Palinkoo Odesláno 22. září 2015 Sdílet Odesláno 22. září 2015 Zdravým po dnešnom ťažkom štarte som sa rozhodol že kúpim žhaviče .. aká je najlepšia značka pre tento motor .. A ešte niečo .. keď mám motor zohriaty na 90°C tak z prepadovej hadičky kvapká voda .. takže voda vrie pri 90°C ... čo môže byť príčinou ? Viečko na expanznej nádobe je nové , termostat sa mi zdá byť stále otvorený .. lebo keď je zimšie tak sa mi max teplota dostane na 70-75°C .. Ale keď bolo teplo tak sa pri prudšom kopci dostala aj na 100°C .. Otázka znie .. keď teraz vymením termostat tak budúce leto ho budem vyťahovať lebo sa bude prehrievať ? Auto som už stymito chybami kúpil ... Čo by ste robily na mojom mieste ? Motor má najazdených 280t. km .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 23. září 2015 Sdílet Odesláno 23. září 2015 že motor v této době špatně chytá, nemusí být právě žhavením , jinak osobně bych koupil žhavící svíčky Bosch podle toho co píšeš, termostat pracuje normálně--otvírá a přivírá se podle okolní teploty a zatížení motoru stav chlad. kapaliny v expanzce je při studeném motoru po značku MAX? není jí tam více? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palinkoo Odesláno 23. září 2015 Autor Sdílet Odesláno 23. září 2015 že motor v této době špatně chytá, nemusí být právě žhavením , jinak osobně bych koupil žhavící svíčky Bosch podle toho co píšeš, termostat pracuje normálně--otvírá a přivírá se podle okolní teploty a zatížení motoru stav chlad. kapaliny v expanzce je při studeném motoru po značku MAX? není jí tam více? A čím by to malo byť keď cez teplo pekne chytalo ? Jako ono tiež naštartuje na prvý krát .. ale najskôr na taký nepravidelný chod na 10-15sek. a potom vše v poriadku ... Myslím si že termostat neotvára správne keď som prešiel ráno 30km a voda nebola zohriata ani na 70°C a cez deň podla počasia .. kď je teplo tak aj na 100°C .. Vody tam je akurát .. Skúšal som dař aj menej .. až dokonca u aj kontrolka svietila .. a stále to isté .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Satepek Odesláno 23. září 2015 Sdílet Odesláno 23. září 2015 U tohodle motoru ti asi teče vstřikovačka (Lucas Epic) pak je z ní vykapaná nafta a motor nemá jaksi na co běžet, než to čerpadlo dotlačí.... vyzkoušej před startem parkrat pumpovat tim balonkem na naftu a pak rekni jestli je tam rozdil ve startu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palinkoo Odesláno 23. září 2015 Autor Sdílet Odesláno 23. září 2015 U tohodle motoru ti asi teče vstřikovačka (Lucas Epic) pak je z ní vykapaná nafta a motor nemá jaksi na co běžet, než to čerpadlo dotlačí.... vyzkoušej před startem parkrat pumpovat tim balonkem na naftu a pak rekni jestli je tam rozdil ve startu to by robilo stále keby dlhšiu dobu sstálo .. ake za tepla může stát aj 3 dni a nič krasny štart ale za studena naopak ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 24. září 2015 Sdílet Odesláno 24. září 2015 nejprve to žhavení proměř, včetně svíček, až pak kupuj nové, podle tvého popisu by to mohlo být žhavení (pokud je nefunkční) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palinkoo Odesláno 25. září 2015 Autor Sdílet Odesláno 25. září 2015 No známy mi odporučil aby som dal dole kábel od žhaviča .. a potom od baterky natiahol kábel od plusu a doknúť sa mám žhaviča .. vraj keď preskočí iskra tak je dobré žhavenie .. či máte nieaký iný nápad ako to premerať ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 