Jump to content

Spotřeba oleje 2.0i


raolsa
 Share

Recommended Posts

Ahoj,

předem se omlouvám jestli se to tady už někde řešilo, ale nemohu najít jasnou odpověď.

Otec si pořídil 307SW 2.0i 103kw r.v.2007, má najeto nějakých 160000km a dolévá cca litr oleje na 2000km. Olej tam dávám dle zdejšího doporučení Total Quartz Ineo ECS 5W-30. Měním ho po 15000 km. Otec má pocit, že se spotřeba oleje zvyšuje.

Je tato spotřeba normální? Co bývá příčina problémů? Gufera na ventilech, nebo kroužky, či něco jiného? Dají se gufera ventilů vyměnit bez sundání hlavy, nebo je lepší ji sundat?

Nebo přejít na nějaký hustší olej? 10w40 třeba? :myslim

Díky Radek

Link to comment
Share on other sites

pokud je možno dle výrobce přejít na hustší olej, zkus to (otec s tím asi nelítá jako drak...)

olej z motoru nikde neteče?

kouří motor po startu do modra?

 

jako další v pořadí bych zkusil pak kompres. tlaky, popř. znovu po nalití štamprle oleje do válců kvůli určení kroužků, pak hlavu dolů a udělat ji komplet s ventilama  (guferka, zabrousit ventily do sedel, popř. srovnat hlavu, těsnost, nové těsnění)

Link to comment
Share on other sites

Otec je spíše klidnější řidič, rozhodně s tím nějak nelítá.

Z motoru nikde nic neteče, do modra nekouří.

Asi spotřebuju ten olej co je koupený a při příští výměně dám 10W40 a možná sadu na proplach a kondicionér od BG. :cool:

Link to comment
Share on other sites

ta spotřeba oleje je vysoká, i když podle výrobce bude v limitu (většinou píšou, že kolem 0.8 litru na 1000 km je v normě, ale skutečnost bývá úplně jiná--cca litr na 15000km), takže pokud ho motor ,,sežere", tak by to mělo být vidět na výfuku, nebo ten motor někde teče a pak je to jasné...

Link to comment
Share on other sites

inak  kazdy 16v motor zerie olej s tym sa zmier ide o to len kolko, cim vyssie tocky tym horsie 

V tomhle ti musím oponovat moje 20v turbo Volvo (5-ti válec benzín) nebere skoro nic, respektive ztratí se tak 5 mm na měrce mezi výměnou. A že to moc nešetřím. :mad: A bývalá tátova Laguna 1.6 16v taky nevzala skoro nic.

Edited by raolsa
Link to comment
Share on other sites

ked je motor zaneseny polosyntetikou (cierny mastny povrch)tak to akotak tesni ale ked tambudes davat cistu syntetiku motor je jak zrkadlo bude to zrat ciim vybehanejsi motor tym viac mne to zralo tiez dal som slabsi olej  a sotreba oleja sa umudrila povrch vnutra motora zcernal

 

a ked neveris ze tie 16 v zeru tak si otvor navod na obsluhu a vyrobca ti tam pise  normu spotreby oleja co uz naznacil ozzy

Edited by krtek 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

v cc máme taky motor 2.0 16V RFN používám 5w-40 a měním co 10 000 a mezi výměnou dolívám jednou asi tak v 5 000 necelý litr motor má něco přes 200 000km a to z toho moc radost nemám když to porovnám se svým Mitsubishi také 2.0 16V měním taky co deset 5W-40 motor má přes 410 000km a co naleju tak skoro i vyleju úbytek asi tak 3-4deci.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...