Jump to content

HDi po startu po delší době najednou bílý kouř. (těsnění?)


xbata
 Share

Recommended Posts

Jak jsem popsal už v názvu.. pokouším se zprovoznit jedno auto a jelikož byl motor delší dobu v nouzáku - nedostaly se otáčky nad 2000/min za minutu. Teď když byl problém odstraněn zase z ničeho nic bílý kouř a další průser asi.. Dokonce pak motor nechtěl zhasnout ani po vypnutí klíčku to nevypadalo nadějně.. Nakonec to zhaslo, ale už to vypadalo děsivě.. Teď samozřejmě nastává otázka co tomu je..? Já to šasuju na těsnění, ovšem jak to, že ten motor nešel vypnout? 
Jak moc složitá je výměna těsnění? Jako vždy, stalo se to na nejhorším možném místě - daleko od servisů a známých, tak to bude na mě.. 

P.S. je to HDi - rhz tuším 
 

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, pokud se s tím autem jezdilo s nefunkčním turbem na nízké otáčky, tak bude parádně všechno zanesené karbonem. Proto ti to také hned nestoplo po vypnutí klíčku. Při zanesení spalovacího prostoru se to u starších motorů stává. Po opravě turba by se to mělo vypálit a fungovat normálně ale ty vstřiky bych nechal vyčistit, případně vyměnit.

Link to comment
Share on other sites

Ok, pokusím se.. Snad máte pravdu pánové.. Vím, že se opakuji, ale neleze mi do hlavy ta barva kouře.. Proč když to s turbem v kytkách před tim hulilo černě a teď se stejným turbem to hulí bíle.. Já si nemůžu pomoct, ale tam musí být zrada v ještě něčem, jinak by se to přeci jen nezměnilo samo od sebe.. -_- nebo jo? 

Link to comment
Share on other sites

Bílý kouř je špatně spalovaná nafta, pokud to kouří bíle i po zahřátí motoru jsou špatné vstřiky a může to být i zanesením motoru karbonem a netěsnými pístními kroužky zalepenými karbonem  a tím pádem spalováním oleje. Měl by si to poznat podle zápachu a štiplavého kouře.

Link to comment
Share on other sites

Chlapi, tak zřejmě to bude turbo.. Teď mám dotaz ohledně koupě.. Mám slíbeno jedno za pěkné peníze z xantie a jedno z 307. Měl by to být stejný motor... Je možné použít i na 406 nebo potřebuju přímo z 406? Ty mám nějaké taky možnost koupit, ale o pár stovek dražší.. 

Link to comment
Share on other sites

jaký jsou následky? Je dost možný, že se to stalo, když ten motor nešel vypnout a chvíli běžel v otáčkách, ne? :( Ale pokud jde nastartovat, tak by nemusel být průšvih ještě tak moc, ne? 

Edited by xbata
Link to comment
Share on other sites

Kouř - když se spaluje olej z turba je to bílomodrý kouř držící se při zemi - těžký. Taky jsem viděl zasr. vzduchovej filtr a motor si bral olej , kde moh. To už je ,ale extrém a ten řidič byl dobytek (není členem). Vstřik u klasiky je do modra. U HDi tam ???

Edited by jakstone406
Link to comment
Share on other sites

No, natočto na volnoběb a poslechni jestli to jde pravidelně, pak pomalu zvyšuj otáčky zda se něco neozve. On když chytne nasátý olej v sání tak je to u nafty tak  6000ot a výš. Nevím pokud to nebylo vytočený a podařilo se  zastavit zavčasu, tak snad se nic nepotkalo - obvykle ventil - píst (ohlý ventil). ale to jen co by mohlo bejt. Věřím,že dopadneš dobře a bude to jen turbem. hadice a intercooler propláchni, Čau.

Link to comment
Share on other sites

Dnes tam pojedu, tak to zkusím. Díky moc.. No on byl olej zřejmě i v sání, protože jsem se tomu podivoval, ale nevim to jistě. Když to běželo samovolně, tak motor byl tak ve 4000 ot. tipuju.. žádný brutální otáčky to nemělo.. snad se s tím nic nestalo.. na volnoběh to jde pěkně, motor chytá na první otočení... pak ještě třeba napíšu.

Jinak díky všem.. Já už chtěl měnit těsnění (+ turbo) :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Dovoluji si obnovit.. To turbo je už vyměněné a funguje, ale kouř stále stejný. Na volnoběh to jde jak hodinky, ale když tomu přidám tak jde bílý kouř z výfuku a taky z míst kde jsou výfukové svody na motoru.. Bojím se, že to bude to těsnění..

Link to comment
Share on other sites

pokud kouří pod svodama, tak jejich těsnění, co jiného??

 

pokud myslíš těsnění pod hlavou, tak to je úzce spjato s množstvím vody--když se někde voda spaluje, tak někde zas musí ubývat, je to logické :myslim

 

když voda ubývá a nikde neteče a výfuk kouří bíle, může být špatné těsnění pod hlavou,kdy voda jde do spalovacího prostoru a jako pára ven výfukem--toto se dá  poznat nosem a okem (ovšem tento nos musí být zkušeného mechanika), nebo to může kouřit bíle z důvodu špatného spalování nafty (tohoto jevu se využívá při ,,zadýmování'' u tanků třeba, což není náš případ :) ), ovšem toto zase študovaný nosánek zkušeného mechanika hned pozná--nespálená nafta smrdí opravdu jinak ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...