Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Záhadná závada na Peugeot 307


Wancus

Recommended Posts

Zdravím Vás Peugeoťáci, obracím se na Vás s velkou prosbou o informaci co by mohli být s mojím Peugeotkem. Již 8 let vlastním Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79 kw (110 koní) z roku výroby 11/2003. Za celou tu dobu jsme spolu prožili většinou mnoho šťastných kilometrů. Auto jsem kupoval jako 5 let staré (ojeté) s cca 125 000 km najeto. Nyní je mu cca 13 let a má najeto cca 280 000 km. Po celou dobu jsem auto pravidelně servisoval po pravidelných intervalech v místním autorizovaném servisu Peugeot. Nyní jsem ale narazil na problém se kterým bych si troufl říct, že si ani oni neumí poradit. Rádi by mi nejraději vyměnili spoustu dílů za nehorázné sumy ale závada pořád zůstává beze změny. Vše začalo tím, že mi najednou jakoby vynechávalo turbo. Ráno za studena to jelo v pohodě ale po zahřátí motoru a po jejím vypnutí a následném znovu nastartování (třeba během cca 5 minut) to už nejelo. Tak jsem zajel do servisu a nahlásil jim můj problém s tím, že až zjistí co by to mohlo být ať mě o tom informují (abych si připravil peníze). Jenže to se nestalo a sami od sebe provedli tzv. regeneraci FAP s tím že mají hotovo (opraveno) a vzali si za to cca 2500,- Kč. Jenže problém nadále přetrvával, už když jsem odjížděl ze servisu tak se mi to nezdálo. Takže druhý den sem se tam objevil znova. Napíchli auto na diagnostiku a řekli, že jim to hlásí že turbo dává nízký tlak a že ten filtr (FAP) je zase zacpaný a že je potřeba nový. Jenže za nový FAP s adetivama chtěli cca 20 000,- Kč. Tak jsem prokroutil oči a zeptal se jich na rovinu jestli si nedělají s prominutím "prdel", že do auta který má hodnotu cca 30 000,- Kč se mi nechce cpát tolik peněz. Takže jsem zajel za jedním známým co také dělá opravy na autech ale je to takový garážník a většinou nemá čas. Požádal jsem ho tedy aby mi sehnal nějaký (FAP) jetý z bouračky nebo tak něco. On mi ho tedy tedy sehnal ale po výměně bohužel závada pořád stejná. Od té doby jsem tam vyměnil spoustu různých dílů na popud různých informací od známých, internetu atd (nové čidlo tlaku turba, jiná váha vzduchu, již zmíněný FAP a už nevím cosi dál, prostříkal všechny kontakty, prošel všechny podtlakové hadičky jestli jsou správně zapojené) ale vše pořád beze změny. Když to tak všechno sečtu tak výměny těchto různých dílů a ostatních věcí mě už stáli kolem 10 000,- Kč a závada nevyřešena. Dnes je to již dva, možná tři měsíce od zjištění této závady a dle mích poznatků to dělá toto: když je teplota pod 10° C nad nulou tak auto relativně jezdí, turbo jede i po chcípnutí zahřátého motoru, ale při delší jízdě (více jak 60 km v kuse) to pak už zase netáhne. Když je teplota nad 10° C tak po zahřátí motoru (nemusí být na provozní teplotu, stačí malé zahřátí na cca 60-70°) a následném chcípnutí motoru, už zase nejede tak jak má. Pak auto nechám vychladnou většinou přes noc (protože přes den jezdím sem a tam skoro celý den). Ráno nastartuji, a můžu ujet třeba 1000 km bez problémů do doby než chcípnu motor. Už sem opravdu zoufalý a nechci to dávat do místního autorizovaného servisu, protože by ze mě akorád tahali peníze a zkoušeli různé varianty které bych samozřejmě musel zaplatit já jelikož je to staré auto a už je na něm všechno staré a na výměnu. Proto se obracím na vás Peugeoťáci a přátelé této značky o pomoc s mím problémem. Budu rád za jakoukoliv informaci co by mi pomohla. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji Krtku za odpověď, nejsem si přesně jistý kterou myslíš, proto zasílám foto motoru a foto označené hadičky která by to mohla být dle mého názoru. Omlouvám se za kvalitu fota, je to foceno teď večer na parkovišti před barákem (motor byl nastartovaný a klapka otevřená, turbo netáhne jak má).

