Tomáš Odesláno 26. březen 2003 Sdílet Odesláno 26. březen 2003 Pánové mám dotaz a to za kolik se dá sehnat uložení tlumičů 405 Mi16(mysllím tím to ložisko co je nahoře)protože to je další zdroj mého klepání. Díky PS: je to velká pakárna to měnit? Má toto uložení ještě jiný vliv na řízení? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Filip Odesláno 26. březen 2003 Sdílet Odesláno 26. březen 2003 Zduř Ložisko semi podařilo sehnat z vrakáče, našel jsem ho pohozený v kufru. Bylo jako nový a ten Vrchní Rozebírač si za něj řekl padesát korun. Zřejmě si neuvědomil, že se jedná o ložisko. Jinak to klepání dělaj spíš vymačkaný \"gumový misky\" co jsou součástí uložení. Když je ložisko vysypaný nebo rozlámaný, tak se hůř otáčí volantem a přitom se ozývají takový chroupavý zvuky, protože má funkci rejdového čepu. Výměna znamená sundat kola, demontovat z podběhu pružinu s tlumičem, pomocí stahováků dostat tlumič a uložení z pera, vyměnit uložení. Dělal jsem zatím jen toto a zas taková pakárna to nejni. Bylo to ale na 205, takže doufám že je to to samý... sám to nejspíš nezvládneš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stefan Odesláno 26. březen 2003 Sdílet Odesláno 26. březen 2003 Tomaši včera sem to ložisko kupoval nemužu najít učtenku ale víc jak 250kč nestálo jak psal Filip když je to ložisko špatný tak při točení volantem např. pri parkovaní ozývaj se od pružiny otřesný zvuky pružina se má otáčet s kolem a když je ložisko v haji tak to neděla teda uděla to ale až po řádným napružení jak se to vyměnuje nevim ale příští týden klidně napíšu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hektor Odesláno 27. březen 2003 Sdílet Odesláno 27. březen 2003 Nazdar, tak ja som výmenu silentblokov a ložisiek absolvoval práve minulý týždeň. Za celý komplet som dal cca 1000 Kč v Hodoníne. Výmena je celkom v pohode, len si musíš urobi? jeden prípravok - v Peug. servisoch používajú lanká, ale ja som to vyriešil 4 x 500 mm zváracím drôtom na ktorom na jednom konci bola privarená a obrúsená matička na priemer cca 10 mm. Tie drôty prevlečieš cez dve diery na každej vrchnej miske uchytenia tlmiča a podobne aj cez spodnú misku. Zo spodu to elegantne zaistíš prekrútením oboch drôtov. To všetko kým je ešte auto na kolesách. Následne auto vyheveruj, dole kolesá a uvoľni stabilizátor na spodnom uchytení kosti. Ďalej pokračuješ uvolnením spodku tlmiča - zrejme mu budeš musie? trošku pomôc? kladivom. Keď je uvolnený spodok, tak už len povolíš vrchné dve skrutky na hornej miske. Vo zveráku uchytenom prípravku na stlačenie pružín odskrutkuješ matičku a vymeníš SB a ložisko. Zkompletuješ to a nahodíš v opačnom poradí. Práci zdar! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Odesláno 27. březen 2003 Autor Sdílet Odesláno 27. březen 2003 Díky za rady pánové už jsem volal Štangla a objednal a je to 250,- ložisko bez gumy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Filip Odesláno 27. březen 2003 Sdílet Odesláno 27. březen 2003 Tomáši myslím že Hektor tady uvedl jednu důležitou věc, na kterou by se přitom nemělo zapomenout. A to zajistit dráty či lanky napružené pero ještě před zvednutím auta heverem tak, jak popisuje. V opačném případě budeš muset rvát velkou silou rameno co nejníž, aby se ti vůbec podařilo celou sestavu z podběhu vyndat a zpět nandat, přičemž hrozí poškození homokinetického kloubu. Já jsem to teda doteď nevěděl a prasácky to na svém autě provedl i bez toho. Párkrát sem se na tý tyči musel pohoupat, než si rameno dalo říct a mám pocit, že to ten kloub do jisté míry musel odskákat. Pri poměrně svižnějším odbočování vpravo se od nápravy ozývá pravidelné klepání. Doleva to nedělá. Dvojitá interpratace - ukvapená akce vyvolala reakci, že za blbost se platí !! Otázka pro znalce ... čeká mě výměna poloosy ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stefan Odesláno 28. březen 2003 Sdílet Odesláno 28. březen 2003 Ja něco spachám u nás na dílně co podrží pružinu nebo to svážu drátem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 28. březen 2003 Sdílet Odesláno 28. březen 2003 K té výměně tlumičů - chce to pořádné stahováky, na ty pružiny, jen tak drátem bych to nesvazoval, to je o držku... Filip: Při tom vyndavání to není třeba stáhnout na autě, to rameno se dá vytáhnout i bez toho. Mám na to dvoumetrovou tyč, a jde to... Akorát se musí vědět, jak a kam zapáčit, na to než jsem přišel, tak mě jedno auto řádně vyškolilo Za homokine?