Jump to content

strzeny zavit na zadni naprave


semik11
 Share

Recommended Posts

Nazdar chlapy dnes mi volal kamarád už přezouval na letní pneu a(nechápu jak)  povedlo se mu strhnout zavit na zadní nápravě při utahováni kola. Ptal se mi co s tím, radil jsem mu ať to zkusí protáhnout závitníkem,ale nepomohlo to. Tak se ptám mate vy nějakou radu?

Link to comment
Share on other sites

Asi z vrakáče. Opravovat samotný závit je složité, jednodušší bude koupit celý díl, ve kterém závit je.

 

Závit se strhne tak, že "rychloservisák" nasadí šroub do pneumatické pistole a narve ho tam, aniž by zjistil rukou, zda nejde přes závit.

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

nebo se nepodíval do díry a byl tam bordel...

ješte je možno šroub s jiným stoupáním závitu ,jestli se tam chytne..jinak viz výše

zk.rvit závit nebo protočit štef na náboji kola jde i na mnohem větší motorizaci i nákladní  ..... 

já si při  výměně štefů nebo matek na  oso/nákladním už Vždy najdu čas na kus hadru vedle sebe na  sundaný věci ,ocelák,a každý jednotlivý šroub odrbat ocelákem (pokud je tedy ok)jde z5 do své díry ,do svý pozice .....to samé u nákl. - stejná podložka ,matka na stejný štef....

Edited by myšut
Link to comment
Share on other sites

Radím opravu závitovou vložkou. jednoduchý, rychlý, vyvrtáš, uděláš nový závit pro vložku a zašroubuješ vložku a máš opravený závit.

jde jen o to mít tu vložku a sadu (vrták, závitník a aplikátor(natáčedlo)) pro její aplikaci. ale dneska je to celkem běžná věc.

už se to tu někde taky řešilo.

kdyby byl z prahy a okolí tak se může stavit. Ale ať zkusí nějaký servisy v okolí

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Vracím se k tématu. V létě mi v servisu opravovali píchlou gumu a při nasazování dotahovali pistolí. Teď při výměně jsem zjistil, že mi strhli závit.

Jak náročná je výměna náboje? Dělal jte to někdo? Stačí jen náboj, nebo musí dolu všechno? Jsem laik v tomto směru tak sorry za hloupý dotaz.

... aha už na to koukám na youtube, takže je to vcelku s kotoučem a ložiskem že? A to asi budou muset jít dolu obě strany, no to se fakt vyplatí. Počítám 10 000Kč za strženej šroub.

Zkusím ještě nějaký servis (viz rady nahoře) ale nevím nevím.

Edited by matii
Link to comment
Share on other sites

stačí vyměnit jen jednu stranu (jeden náboj s ložiskem)

jinak v technologickém postupu je, že se mají šrouby naheftovat rukou--aby je nedal přes závit, jenže skutečnost bývá jiná :grr--tchán tak vysolil 5000 Kč za náboj po servisní výměně zimních pneumatik...

Edited by ozzy56
Link to comment
Share on other sites

Kolega akorát řešil to samé na Hyndai... Jsem rád, že si auto (většinou) přezouvám sám. Dopředu (mimo hlavní sezónní nával) si nechám přezout, případně jen převážit kola (což samozřejmě předpokládá vlastnictví dvou sad) a až přijde ten správný čas, tak to o víkendu přehodím. Nemusím řešit frontu v servisu a zrovna tenhle typ práce mám rád a prakticky se na to těším:mrk

Link to comment
Share on other sites

Pokud máš další vybavení tak zkus např. toto

https://www.vawobchod.cz/a50070zavitove-vlozky-m12x15-10ks?gclid=Cj0KCQiArYDQBRDoARIsAMR8s_SnAI37ibcWtb2bm9sAkPz8dbrzaLtzgAM4C6JL3i1GPC31b1Y10LUaAmt4EALw_wcB

Pokud vybavení nemáš, tak si kup

https://www.vawobchod.cz/a50058sada-na-opravu-zavitu-m12x125

 

Pořád levnější než nový náboj.

 

Edited by RichVa
špatný rozměr sady
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...