilátor ven. Je pouze na 4 šroubech. Jde tojako po másle!:aut

Při tom jsem rovnou zkontroloval všechna relé v pravo od ventilátoru.

Doporučuji všem - měl jsem úplně uhnilé 2 kontaty u hl. relé spínání ventilátoru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To muze bejt vic veci, kabelaz, pojistky, relatka... Taky me nesel a byla to vadna patice na relatko....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Georginho_cz406

Tak jsem hned druhé ráno rozebral a demontoval plastovou masku se znakem, příčku mezi světli a vytáhl ventilátor ven. Je pouze na 4 šroubech. Jde tojako po másle!:aut

Při tom jsem rovnou zkontroloval všechna relé v pravo od ventilátoru.

Doporučuji všem - měl jsem úplně uhnilé 2 kontaty u hl. relé spínání ventilátoru!

Přesně tak, i já měl jeden kontakt na relé uhnilí. Nevím, čím to bylo ale ostatní kontakty byli v pořádku. Žádná voda nikde nebyla znát.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toto jsem odstranil. Nicméně jednoduchou zkouškou ohmetrem jsem zjistil, že ventilátor skutečně nefunguje.

I po připojení napájení přímo z baterie se ventilátor nerozeběhl.

I dal jsem se do rozebrání ventilátoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Georginho_cz406

Toto jsem odstranil. Nicméně jednoduchou zkouškou ohmetrem jsem zjistil, že ventilátor skutečně nefunguje.

I po připojení napájení přímo z baterie se ventilátor nerozeběhl.

I dal jsem se do rozebrání ventilátoru.

Tak to nevím ,jestli to nějak pomůže...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejprve jsem demontoval motorek s vrtulí z plastové kostry ventilátoru.

Po té jsem odmontoval plastovou vrtuli motoru. Pozor je přidělána hlinikovým šroubkem s opačným závitem.

Motor samotný je složený ze tří částí. Uhlíky jsou schovány za zadní plechovou částí, která je nerozebyratelným způsobem (velice obtížně rozebiratelným) přidělána ke střední!

Odbrousil jsem tedy packy, které drží tyto dvě části pospolu.

A ejhle jeden uhlík (jsou tam 4 ks) byl zanesený a zůstal zalezlý!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročistil jsem tedy vše co šlo. Uhlíky byli tak ze 75 procent celé. Tak jsem je neměnil.

Vyměnil jsem také pružinky co tlačí na uhlíky. Byli nějaké unavené.

Očistil zlehka rotor a stator.

Vše zadělal a v místech spojení střední a zadní části zakápnul svárem pomocí CO.

Pak už jen odzkoušel a nastříknul!

Vše šlape jak má a já ušetřil za dvě hodiny práce Kč 5560,-;)

Jinak to byla první věc, kterou inženýři v Peugeot servisu diagnostikovali správně:D

Ale není nad to si doma Urobit sám:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobrý - perfektní pracovní postup - tak hlavně ať ti to "fachčí" k tvé spokojenosti.

Všechno byl byl schopen si udělat podle tvýho návodu - až na to "c očko" - to nemám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to lze rozebrat šetrněji. A pak zacvaknou zpátky. Já vycházel z toho, že je motorek stejně kaput a budu muset koupitnový. Tak jsem na to šel trošku surově. Šlo by i bez CO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tahle závada je poměrně častá u všech modelů. Voda , kterou Vám tam v zimě naháže se solí někdo, kdo při couvání porval zástěrky sežere vše. Motor má značný odběr a s přechodovými odpory to prostě nefunguje. nejednoduší test je při zapnutém zapalování vyzkratovat dva vývody teplotního čidla nahoře na chladiči a víte hned, na čem jste. Škodovkáři si od tud do kokpitu tahali dvoulinku a vypínač, jímž si svoje miláčky v letních měsících předchlazovali do fóra.

roblémem jsou i ty slavné patice , vyplatí se koupit relé nová a vodič na ně přiletovat přímo a spoje přesilikonovat. Pak je to na jistotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.