Sign in to follow this  
Followers 0
Martin.405

regulace palivového čerpadla

31 posts in this topic

ahojte..

tak sem si zase zkazil radost :( situace je taková - mám 405ku 1.6 benzín + LPG s karburátorem weber 34TLP. originálně je na těchle verzích malý elektrický čerpadýlko v nádrži + mechanický palivový čerpadlo. no a já tam nevim z jakýho důvodu mám akorát to malý čerpadlo v nádrži, a díru po mechanické pumpě mám zaslepenou. no a to čerpadýlko v nádrži samozřejmě nestačí na normální provoz. sice jezdím převážne na lpg, ale vadí mi že to na benzín nejede tak jak má. sehnat starou mechanickou pumpu byla utopie (stejně jako jakejkoliv díl na tenhle karburátor a podobně) a nová stojí asi 1700, takže sem tam naimplantoval elektrický čerpadlo ze stříkačky. první dojmy byly super, jenže... čerpadlo dává moc velkej tlak, a plovák to prostě neudrží, takže mi na volnoběh po chvíly vlivem přeplavení začne kapat benzín z trysek a motor se uchlastá.

takže by mě zajímalo - je nějak možný snížit výkon toho elektrickýho čerpadla? například vhodným odporem? každopádně budu vděčnej za každej nápad

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestli tam mas nejaky zpetny vedeni paliva do nadrze, tak bych skoro pouzil origo regulator tlaku paliva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zpětný vedení tam je řešený přes odbublinkovávací nádobku ze které je přepad zpátky do nádrže. a ten regulátor tlaku o kterým mluvíš - co to je, jak to vypadá, kde to je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u jednobodu byva soucasti \"karburatoru\", u mpi je na railu u vstriku. podle typu drzi cca 1 - 3bary.

zkus nekde zjistit, kolik davalo origo cerpadlo litru za hodinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

málo, ale ne tak málo jak ta moja malá pumpa co mám v nádrži.. věděl bys z čeho vzít ten regulátor na 1bar? nebo prostě na ten nejmenší tlak, jaký auto kuchnout?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nebo takhle - jakej proud může odebírat to palivový čerpadlo? potřeboval bych vědět buď tohle nebo výkon abych mohl spočítat nějakej rozumnej odpor kterým bych snížil výkon toho čerpadla

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok.. no a v případě že by i přes ten regulátor tlačilo moc, nevíš zhruba jakej odpor by mohl bejt vhodnej na snížení výkonu toho čerpadla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Síce som sa zopár rokov živil ako autoelektikár ale tento problém by som odporúčal riešiť cez hydrodynamiku. Proste medzi hadičku prívodu paliva do karburátora a hadičku spätného vedenia (odpadu do nádrže) daj prepoj z hadičky o cca 1/2 - 2/3 priemeru oboch spomínaných hadíc. Tipujem tak 5 mm by mala stačiť. Vytvorí dosť veľký prietokový odpor na to aby benzín šiel do karburátora a dosť malý na to aby pretláčalo plavákový ventil. Keby si trval na tom odpore, tak napíš typ toho čerpadla alebo aspom výkon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takým hrubým odhadom by mal byť ten odpor 75 - 100 Watt. Je to pomerne dosť na to aby boli problémy s prehrievaním. Radšej by som to neriskoval a riešil tým bypasom alebo zohnal staršie mechanické čerpadlo. Malo by tam pasovať i z 309, lepšie povedané zo všetkých karburátorových 1,6 motorov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi myslel vykonnovy odpor - to kolik Watt je na sobe odpor nechat zmizet ve forme tepla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

s tím bypassem to nebude tak jednoduchý (nebo se úplně nechápeme). z nádrže mě vedou dvě trubky - přívod a přepad. na přívodu mám v motoru tu el. pumpu, z ní de hadice do takové odbublinkovávací nádobky. z nádobky vede přívod benzínu do karburátoru, a přepad zpátky do nádrže. jenže to čerpadlo dává takový tlak, že přepad ten zbylý benzín nestíhá pobírat a proto se tlačí přes plovák do karbecu. zkoušel sem i přiškrtit hadici co přivádí benzín do karbecu aby tam nešlo tolik benzínu a víc se vracelo do nádrže, ale připadá mě že to má uplně obrácenej efekt. tak nevím.. tahat novou a širší trubku na přepad aby pobrala víc benzínu je hovadina (a navíc by to bylo dost nákladný), takže jediný co mi připadá realizovatelný je přes nějakej ten odpor přiškrtit šťávu čerpadlu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzin jde cestou nejmensiho odporu. takze pokud priskrtis hadici tesne pred karburatorem, tak pujde o to vic do prepadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to si myslím taky, hadici před karburátorem sem přiškrtil myslím že skoro i moc, a stejne to ten plovák přetlačilo :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.