Jump to content

Práce u DPD (ale může být i PPL nebo DHL) - velice zajímavé čtení


Medvěd
 Share

Recommended Posts

http://fiser.blog.idnes.cz/c/159824/Ma-prace-u-DPD.html

O práci u rozvozových firem koluje spousta "zajímavých" vyprávěnek - nevěřím tomu, že by se odkazovaný článek nezakládal z minimálně 90% na pravdě.

Jediný - čemu se fakt divím - je fakt, že i po onom "krušném" prvním dnu zácviku se dotyčný nesebral a nešel o dům (firmu) dál, ale na začátku článku píše, že ve firmě pracuje. Já bych tedy asi nenastoupil (holt rozmazlenej pražák).

Edited by Medvěd
Link to comment
Share on other sites

Že by člověk s vysokou školou měl mít poněkud lepší startovací pozici než "pouze" vyučený nebo maturant, na tom se asi shodneme. Ale bohužel poslední dobou mi přijde, že vejšku má každej, kdo má do prdele díru a tak může být paradoxně v lepší pozici pouhý "manuál", pokud své řemeslo umí. Taky je spousta (zejména humanitních) oborů VŠ, kde po studování prostě nelze nalézt uplatnění - i v nich je ale "narváno".

Link to comment
Share on other sites

Především v nich je nerváno. Jsou to relativně "lehké" obory, kde se ze všeho vykecáš. Z maxwelových rovnic, programovacích sekvencí, statických výpočtů, chemických vazeb či podobných záležitostí to jde hodně těžko. Sociální studia, management, marketing, to fakt studuje kde kdo. 90% tům těchto lidí jde jen o titul a kancl, kde po nich pokud možno nikdo nebude nic chtít. Nejlépe ve státní správě...

Link to comment
Share on other sites

Je to složité a je to obor od oboru. Naše firma ( obor polygrafie ) momentálně hledá nové zaměstnance a ti lidé prostě nejsou. Nejde o to, že je snad malý zájem, ale o to, že potřebujeme někoho kdo má praxi a v podstatě je schopen po třech měsících zvládat to co dělá jiný ve firmě už mnoho let. A taková ty profláknutá hesla jako: odolnost proti stresu, rychlé rozhodování a jiné u nás bohužel platí bezezbytku. A je opravdu fuk, pokud ten člověk má vysokou z Pardubic ( tam je obor polygrafie či něco podobného ) nebo je s maturitou či po vyučení. Tak že to není o škole, ale o tom jak je člověk šikovný a hlavně jak chce dělat.

A bohužel musím říct, že to se teď u nás objevuje má snad lachtaní nemoc nebo co . . . . 

Link to comment
Share on other sites

Připomíná mi to pravidelné ufňukané články v novinách, jak prý "nejsou" technici, řemeslníci a kdovíco ještě, jak lidi nic neumí, nechtějí dělat, jak by s tím prý vláda (!) měla něco dělat, například měnit školy nebo co. Přitom ty články jsou spíš k smíchu, resp. tragikomické...

 

Naivní představa firem, jak dostanou někoho hotového, kdo bude schopen tařka okamžitě zvládat to co jiní se učí léta, bude odolný proti stresu, workoholik beze snu o rodině, a zaplatí mu za to 20 hrubého už pak není ani pro zasmání. Takhle to prostě nefunguje, a fungovat nebude, ani když ufňukané články budou vycházet 2x denně.

 

Ano, je to přesně o tom, jak je člověk šikovný a jak chce dělat, ale především je to o schopnosti a ochotě firem takového schopného a šikovného člověka zaplatit!!! NAŠTĚSTÍ už v leckterých oborech nefunguje to povýšené "když se ti tu nelíbí, můžeš jít, před branou stojí 20 dalších, co čekají na tvůj flek". V některých oborech se karta obrátila, a to je nám najednou divení, že si může vybírat i ten schopný zaměstnanec.