25. září 2015 Sdílet Odesláno 25. září 2015 (upraveno) A kontrolka zhavenia svieti pred štartom? V motore pri ľavom tlmici je zhaviace relé, mal by si počuť cvaknutie. Upraveno 25. září 2015 uživatelem mmartinkovic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 25. září 2015 Sdílet Odesláno 25. září 2015 přiveď plus od baterky přímo na svíčky a po 5 vteřinách startuj--když se start zlepší a ke svíčkám jde v origo kabelu proud (proměř), vyměň všechny svíčky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palinkoo Odesláno 28. září 2015 Autor Sdílet Odesláno 28. září 2015 (upraveno) Kontrolka svieti .. nieakých 8sek. a potom zhasne .. Chalani ale čo stou vodou ? :/ Upraveno 28. září 2015 uživatelem Palinkoo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 28. září 2015 Sdílet Odesláno 28. září 2015 Nebublá ti ta voda v expanzce? Možná těsnění pod hlavou nebo špatně odvzdušněný okruh. Určitě to nemůže vřít při devadesáti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palinkoo Odesláno 30. září 2015 Autor Sdílet Odesláno 30. září 2015 Nebublá ti ta voda v expanzce? Možná těsnění pod hlavou nebo špatně odvzdušněný okruh. Určitě to nemůže vřít při devadesáti. Bublá keď mám auto zohriate na 90°C aspoň podla prístrojovky to je 90°C aj podla diagnostiky .. rozdiel medzi diagnostikou a prístrojovkou bolo 5°C .. Voda nemyzne .. len vtedy mizne keď mám 90°C vtedy ju vidím vitekať z expansky prepadom .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palinkoo Odesláno 1. říjen 2015 Autor Sdílet Odesláno 1. říjen 2015 U tohodle motoru ti asi teče vstřikovačka (Lucas Epic) pak je z ní vykapaná nafta a motor nemá jaksi na co běžet, než to čerpadlo dotlačí.... vyzkoušej před startem parkrat pumpovat tim balonkem na naftu a pak rekni jestli je tam rozdil ve startu No dokonca som skúsil tvoju radu stým balónikom no aj tak nepomohlo ... :/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 1. říjen 2015 Sdílet Odesláno 1. říjen 2015 Není možné, aby se motor za tohoto počasí neohřál po třiceti kilometrech jízdy, zřejmě je termostat vadný, takže vyměnit. Určitě se to nebude v létě přehřívat, při vyšší teplotě je stejně termostat otevřený naplno jako asi teď. Nechej si otestovat chladící směs, pokud jsi ji několik let neměnil, měla by se měnit po čtyřech letech. Voda určitě nemůže bublat tolik aby vytékala přepadem při 90ti stupních, podívej se jestli není v expanzce mastnota z oleje mohl by být problém s těsněním pod hlavou motoru. Jestliže motor i po delší době startuje za tepla normálně a při menší teplotě špatně, tak asi pomůže výměna žhavičů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 2. říjen 2015 Sdílet Odesláno 2. říjen 2015 Kurna to je za problem, motor, ktory ma 25 rokov, poctiva mechanika a nejde? Mal som ho tiez v aute, auto islo stale, max sa vymienali zhavice. Raz bol problem, tak som zohnal nejaky kontakt na pana v Prievidzi, co sa venuje cerpadlam, vstrekovacom, a chodom motorov. Ani z vyroby ten motor nesiel tak dobre ako od neho. Vymenil nejake snimace, nastavil cerpadlo a islo ako po masle. Pokial ti tlakuje v nadrzke vodu, preco nepreveris cely okruh, ci nie je upchate nieco, napr chladic, a pod? Vicko by malo nejaky tlak udrzat, myslom okolo 3 bar. nemas popraskanu gumu na tesneni? Prever aj to zhaviace rele, ci nie su uvolnene kable a konektor, skusil si aj 2 x zhavit a tak startovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palinkoo