1.jpg

2.jpg

Upraveno uživatelem Wancus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano myslim toto ,cervena sipka ukazuje na tu hadicku tak to na skusku odpoj a hadicku zaslep a jazdi za chodu nevidis co sa tam deje

maj nastartovane a odpoj hadicku (zaslep ju)co klapka spravi ,potom to zloz bez hadicky a testuj ci je nejaka zmena 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem včera zkoušel návod, který mi poradil Krtek. Bohužel to bylo ještě horší. Ráno jsem zalepil tu podtlakovou hadičku a auto celý den nejelo. Zkoušel jsem pak všechny možné varianty s touto hadičkou, ale beze změny. Každopádně Krtek uvažoval správným směrem. Začal jsem přemýšlet i nad jinými variantami dle různých diskuzí na tomto fóru. A přivedlo mě to na myšlenku elektomagnetických ventilů (soleniodů), které ovládají různé klapky a také turbo. Zkoušel jsem profukovat různé podtlakové hadičky, jestli náhodou nejsou ucpané, ale nebyly. A tak jsem přešel na ty solenoidy. Vyzkoušel jsem zaměnit ten, co ovládá turbo za ten, co ovládá klapku před IC. A hle velký rozdíl byl na světě. Auto táhne jako snad nikdy před tím a zatím startuje bez problémů za všech okolností. V pondělí jedu ke známému na diagnostiku, tak pak uvidím jestli to vyhodí nějakou chybu nebo už to bude v pohodě. Každopádně auto jede jak drak a ten zátah, takový snad nikdy nemělo. Doufám, že to nezakřiknu a bude to tím solenoidem. Pokud diagnostika to vykáže jako dobrý, tak musím objednat minimálně jeden a zaměnit ho za ten co je nejspíš nefunkční. No v pondělí se uvidí, pokud se do té doby zase něco nestane. Každopádně pak dám vědět, jak to dopadlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no posun ,ako dalsie som chcel napisat aby si skusil zamenit elektroventili respektive zamerat sa na samotne turbo a jeho ovladanie ale nechcel som robit v tom gulas ale si sikovny 

no a pomohol si si sam  ,dufam ze to neznie premudreto aby sa niekto nenavazal ale vazne to by som ti poradil jak dalsi test aspon takto by som postupoval na svojom aute postupne vylucovat veci ja by to ten ventil preveril aj elektricky a podtlakovo ale to mam na to vybavenie jak osciloskop diagnostiku tak vakuometer

snad je to tym ventilom a jeho vymena ukonci tvoje problemy

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak závada (záhada) vyřešena. Byl jsem s tím na diagnostice a vše bez chybičky :D. Opravdu bych netušil, že taková malá prkotina může vyvést takové problémy a už vůbec bych netušil to, že v autorizovaném servisu by mi nechali vyměnit všechny nejdražší díly a na tohle by se dostali až bych měl vyměněnou půlku auta. Skončil jsem s nimi, vydřiduši :P. Velké díky patří krtkovi, který byl velice ochotný a hodně mi pomohl v řešení této záhady :potlesk. Další poděkování patří tomuto fóru a lidem, kteří rádi pomohou a to bez jakékoliv finanční odměny. Opravdu pokud jste alespoň trošku zruční a ne úplně blbí, tak zde vyřešíte spoustu problémů se svým autem, a to o dost levněji než v jakémkoliv servisu :super. Mockrát Vám všem děkuji !!! Doufám, že se tu brzy neuvidíme u dalšího problému :myslim :).

ps: finální oprava mě stála cca 1200,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...