Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Oprava brzdičů nebo brzdiče nové


Fruktis

Recommended Posts

Zdravím, řeším dilema, rád bych si zrenovoval brzdiče, vzadu nejdou povolit odvzdušňovací šrouby, ve předu je na pravý straně šroub dokonce urvaný...

 

a tak mám dilema, zda pořídit nové na všechny čtyři kola (vychází cca 2000-3000 na kolo) nebo koupit třeba brzdiče z vrakáče, pomocí opravné sady je zrenovovat, nebo zrenovovat postupně ty co mám na brzdách? Otázka je zda ten utržený šroub z toho vydoloju..

 

Co myslíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechej si to udělat u svého profi servisáka.

 

:)  Anebo mám pro tebe opravdu zábavný návrh:

- ohlaš se do Zábřeha, vezmi si den dovolené, ráno vyraž a večer jsi zpět. Budeš u opravy, dostaneš vysvětlení, co a proč se to dělá, bude to uděláno profesionálně, dobře a ne draho.

Pokud to nehodláš dělat sám opakovaně, tak je lepší upřednostnit kvalitu před vlastním poučením, a to hlavně u brzd.

Případně nahlaš o jiné závady.

 

Já jsem si kdysi dělal sám brzdy na F850, předělávka na samostav. Dopadlo to dobře, i STK to prošlo, ale zařekl jsem se, že nikdy více.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak, nejdou povolit? Buď tam jsou a povolit půjdou, byť třeba destruktivně a bude třeba dát nové, nebo jsou urvané. S tím urvaným bych se moc nezabýval a dal tam jiný brzdič. Každopádně největší opruz bude zřejmě odvzdušnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzadu je nějaký dobrák utáhnul tak moc, že se prostě nepohnuly, jestli to zarezlo, nebo přirostlo, destruktivně jsem to nezkoušel, přeci jen je potřebuju na autě.. ve předu je utržená ta část s matkou, tam to asi nemá opravdu cenu řešit...

 

ad. odvzdušnění...když před brzdičem zaškrtím hadici, tak to bude taky problém odvzdušnit? Teda pokud si to nepředstavuju jak Hurvínek válku :P

 

P607Olda: Díky za návrh, ale když bych tam jel, tak bych se podíval v ostravě třebas do hornického muzea nebo do zoo, než koukat někomu pod ruce, sám to bytostně nesnáším, když za mnou někdo sedí a kouká na to co dělám :)

 

Jen mě zajímá co a jak, člověk se rád přiučí nějaké nové činnosti, a hlavně celý den dělám hlavou, tak práce rukama jsou pro mě takový oddech :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šumperk (Zábřeh) není Ostrava, to jen malá poznámka.

Pokud máš vlastního dobrého servisáka, tak bez debaty.

Když si představím, že za asi dvě hodiny (800,-) to bude perfektně hotové, zatímco sám bych se těžko prokousával odvzdušněním atd. I to rozhodnutí, zda dolovat zalomené odvzdušňováky, anebo dát nové brzdiče, bych svěřil tomu, kdo je už x-krát doloval.

 

Tady to fakticky chodí tak, že si např. brzdiče objednají, a když se povede zachránit ty původní, tak ty nové zase vrátí.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud tam jsou, jen "nejdou" povolit, je třeba je buď nahřát autogenem, nebo "odrazit" vhodným úderem kladivem, při obojím se poškodí a je třeba dát nové, ale v tom žádný problém není.

Ten utržený lze zkusit navařením matice COčkem, či vymontováním třmenu a odesláním někomu na laser, kdo do něj vypálí 6-hran na imbus (kdysi to tu na fóru někdo dělal). Osobně bych zkusil tak to COčko, páč ho mám doma, ale tím bych skončil...

Zaškrcení hadice ti velmi pravděpodobně stačit nebude, až jej povolíš a v třmenu budeš mít bublinu, dostane se ti do hadic a trubek. Třeba se ti to povede, ale rozhodně bych na to nespoléhal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jujda...chyba mapy :) našlo mi to zábřeh u ostravy :)

 

Uvidím, ještě se na to podívám, neříkám že se do toho pohrnu :) Jen zjišťuji možnosti :)

 

Oddie: Zkusím si objednat použitý brzdič,nestojí tolik, abych viděl jak to tam vypadá, než to začnu sundávat dolu, aspoň si na něm zkusím rozborku...maximálně mi doma zůstane na památku  :aut

 

Zatím díky všem za rady a postřehy  :papa

Upraveno uživatelem Fruktis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak o víkendu jsem koukal na ty brzdice, a na jednom je šroub zlomený zároveň s brzdicem a zarostly bordelem(ten utrhli určitě v servisu), druhý je nalomeny čerstvě a třetí nejde povolit vůbec. Nahrát autogenem by možná pomohlo, ale ten nemám.

By mě zajímalo jak v servisu měnily brzdovku...

Suma sumárum, udělají se všechny čtyři nové. možná to spojím dohromady i s kompletní výměnou kotoučů a desticek, když už, tak už...

Mohl by mi někdo poradit zda zadní kotouče mám s loziskem či bez?:-P

Vín VF33e9hzc84334575

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud se tím renovováním nehodláš živit (třeba i na kšeft), tak nemá smysl se to učit, zvlášť když jsou zalomené odvzd. šrouby atd.,prostě všechno chce svoje, zkušenosti,obzvláště brzdy...,nejdražší a nejlepší je koupit nové brzdy--někdy i musíš, když jsou třeba válečky vyžrané korozí, ale málokdo investuje tolik do staršího auta, většinou se brzdiče renovují...,na tvém místě bych to dal odborníkům a peníze na opravu vydělal ve svém oboru :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...