ák se to samozřejmě páčit nesmí! A taky bacha na manžetu... pokud jí poškodíte, dá se sice vyměnit, ale je to opruz.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stefan Odesláno 28. březen 2003 Sdílet Odesláno 28. březen 2003 Jasně ten drát beru jako poslední možnost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 28. březen 2003 Sdílet Odesláno 28. březen 2003 Stahováky (a nebo aspoň inspiraci na jejich výrobu ) najdete např. na stránkách http://www.khnet.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Filip Odesláno 28. březen 2003 Sdílet Odesláno 28. březen 2003 Oddie To že tě vyškolilo jako žes to posr... a zničil menžetu nebo hmk kloub? No a o co se ta tyč teda musí zapřít? A co tvůj názor na mou otázku viz výše? V tý chytrý bichli Jak na to píšou, nespouštět rameno příliš nízko kvůli poškození toho kloubu.. ale to je nesmysl, rameno se musí páčit skoro až se brzdový kotouč dotýká země, což může vytvořit i úhel 50 stupňů (odhad). Míň drastičtěji by to šlo s předešlým zajištěním pružiny lanky ješte před zvednutím auta, tak je to i v té knize (paradoxně v textu se o tom nepíše, ale ta lanka tam jsou nakreslena na soustavě tlumič/pero, provlečená skrz horní a dolní misku a to je vše. Asi jsem dub, že jsem to z toho nepochopil ) Jinak Štefane, samotné stahování pouze se stahováky, pokud máš rád svou hlavu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 28. březen 2003 Sdílet Odesláno 28. březen 2003 Filip: ne, nic jsem nezničil. Ale potřeboval jsem odtáhnout auto, které mělo proraženou převodovku a zablokované kola. Takže jsem potřebovat vyhodit poloosy z převodovky... No, a na jedné straně se mi to nepovedlo, no, ostuda A potom v garáži, při rozebírání, pak na to stačil jen jeden pohyb... Asi to moc extra nepopíšu, to bys musel vidět, ale pro pravé kolo: vytočím kola do pravého rejdu, cca 3cm tlustou tyč zapřu mezi konec páky na těhlici (čep řízení) a rameno v místě spoje se stabilizátorem. To je dostatečně daleko od homokine?áku, a zabírá se tím správným směrem. Ale fakt to jde blbě popsat, to se musí předvést (nebo vyzkoušet). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza Odesláno 28. březen 2003 Sdílet Odesláno 28. březen 2003 Tomáši, pokud chceš přesný informace, nakontaktuj AULA. Má Mi16 a ložiska i s těma gumama měnil. Sám sem mu je kupoval. Stálo to kolem 500,- (Monroe). Nevim odkud jsi, ale kdybys měl cestu do Liberce, tak můžem zajet ke mě na servis a já ti to vyměním. Práce tak na 30min na jednu stranu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Odesláno 31. březen 2003 Autor Sdílet Odesláno 31. březen 2003 Díky za nabídku ale jsem z Kladna a to je dost z ruky. Mám v Liberci příbuzenstvo a ve Frýdlantě babku ale je blbost abych tam jel jen ohledně toho uložení. Mám štěstí strejda má autoservis ale jeho problém je čas. No nějak to udělám. Jo a díky za TIP Aula budu kontaktovat víc hlav víc ví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stefan Odesláno 31. březen 2003 Sdílet Odesláno 31. březen 2003 Mě to čeká zitra pak dám vědět jak sem dopadl a jak to šlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dydzej Odesláno 31. březen 2003 Sdílet Odesláno 31. březen 2003 V Autobenexu od SNR je 1 lozisko tlumice za 289.60 s dani a komplet ulozeni za 566.90 az 635.60 s dani, podle roku vyroby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Odesláno 1. duben 2003 Autor Sdílet Odesláno 1. duben 2003 Díky za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stefan Odesláno 1. duben 2003 Sdílet Odesláno 1. duben 2003 Mám hotovo ale hnusná práce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stefan Odesláno 2. duben 2003 Sdílet Odesláno 2. duben 2003 Tome aš to budeš dělat nedělej to na autě já si chtěl ulehčit práci a nakonec sem si ji přidělal hodně špatnej přistup jinak jednoduchý starý ložisko bylo zarezlý ted točim a žádný pazvuky prostě paráda :cool:pokud budeš chtít vědět postup tak napiš já to sem nějak napíšu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Odesláno 2. duben 2003 Autor Sdílet Odesláno 2. duben 2003 Napiš díky moc. Já totiž ještě vesele křupu. Teď řeším vyčorovanej zadní zámek. Někdo mi chce čornout autíčko ale já se nedám. Auto mi hlídá 55kilovej dobrman na zahradě u dědy a v pátek jedu na zabezpečení. Je to ale pěknej opruz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.