Link to comment
Share on other sites

No tak to co se píše v tom článku bude trochu přitažené za vlasy, protože když vezmu kolik balíků za rok mi některá z těchto firem doveze tak už bych se asi musel s vykradeným/rozbitím balíkem setkat .  Co se týče toho že ty kluci jsou v permanentním skluzu z čehož plyne stresování se a do toho mu každou chvilku volá někdo z adresátů tak to je asi normální svého času jsem jezdil pro firmu zabývající se prodejem materiálů pro výrobu reklamy kde to bylo vzdáleně podobné protože zákazníci byli vesměs stálí a většinou na ten materiál čekali tudíž tam nevznikalo tolik zpoždění na předávce ale zase jsem jezdil hodně po Praze a zpoždění se nabíralo v provozu. Takže to bylo ráno kolem 6,30 naložit první kolo závozů a z toho se vrátit pokud možno do 11,30 na druhé kolo se vyjíždělo cca 12,20-30  přičemž za tu skoro hoďku jsem musel stihnout vyúčtovat první kolo naložit druhé kolo natankovat a případně se naobědvat. A tradá na druhé kolo ze kterého když to vyšlo jsem byl na firmě zpátky kolem 17. a třikrát do týdne se jezdilo ještě centrum kam se smělo jen ve vyhrazených hodinách vesměs po 18 takže konec někdy cca 21. Jakákoliv péče poskytnutá vozu = 0 jelo se dokud se auto nezastavilo. Jakákoliv péče o řidiče ze strany zaměstnavatele byla jen v okamžiku kdy člověk nestačil vyúčtovat tak aby náhodou nezdrhnul s tržbou. 

  Co se týče toho jakou šanci má člověk získat práci po škole tak to musím dát za pravdu oddiemu.  Děda říkával žádnej  učenej z nebe nespadnul a kdo nic nedělá nic nezkazí. A tím se spousta lidí dnes řídí raději než abych něco zkazil tak nebudu dělat nic nebo něco kde se dá chyba snadno okecat, ale dělat něco odpovědného se nikomu moc nechce a firmy jsou na tom podobně vidí jen to že musí plnit na 100% ale to že spousta firem stojí na to že mají zaměstnance v předdůchodovém věku kteří dělají to gró práce ale nemají za ně nikoho kdo by je byl schopen nahradit to už nevidí. Protože každý podnikatel vidí jen to že musí zaplatit ty špičky ve své firmě které potřebuje ale už nechce zaplatit někoho z mladších tak kvalitně aby se ti mladší chtěli něco naučit od těch starších a hlavně aby je zaplatil tak aby mu se zkušenostma neutekli. Myslím si ale že tohle všechno je daň za tu hektičnost ve které se žije. Podnikatelé z hamižnosti berou čím dál tím více zakázek ač vědí že kapacitně na to už nemají takže aby splnili tak zakázku přeprodají a menší firma po ní skočí i když už to bude mít na hraně rentability protože majitel se bojí jít do větších zakázek nebo nemá na to ty správné konexe aby se k lepší zakázce dostal na přímo.

Link to comment
Share on other sites

. . . mimochodem, pročtěte si i diskusi pod tím článkem, tam je docela zajímavé rozuzlení celé "kauzy" . . . 

 

Vzhledem k tomu, že jsem normálně z provozu tak se ještě setkávám s tím, že nový člověk má o sobě dobré mínění, je velice sebevědomý a kdesi cosi, ale jakmile dojde na lámání chleba je reality mnohdy naprosto tristní.  Trošku mi přijde, že ti nejmladší - a já nejsem žádný stařec nad hrobem, je mi 35, jsou tak trochu mimo realitu. Samozřejmě u nás je to i specifikou provozu kdy se dělá i v noci a to každý prostě nemusí zvládnout.

Edited by Honza z Nera
Link to comment
Share on other sites

Nejmladší, kteří nemají prakticky žádné zkušeností, jsou "mimo realitu" celkem logicky, když ta "realita" se získává právě ve formě těch zkušeností. Tenhle generační střet tu vždycky byl a vždycky bude. Teď je silnější z několika důvodů:

 

1) tzv. Husákovy děti - generačně silné ročníky lidí někde mezi 35-50 obsadily a drží většinu pozic, a nepouštějí do nich mladší konkurenci. Zase celkem logicky. Pak ale nastává přesně to, že vypadne kontinuita předávání znalostí a výchovy těch mladých.