Odesláno 2. říjen 2015 Autor Sdílet Odesláno 2. říjen 2015 No tak dneska som si našiel po nočnej trošku čas a vymenil som termostat za nový 80°C wahler , vymenil som vodu v chladiči .. (veko expansky som menil asi pred mesiacom ..) vymenil som olej , pal.filter a vzduchový filter , olejový filter .. no termostat vyzeral desivo .. viď foto ..Vo vode nebola žiadna mastnota .. a ani olej nemal žiadnú emulziu .. olej som dával Total Quartz 7000 a filtre všetky od MANN .. po krátkej jazde sa mi zohrialo na 75°C ale to som auto nieako obzvlášť nešetril .. chcel som aby sa čím skôr zohrialo .. ale zase tie isté príznaky .. 90°C a už kvapkala voda z prepadu na expanzke .. :/ keď som stál a zahrievalo sa auto .. podotýkam systém som odvzdušnil .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palinkoo Odesláno 2. říjen 2015 Autor Sdílet Odesláno 2. říjen 2015 Kurna to je za problem, motor, ktory ma 25 rokov, poctiva mechanika a nejde? Mal som ho tiez v aute, auto islo stale, max sa vymienali zhavice. Raz bol problem, tak som zohnal nejaky kontakt na pana v Prievidzi, co sa venuje cerpadlam, vstrekovacom, a chodom motorov. Ani z vyroby ten motor nesiel tak dobre ako od neho. Vymenil nejake snimace, nastavil cerpadlo a islo ako po masle. Pokial ti tlakuje v nadrzke vodu, preco nepreveris cely okruh, ci nie je upchate nieco, napr chladic, a pod? Vicko by malo nejaky tlak udrzat, myslom okolo 3 bar. nemas popraskanu gumu na tesneni? Prever aj to zhaviace rele, ci nie su uvolnene kable a konektor, skusil si aj 2 x zhavit a tak startovat? a ako preverím či je ucpatý chladič ? hm.. aj 3 krát som skúšal žhaviť ešte som aj balonik stláčal a nič .. ale dnes som dal nový pal. filter po 11000kma dosť bol špinavý .. no uvidíme či to nebolo aj zato .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 3. říjen 2015 Sdílet Odesláno 3. říjen 2015 Kdyby byl ucpaný chladič, tak se to asi neuchladí. Topení funguje zřejmě normálně, takže asi oběh vody problém nebude. Zkus ještě jestli za chodu motoru netvrdnou hadice, jestli tam není velký přetlak. A taky bych ještě zkusil opatrně povolit víčko expanzky, za chodu tam musí být přetlak, maximálně asi dva bary, pokud přetlak není, tak voda může vřít a pak to přeteče do přepadu třeba i při těch devadesáti, které ukazuje čidlo. Jestli chceš chladič vyzkoušet, tak to musíš zase vypustit, odpojit dole hadici výstupu a na vstupu nahoře napojit hadici s vodou a propláchnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dýzl Odesláno 3. říjen 2015 Sdílet Odesláno 3. říjen 2015 Doporučím udělat kontrolu zda-li netlakuje do vody (fouklé těsnění nebo prasklá hlava)- na volnoběhu kouknout do expanzky (chladiče) ,zda-li tam nejdou bublinky.na volno a klidně může být i studený motor ,u teplého otevírat pomalu a ooopatrně-hrozí popálení či opaření!!!! To že odkapává voda přepadem není samo sebou!!Pokud by bylo někde chlazení (chladič) přicpané-nechladilo by a motor by se přehříval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palinkoo Odesláno 3. říjen 2015 Autor Sdílet Odesláno 3. říjen 2015 dýzl : ok skúsim to pozrieť .. aj pri teplom aj pri studenom .. no dneska som štartoval ráno auto a stihol som si všimnúť že keď som naštartoval .. mal nepravidelný chod a vtedy dymel na modro .. ale jak som mu trošička stlačil plin tak dym prestal a vtedy prestal aj nepravidelný chod .. čo by to mohlo byť ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.