Jump to content
Sign in to follow this  
Butrus

Butrusova krabice

Recommended Posts

Tak už jsme taky v klubu Krabic. Kvůli plánování rodiny jsme vyměnili manželčinu 106-ku za Citroena Berlingo. Sice to není Peugeot, ale je to bratranec Peugeota. ;)

Benzín 1.6 16V, rok 2006.

Manželka si na přechod z mrňavé 106-ky na Berlingo zvykla hodně rychle a teď nechce pustit volant z ruky. :)

post-31496-14109638812327_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butrus: Vítej mezi krabicema. Auto vypadá moc pěkně. Bratranec hledá auto ( v podstatě je mu jedno jaké, hlavně benzín s obsahem 1,6 ). Rád bych se tě zeptal na kolik vás auto vyšlo, zhruba jakou máš spotřebu, jaká je akustická pohoda na palubě a zda je tam nějaký technický problém. Díky Honza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honza z Nera:

Auto dotaženo z D, má nalítáno 128000 km. Německá serviska pravidelně vyplňována, původní majitel nechal u servisky poslední výpis z německé STK - auto mělo na konci roku 2011 najeto dle protokolu 108000 km. Tak by snad nájezd měl sedět. I pedály i volant jsou neošlapané a neohmatané, motorový prostor čistý, interiér velmi zachovalý, nekuřák.

Výbava: klima, 2x šoupačky, zadní vrata výklopná nahoru, 4x airbag, přední mlhovky, rádio na CD s ovládáním pod volantem, opěrky na ruku na sedadle řidiče i spolujezdce, tažné, v kufru originální skládací přepravka na kolečkách Citroen (výborná vychytávka).

Cena: 115000 Kč.

Provedena repase zadní nápravy - vrzala, kola do A (pravé bylo horší) a už přestávala pružit. Cena repase 7000 Kč (demontáž + montáž z vozu, repase, výměna jednoho prasátka brzd - teklo). Děláno v Plzni.

Výměna rozvodů (řemen, kladka, pumpa, nová chladící kapalina) v tom samém servise 6000 Kč.

Spotřeba: nemáme PP, ale používám bluetooth diagnostiku ELM327 a v mobilu aplikaci Torque - umí ukázat okamžitou a průměrnou spotřebu.

Jezdíme většinou krátké trasy (4 km do práce, 10 km k rodičům) a spotřeba se pohybuje mezi 7,5 - 8 litry na sto. Odpovídá tomu i mnou spočítaná spotřeba od tankování do tankování.

Na delší trase a s klidnější jízdou se nechá dostat na 6,5 litru.

Zatím máme naježděno cca. 2000 km, tak tu spotřebu nemám ještě přesně změřenou.

Občas povrzávají plasty v interiéru, něco jsem už vychytal a vypodložil či dotáhl. Jinak hladina hluku je dobrá, při jízdě je uvnitř klid. Jen jsem musel sundat příčníky, se kterými jsme auto koupili, při určité rychlosti hvízdali a to mě rozčilovalo.

Technický problém zatím žádný, vše funguje jak má.

Alu kola (Lantisi Verne Black 15 palců) koupena nová (1900 Kč/kus), původní plecháče nechané na zimu.

[upravil dne 18/7/14 17:28 od Butrus]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brutrus: mohu se zeptat na tu zadní nápravu ? Příde mě , že mám taky kola do A ,ted zda je to ještě v normě nebo zda je to v hodný na repas. Prý všechny tyhle auta to maj už od začátku.A taky mě to začíná někde od zadu vrzat tak nevím zda mě v brzké době nečeká repas zadní nápravy.Mam rok 2008 , najeto cca 63 tis. km.pokusil jsem se to vyfotit , tak na to prosím koukněte:-) Díky

post-41085-14109638831004_thumb.jpg

post-41085-14109638831414_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tigertec:

Hele, připadá mi, že to levý zadní máš vykloněný víc než to pravý.

Já to u Berlinga řešil proto, protože náprava už nechtěla ani pružit. A protože se už nějakou dobu pohybuju kolem Peugeotu (Citrónů), tak mi bylo jasno, čím to je. Jak nepruží, tak už je náprava KO.

Takže jak to poznáš:

- kola vizuálně do A (pozor, i nová náprava jde MÍRNĚ,ale fakt mírně do A)

- většinou jde každý kolo do A jinak (jedno víc, druhý míň)

- vrzání zadní nápravy při propružení

- lupání v zadní nápravě při přejezdu nerovností nebo při náklonu na jednu stranu. To už jsou jehličková ložiska na zadku KO a pak přeskakujou po vyrezlém čepu a už jimnic nepomůže, pouze výměna.

A nejvíc hardcore je, když ti začnou vnitřní strany pneumatik dřít o vnitřní stranu podběhů, to už je zadní náprava fakt po smrti. To se nám stalo u naší bývalé 106-ky, zadní náprava byla úplně KO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butrus: díky za odpověd.Taky mě příde , že ta levá (řidičova) strana je víc.Hlavně mě zajíma zda se zda se s tím dá ještě nákou dobu jezdit ? Nebo to radši řešit co nejdřív?Lupání a vrzání se ozývá:(

Co jsem tak hledal na netu tak to asi nebude lehká oprava a ted najít někoho v rozumné vzdálenosti od mého bydliště kdo by se na to výhledově podíval.

Co jsem tady tak vyčet , tak se s tím hodně zabývá Chodura , ale to je pro mě hrozně daleko a pak snad někdo v Mělníku (to mam cca 85 km)

Neví někdo kdo to dělá kvalitně a rozumí tomu? Semilsko , Jičínsko , Liberecko , Hr.Králové Díky

To Honza: Ok , :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...