 

2) ta předchozí generace si nechala vymýt hlavičky "Americkým snem", že když budou dřít a dřít, že si vybudují jakýsi blahobyt. Jak se jim to povedlo se můžete podívat kolem sebe sami, podstatné bohužel je, že při tomhle stylu života "zapomněli" na výchovu dětí, akorát jim zalepili hubu penězi a dárky, či prostým prohlášením, že na ně nemají čas. A teď se nádavkem děsně diví, co z těch mladých vyrostlo (když si je takhle sami vychovali!!!)

 

3) ta generace mladých, kterou nikdo moc nevychovával, akorát jim zalepoval hubu penězi a umetal jim penězi cestičku, nejen neměla kde se něco pořádně naučit, ale také velice dobře pochopila, že přístup té předchozí generace vede tak akorát do pekel a stejnou chybu opakovat nechce. 

 

Takže tohle všechno dohromady dělá poměrně silný koktejl...

Link to comment
Share on other sites

Divil by ses, i velka firma umi za rok na dvaceti mistech protocit 100 lidi jako nic...firma bezi,zisky stejne,vydaje na mzdy stale minimalni...

 

Stoprocentní souhlas, jen doplním, že je velmi módní zaměstnávat lidi na dobu určitou přes nějakou prac. agenturu a smlouvu případně prodlužovat....

 

Takže lidi se u stroje neustále točejí, nemají absolutně vztah k práci, což vede ke zvýšenému počtu zákaznických reklamací o interních reklamacích ani nemluvě... ALE tomu molochu jménem ArcelorMittal se to stále vyplácí.... Smutná doba :(

Link to comment
Share on other sites

Nečetl jsem to, ale k nám jezdí jezdí snad všechny kurýrní služby ( ppl, dpd, ups, tnt, top trans a deset dalších)  denně, a bohužel fakt to tam stojí za hovno.

A je taky fakt že pár kluků tam jezdí už x let, ale tak polovina se jich pořád obměňuje.

Link to comment
Share on other sites

Tak je to 5+ let starý článek, byl mi povědomý. Osobní, resp. firemní, zkušenost s dopravkama za 15 let je taková, že mi ztratili jeden notebook před Vánocama (na firmu - blbec, co to šlohl, zfalšoval převzetí asi kolem půlnoci), jinak nic. Žádný vykradený balík ani něco zničeného. Co sleduju, tak se u PPL i DPD řidiči mění co dva roky, ale u GLS jezdí týpek, co je tam asi 6tým rokem. A jeden týpek, co jezdil roky pro DPD teď jezdí asi čtyři roky pro UPS.

Link to comment
Share on other sites

z mojí zkušenosti něco je pravda a něco nee, co vím tak PPL  a GLS jsi najímají dopravce, kde já jezdím na točku tak u PPL jsou dlouho stejní řidiči a já sám začínám 4. rok. mimochodem tech 60 zastávek se dá zvládnout za 5-6 hodin takže nechápu jak mohl koncit v 8 i později. já jsem jednou končil nejpozději v 6 hodin ale ne proto že jsem nestíhal ale že jsem čekal na nakládku...... takové pokuty co jsou v článku popsané tak jsou holý nesmysl, max za rozbitý balík ale máme firemní pojistku takže je to v řádě sta korun.

Link to comment
Share on other sites

Dneska jsem mluvil s maníkem jenž mi dovezl balík od badisáka, no a není to až tak hrozné. Jen jim nedávno zakázali volat zákazníkům hned z rána a trasu jim údajně plánuje kompjůtr. Až jsem se divil, protože mi borec volal vždycky hned v 7 ráno a ptal se zda to chci domů nebo do práce atd ... a teď telefon, šéfe za 3 minuty jsem u Vás, kurnik já po noční ... no ale k tématu, říkal, že i když toho má hodně do 17:00 je většinou doma a že prachy ujdou na to že se nedevastuje někde ve fabrice.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...