Jump to content

disky z 405 na 406?


MartinT
 Share

Recommended Posts

Zdravim vas včechny,

máte někdo zkušenost s diskama z 405 na 406?

Omylem jsem koupil disky 5,5Jx14 ET24 místo 5,5Jx14 ET18 a ty by drhly o brzdiče.

Zajímal by mě váš názor (né na mojí blbost, ale na to co s tím) Jo a mám je už krásně obutý. Jestli tomu te? rozumim tak ET24-ET18 je 6mm. Podložky + šrouby = 700kč na kolo.

A tak jsem si řikal aspoň nechat ten zadek a přezout zase předek a dořešit to na jaře????????

Ď Martin

Link to comment
Share on other sites

Právě že zkoušel. Do disků mi třmeny udělaly pěknou drážku. Ujel jsem s tim 2m tam a 2 spátky a sundal.

V TP mám 6Jx14 ale takový plecháče nikde nemaj všude mi říkaly 5,5x14. Tet tam mám 14\", ale neni na nich nic z čeho bych byl chytrej.

Nevíte co to může značit?

276B6 ..

ET18 .. to už bych te? věděl

X316 ..

641B ..

Když se dívám na brzdič skrs ty disky tak je asi 5mm od plechu.

:-((

Ď MT

Link to comment
Share on other sites

ale ET prece neni vubec o tom jak daleko je disk od brzdice, at uz na kteroukoliv stranu, ET je o tom, jak hluboko bude to kolo zasunute v podbehu, tedy kdyz jsi mel ET 18 a ted mas ET24 tak bude kolo o 6 mm vice dovnitr, smerem k tlumici a pruzine, to jak daleko je od brzdice ovlivnuje jen rozmer toho kola v palcich, takze pokud ti drhnou 14tky disky, potreboval bys spis 15tky aby mel disk vetsi vnitrni prumer ( napr. 406ky sedan se delaly se 14kama diskama, ale coupe 406 mohlo mit jen 15palcu a vice, protoze ma vetsi brzdice )

Link to comment
Share on other sites

Ferry: nemáš tak úplně pravdu, s tím, že by potřeboval spíš 15\". U disků se dos často liší tvar toho zálisu, takže se klidně může stát, že jedny 14\" na to dát bez problémů půjdou, a druhé budou drhnout - to je taky mj. důvod, proč tm dávat to, co tam skutečně patří.

Mmch. podobná situace je u 205GTI - taky má větší brzdiče a 14\" nebo 15\" kola, ale existuje jeden druh 13\" plecháče, který se i na ty brzdiče bez problémů vejde...

Link to comment
Share on other sites

Komisar: Přesně tak, to že jsou z 405 jsem poznal až z katalogu podle ET. Kupoval jsem je jako Peugeot 5,5x14 4x108/65 bez ET. Ve storexu i u holečka mi řekli že to jsou přesně ty co tam mám mít. :-(

Jestli tomu dobře rozumim tak čím menší ET tím je větší ten zális. Takže když je Et18 tak mám vevnitř více místa pro brzdič.

Nějaký disky už mám přislíbený tak ufidim. Jestli máte někdo 4ks navíc (poblíž Ústí nad Labem) napište mi prosím.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: oddie

Ferry: nemáš tak úplně pravdu, s tím, že by potřeboval spíš 15\". U disků se dos často liší tvar toho zálisu, takže se klidně může stát, že jedny 14\" na to dát bez problémů půjdou, a druhé budou drhnout - to je taky mj. důvod, proč tm dávat to, co tam skutečně patří.

Mmch. podobná situace je u 205GTI - taky má větší brzdiče a 14\" nebo 15\" kola, ale existuje jeden druh 13\" plecháče, který se i na ty brzdiče bez problémů vejde...

jasne , neuvedomil jsem si ze velikost v palcich je vlastne merena u patky rafku,takze pokud je sila steny toho disku vetsi smerem dovnitr, muzou jedny 14ky drit a druhy 14ky s tenci stenou drit nemusi, popr. pokud se bude mit blbej tvar ten zalis, tak to bude drit taky ok ;)

[upravil dne 9/11/05 Ferry]

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: MartinT

Komisar: Přesně tak, to že jsou z 405 jsem poznal až z katalogu podle ET. Kupoval jsem je jako Peugeot 5,5x14 4x108/65 bez ET. Ve storexu i u holečka mi řekli že to jsou přesně ty co tam mám mít. :-(

Jestli tomu dobře rozumim tak čím menší ET tím je větší ten zális. Takže když je Et18 tak mám vevnitř více místa pro brzdič.

Nějaký disky už mám přislíbený tak ufidim. Jestli máte někdo 4ks navíc (poblíž Ústí nad Labem) napište mi prosím.

tady presne uvidis co to ET znamena

je to vzdalenost v mm dosedaci plochy disku od pomyslne poloviny jeho sirky ( to je to cislo 5,5 nebo 6 - opet rozmer v palcich - cili sirka disku v mm = to cislo*25,4 )

rafek.gif

[upravil dne 9/11/05 Ferry]

[upravil dne 9/11/05 Ferry]

Link to comment
Share on other sites

Asi to chápu. Ale na plecháči to není takovýhle krásný Háčko (naležato). V místě kde je Et (na tom výkresu) je to vyboulený ven a u ET18 je ta \"boule\" větší.

A? je to tak nebo jinak musim koupit jiný, aspoň na předek. U zadku to bude o 6mm dovnitř a to je snad jedno.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: oddie

Který prasátko kreslilo ten výkres, a nenakreslilo tam viditelné hrany? Tohle je řez I profilem, a ne diskem :D;)

jj, tenhle obrázek paskvílek už je delší dobu nastránkách prodejce gum www.epneu.cz :roll:D

trošku nechápu jak jsi na to přišel až po 2km na to musíš přijít už při monáži:myslim

Link to comment
Share on other sites

2 MartinT: nejsi jedinej, kdo se takhle napálil - já jsem koupil 15\" plecháče na vrakáči, \"zaručeně na 406ku\". A teprve tady na fóru jsem díky komisařovi zjistil, že mi prodali plecháče na 307ku. Byly ouplně stejný, až na jednu maličkost - ET pro 406ku je, jak píšeš, 18, a na 307ku \"pouhých\" 27. Chtěl jsem jako ty, koupit podložky a šrouby, už jsem měl i obuté gumy, ale pak jsem si to rozmyslel (asi po půl roce) a sehnal správný disky na 406ku, nechal opět přezout a ty 307kový plecháče jsem se ztrátou prodal, ale jak se říká - \"prodělek je taky kšeft\". Aspoň vím, co je u disků ET a že se musí kupovat správný disky na správný auta.:mrk:mrk:mrk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...