Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů


oddie

Recommended Posts

Občas tu někdo řeší, jak odvzdušnit novější auta s ABS, že mu to nejde "našlapat", nebo že mu nejde odvzdušnit spojka, že nemá kdo by mu šlapal a tak vůbec. V servisech mají zpravidla nějakou odvzdušňovací sadu, buď odsávací, co se napojí na odvzdušňovací šroub, nebo naopak přetlakovou, co se napojí na víčko nádržky s brzdovkou. Oboje zpravidla stojí ranec, ale existuje i jednoduché řešení pro kutily, malá přetlaková nádobka, víčko na nádržku, a jako zdroj tlaku obyčejná rezerva nafouknutá na příslušný tlak. Na profi práci to sice úplně není, ale na občasné použití víc než stačí.

 

Sadu najdete třeba tady: http://www.univer.cz/sada-pro-automaticke-odvzdusnovani-brzd-a-spojek-031-a664201b-id1788

 

Do nádobky nalejete brzdovku, všechno pospojujete, rezervu vyfouknete na tlak 1,4 baru, připojíte a můžete jít povolovat jednotlivé odvzdušňováky a dívat se, jak to krásně (pomalinku) teče... Pokud má auto ABS, a zvláště ESP, kde je třeba normálně použít diagnostika, nenahrazuje to použití diagnostiky, není to všemocné, je to jen pomůcka. Ale docela šikovná pomůcka.

 

Na obrázku pro ilustraci odvzdušňování hydraulické spojky, která našlapáním odvzdušnit nejde, kdežto tímhle naprosto pohodlně...

 

Ještě EDIT: kdo to nechce kupovat, i když to stojí necelé 4 stovky, v Praze je po dohodě možno půjčit, mám to tu v regále.

post-16-0-26972000-1427914423_thumb.jpg

Upraveno uživatelem oddie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Kelly jsem to neviděl, tam mají hlavně ty dražší udělátka. Ale má to řada internetových kšeftů, stačí zadat do googlu "odvzdušňovací sada".

Na hadici to má koncovku na ventilek, takže ta rezerva jako zdroj tlaku je ideální. Tlak píšou v návodu, že nemá překročit 1,4 baru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten tlak bude i o tom, aby se neroztrhla ta plastová nádobka, případně moc nenafoukla. Taky sem přemýšlel, že si to vyrobím, jenom nemám vhodnou nádobku a hlavně to víčko na nádržku sem aktuálně neměl. Tak sem si na konec hadičky dal starej ventilek z duše a druhej konec hadičky na odvzdušňovák a vesele sem šlapal a dolíval kapalinu. Takhle sem oběhal všechny kola, dokud netekla nová a pak pro jistotu povolal polovičku, aby našlapala a udělal to na každém kole po "staru". Žádně bublinky.

Ale jo, tohle je mnohem pohodlnější.

Edit: Oddie ten spojkovej váleček je stejný jako na 1,8 benzínu? Musí se vytáhnout nebo je ten odvzdušńovák přístupný i v zamontovaném stavu. Někde sem čet, že je to jenom "bajonet" stačí pootočit a vytáhnout ven. Mě ta spojka trošku zlobí, jakoby to zabere pak jakoby ne a pak zase jo. Takže to chci odzvdušnit. Normálka spojka neprokluzuje, kola dokáže v poho prohrábnout. jenom to ovládání je takové všelijaké.

Upraveno uživatelem JimBeem
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oddie: bezva nápad.

Já jako starý lenoch (lenivec) bych to zjednodušil:

- flaška od cocacoly vydrží tlak, zkuste natřást kolu, jak je natlakovaná

- do víčka dvě vyvrtat tak akorát dvě dírky, do nich nasilu vtlačit hadičky (konec hadiček seříznout našikmo), jedna hadička sahá až ke dnu

- ventilek si vyptat v servisu, kde je vyhazují, oholit gumu z ventilku a zbyde kovová trubička, tu nastrčit do hadičky, zajistit drátem

- nafoukat pumpičkou, např. na kolo

 

S tím vtlačením hadičky mám dobré zkušenosti, docela to těsní. 1,4 Atm není tak moc, v podstatě lze palcem lehce zmáčknout. Vlastně to můžete zkontrolovat i tlakoměrem.

 

Pokud se vám nechce hrát s ventilkem, tak nafoukat do hadičky bez ventilku a hadičku zalomit a převázat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tatrovká má nad vosím hnízdem plastovou nádobku na líh ,origo je s víčkem ,kterým vede tlačítko manuálního dávkování s pružinou do systému.Víčko je dost široké i s otvorem na dodělání přídané trubky na kompresor ,šlauch,naustek,pumpičku na kolo.....spodek je naroubovaný na konzoli,která jde taky přetvořit prakticky na cokoliv.Vrakáče....cena mizivá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm co je vosí hnízdo nevím, nedaří; se mi to tu v práci dohledat. Nebyla by nějaká fotka jak to vypadá nebo jak se to jmenuje jako díl?

 

Edit:
Je to tohle? http://www.sbazar.cz/autodily1/detail/8926090-prodam-regulator-tlaku-a-kondenzacni-jimku-pro

 

Edit2: tak se to jmenuje protimrazová pumpa

Upraveno uživatelem JimBeem
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo ,to jest ono ,2x hnízdo,šroubení ,přefuk,výústění na foukání třeba kol,nádobka s tlačkou

když mi prdla hadice ke spojce za jízdy ,na firmě nebylo nic na následné ovzdušnění spojky .

Přijel pán z dílen s tímhle a kompres. z lednice a jelo se pořád dokola ,dokud spojka nezabírala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...